Op beide platen krijst Atilla Csihar (Mayhem, Keep of Kalessin) en dat zegt genoeg. Volgens de boekjes is het "Alien-Black-Hard/Industrial Metal". Dat is eigenlijk de enige term die de lading dekt. De verdere muzikanten zijn, op dit moment, Malfeitor Fabon, Nysrok Sathanas, Sethlanas Teitan en Faust (bas, gitaar, gitaar, drums).
Ik las echter dat Atilla onlangs de band als full-time lid verlaten heeft. Mysticum-gitarist Prime Evil nam zijn plaats in, dus ik ben benieuwd hoe het met deze kerel gaat als hoofdzanger, Attila als tweede vocalist.
De twee albums die ik ken stammen uit '01 en '03, maar verschillen niet veel van elkaar. Stampende beats, snelle riffs, zieke stemgeluiden, spraakmakende samples, blazend drumwerk, raggende bas en gestoord gekrijs. Dat is Aborym.
Ik houd niet altijd van de Industrial/Black Metal-combinatie. Ik noem een Blacklodge, dat vind ik dan weer een schijtband. Aborym echter, voert het perfect uit. Ik zou geen band weten die hiermee te vergelijken is, misschien is dat ook wel beter. Laat deze band maar lekker uniek zijn in haar genre.
Dit jaar komt er weer een nieuw album uit, ik ben razenbenieuwd. Geweldig hoe je denk dat sommige bands zichzelf nimmer zullen overtreffen, maar toch met een extreem goed album komen. Zoals het geval was met With No Human Intervention.
Het artwork is overigens ook geweldig. Op With No Human Intervention is ook een videoclip bijgesloten, alsmede een paar andere kleine dingetjes die per computer te bezichtigen zijn.
Ook de boekjes zijn prima in orde. Het bijgeleverde boekje bij de Fire Walk With Us-digipack is echt prachtig. Zeer sfeervolle foto's, maar ook het boekje van het andere album is erg gaaf. Nog een paar halfnaakte wijven ook, goeie zaak!
Alles past erbij, echt alles.
Ook live, ja, live is het geweldig. Dit is werkelijk een der meest energieke bands die ik ooit live heb mogen aanschouwen. Wat was dat geweldig. Attila en de andere kerels, samen met de muziek. Geweldige show, het uiterlijk van deze muziek past ook zo goed bij de futuristische (en furieuze) muziek.
Lekker overdreven en over the top met een omgekeerd lichtgevend kruis op kledingstukken, fluoriserende dreadlocks, etc. Maar toch...oh zo gaaf!
http://www.aborym.altervista.org/
http://www.aborym.it/#
Live in de Goudvishal vorig jaar:

Nu maar wachten op het volgende album en de volgende optredens!
Edit: typo - fucking - typo.