Channel Zero

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Channel Zero

Bericht door yesferro » zo sep 22, 2002 5:01 pm

ben ik de enige die het nummer Help van deze schitterende belgen een meesterwerk vind?
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma sep 23, 2002 9:46 pm

ik ben Belg en Help is wel leuk nummer. Maar voor de rest vind ik de groep een beetje overschat. Sommige noemen ze even goed als slayer of testament. Schandalig vind ik dat.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Hellspawn
Berichten: 152
Lid geworden op: za mei 25, 2002 7:42 pm
Contacteer:

Bericht door Hellspawn » ma sep 23, 2002 11:01 pm

Channel Zero is een superband! Hun album Blackfuel is fantastisch! Daar heb ik mijn site ook naar genoemd.

www.blackfuel.nl

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » di sep 24, 2002 1:30 pm

juist. ik vond ze leuk op Torhout in 1997 ja. maar daar bleef het dan ook bij.

Hellspawn
Berichten: 152
Lid geworden op: za mei 25, 2002 7:42 pm
Contacteer:

Bericht door Hellspawn » do sep 26, 2002 11:05 am

Kep ze helaas nooit live gezien. Een waar gemis

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do sep 26, 2002 12:37 pm

Kristof schreef:ik ben Belg en Help is wel leuk nummer. Maar voor de rest vind ik de groep een beetje overschat. Sommige noemen ze even goed als slayer of testament. Schandalig vind ik dat.
zeker, zo goed zijn ze niet...maar wel erg goed
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Tim Cunningham
Berichten: 3771
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 9:08 pm

Bericht door Tim Cunningham » wo okt 09, 2002 11:22 pm

Je mag ze toch ook niet onderschatten, vin ik, Channel Zero klinkt, wanneer je bv. "Black Fuel" opzaet, nog steeds moddervet
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » do okt 10, 2002 4:07 pm

yep, zeer goed maar geen slayer;)

iemand al skitzoy gehoord? de nieuwe band van frankie?
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do okt 10, 2002 9:35 pm

yesferro schreef:yep, zeer goed maar geen slayer;)

iemand al skitzoy gehoord? de nieuwe band van frankie?
ik heb ze live gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het is trouwens skitsoy.

Is wel geen metal hoor!!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Tim Cunningham
Berichten: 3771
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 9:08 pm

Bericht door Tim Cunningham » do okt 10, 2002 10:31 pm

Hij noemt het zelf "energy-rock"
Multiculturalisme is wat onze wereld doet draaien...hoe dichter bij elkaar, hoe meer inteelt: dat zijn dus dommere smoelen en stommere mensen: racisten dus !

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 11, 2002 7:24 pm

tja het is gewoon alternatieve rock.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Bericht door yesferro » zo okt 13, 2002 8:12 pm

Kristof schreef:
yesferro schreef:yep, zeer goed maar geen slayer;)

iemand al skitzoy gehoord? de nieuwe band van frankie?

Is wel geen metal hoor!!
weet ik, en hij zingt er nie zo goed bij volgens mij
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Creeping Death
Berichten: 66
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 11:24 pm

Bericht door Creeping Death » ma okt 28, 2002 11:52 pm

De enige goeie Belgische groep kapt ermee...wat kut! (alhoewel Belgian Asociality is wel lachen :) )

"The Pioneer" vind ik nog steeds een zalig nummer
[b]Mirror Stares Back Hard
Kill It's Such A Friendly Word
It Seems The Only Way
For Reaching Out Again![/b]

CoenV
Berichten: 18192
Lid geworden op: di mei 06, 2003 5:03 pm

Re: channel zero

Bericht door CoenV » di apr 27, 2004 4:10 pm

yesferro schreef:ben ik de enige die het nummer Help van deze schitterende belgen een meesterwerk vind?
Nu je het toch over hebt, ik heb de cd Unsafe ooit een gekocht voor iets meer dan een euro, en luister hem nog eens, en inderdaad, wat een verdomd gaaf nummer, die hele cd is ook trouwens.
Die uitbarstingen in 'Help' zijn ernstig gaaf.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » di apr 27, 2004 5:14 pm

Black Fuel is aardig maar unsafe... ook ooit uit een uitverkoopbak meegenomen.
Kan me niet boeien en staat hier te verstoffen...
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: channel zero

Bericht door Jeroen » zo jun 26, 2011 9:49 pm

Kick

Recensie van de nieuwe plaat door Gilbert:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6856

Toch een interessante discussie. Is Channel Zero overgewaardeerd? Zijn ze in België niet goed wijs?

Hoewel ik niet kapot ben van het simpelere en groovy geluid dat de heren vanaf de tweede plaat zijn gaan uitdragen, ben ik nog altijd een enorme fan van het titelloze debuut. Het neigt naar Bay-Area, klinkt technisch heel sterk (Forbidden-straatje immers) en bevat supersongs. Slechts heel af en toe duiken er wat grooviër riffs op, maar die vormen hier juist een prima aanvulling op de snelle thrashriffs. Op basis van deze plaat vind ik het al één van de betere Belgische bands, ondanks dat ik hun latere werk nooit draai. Momenteel knalt ie wel even door de speakers, die eerste klassieker.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: channel zero

Bericht door Gijscoman » ma jun 27, 2011 1:03 pm

Jeroen schreef:Kick

Recensie van de nieuwe plaat door Gilbert:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6856

Toch een interessante discussie. Is Channel Zero overgewaardeerd? Zijn ze in België niet goed wijs?

Hoewel ik niet kapot ben van het simpelere en groovy geluid dat de heren vanaf de tweede plaat zijn gaan uitdragen, ben ik nog altijd een enorme fan van het titelloze debuut. Het neigt naar Bay-Area, klinkt technisch heel sterk (Forbidden-straatje immers) en bevat supersongs. Slechts heel af en toe duiken er wat grooviër riffs op, maar die vormen hier juist een prima aanvulling op de snelle thrashriffs. Op basis van deze plaat vind ik het al één van de betere Belgische bands, ondanks dat ik hun latere werk nooit draai. Momenteel knalt ie wel even door de speakers, die eerste klassieker.
Ik vind het nummer Help overgewaardeerd en de rest ondergewaardeerd. Help vind ik nogal saai. De rest vind ik wel vet! Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik sta echter vooraan bij CZ op Fortarock, als me dat lukt!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Channel Zero

Bericht door innuendo » ma jun 27, 2011 1:07 pm

Ik vind het wel leuk dat Channel Zero weer bij elkaar is, maar alle aandacht is naar mijn idee ook behoorlijk overdreven. Als ik de Rock Tribune mag geloven is de Belgische Metallica weer bij elkaar. Topposities op festivalbills en dergelijke. Ik vind het wel vermakelijk om te zien dat vooral Belgische fans zich op hun teentjes getrapt voelen. Ik ga ook wel even kijken op Fortarock hoor, daar niet van, maar behalve het debuut draai ik niks van CZ.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: channel zero

Bericht door Eddy the Eagle » ma jun 27, 2011 2:40 pm

Gijscoman schreef:
Jeroen schreef:Kick

Recensie van de nieuwe plaat door Gilbert:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6856

Toch een interessante discussie. Is Channel Zero overgewaardeerd? Zijn ze in België niet goed wijs?

Hoewel ik niet kapot ben van het simpelere en groovy geluid dat de heren vanaf de tweede plaat zijn gaan uitdragen, ben ik nog altijd een enorme fan van het titelloze debuut. Het neigt naar Bay-Area, klinkt technisch heel sterk (Forbidden-straatje immers) en bevat supersongs. Slechts heel af en toe duiken er wat grooviër riffs op, maar die vormen hier juist een prima aanvulling op de snelle thrashriffs. Op basis van deze plaat vind ik het al één van de betere Belgische bands, ondanks dat ik hun latere werk nooit draai. Momenteel knalt ie wel even door de speakers, die eerste klassieker.
Ik vind het nummer Help overgewaardeerd en de rest ondergewaardeerd. Help vind ik nogal saai. De rest vind ik wel vet! Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik sta echter vooraan bij CZ op Fortarock, als me dat lukt!
Ik ben het met beide bovenstaande beweringen/meningen eens. Eerste album = meesterwerk [headbang]

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: channel zero

Bericht door yuiyui27 » ma jun 27, 2011 5:50 pm

Gijscoman schreef:
Jeroen schreef:Kick

Recensie van de nieuwe plaat door Gilbert:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6856

Toch een interessante discussie. Is Channel Zero overgewaardeerd? Zijn ze in België niet goed wijs?

Hoewel ik niet kapot ben van het simpelere en groovy geluid dat de heren vanaf de tweede plaat zijn gaan uitdragen, ben ik nog altijd een enorme fan van het titelloze debuut. Het neigt naar Bay-Area, klinkt technisch heel sterk (Forbidden-straatje immers) en bevat supersongs. Slechts heel af en toe duiken er wat grooviër riffs op, maar die vormen hier juist een prima aanvulling op de snelle thrashriffs. Op basis van deze plaat vind ik het al één van de betere Belgische bands, ondanks dat ik hun latere werk nooit draai. Momenteel knalt ie wel even door de speakers, die eerste klassieker.
Ik vind het nummer Help overgewaardeerd en de rest ondergewaardeerd. Help vind ik nogal saai. De rest vind ik wel vet! Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik sta echter vooraan bij CZ op Fortarock, als me dat lukt!
Help was zaterdag gewoon een goeie meeschreeuwer en iedereen deed mee, dus dat was ook zo leuk. Ik vond (live dan toch) dat die nieuwe toch wel heel goed meeviel/
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door KoenM » ma jun 27, 2011 5:57 pm

Ik vind er geen reet aan, derhalve kwam het me goed uit dat ze rond etenstijd speelden en ik meer Priest kreeg 's avonds. Het is voor veel mensen jeugdsentiment: een maat van me (een échte Belg) vond het echter een slechte show en hij volgt ze al sinds het begin, heeft ze op Torhout gezien en al dat soort dingen meer. Echt goed is het niet. Het is hetzelfde als dat wij hier in Nederland in 2009 op een groot metalfestival (40.000 bezoekers per dag) Gorefest op de mainstage zouden zetten tussen Soulfly en Mastodon om half 9 ofzo. Niks tegen Gorefest, maar dat zou ook nergens op slaan.

Dus imo slaan ze in België wel een beetje door met die CZ verering.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Channel Zero

Bericht door Eddy the Eagle » ma jun 27, 2011 8:16 pm

KoenM schreef:Het is hetzelfde als dat wij hier in Nederland in 2009 op een groot metalfestival (40.000 bezoekers per dag) Gorefest op de mainstage zouden zetten tussen Soulfly en Mastodon om half 9 ofzo. Niks tegen Gorefest, maar dat zou ook nergens op slaan.
Ik denk dat Gorefest helemaal geen gek figuur zou slaan in die setting [headbang]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door KoenM » ma jun 27, 2011 8:39 pm

Zou goed kunnen natuurlijk, maar andere genoemde bands zijn wel wat groter.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Channel Zero

Bericht door yuiyui27 » di jun 28, 2011 12:51 pm

Het is echt nog niet zo stom van hen op zo'n moment te zetten, het was ten eerste een noodoplossing en daarbovenop stond er toch genoeg man om hun optreden te rechtvaardigen. Wat hadden ze anders moeten doen, een belgisch bandje met 12 fans uitnodigen? Misschien dat ze in Nederland die ochtend nog Gorefest zouden kunnen sprokkelen, maar dan zou het al helemaal een flop worden.
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 1:23 pm

yuiyui27 schreef: Misschien dat ze in Nederland die ochtend nog Gorefest zouden kunnen sprokkelen, maar dan zou het al helemaal een flop worden.
Spuit elf arrives.

On topic: Verder heb je natuurlijk gelijk. Daarnaast is CZ een prima liveband.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Channel Zero

Bericht door yuiyui27 » di jun 28, 2011 6:38 pm

Jeroen schreef:
yuiyui27 schreef: Misschien dat ze in Nederland die ochtend nog Gorefest zouden kunnen sprokkelen, maar dan zou het al helemaal een flop worden.
Spuit elf arrives.

On topic: Verder heb je natuurlijk gelijk. Daarnaast is CZ een prima liveband.
Daar bovenop was het ook mijn eerste fatsoenlijke mosh ervaring [headbang] .
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Gilbert » di jun 28, 2011 7:09 pm

yuiyui27 schreef:Het is echt nog niet zo stom van hen op zo'n moment te zetten, het was ten eerste een noodoplossing en daarbovenop stond er toch genoeg man om hun optreden te rechtvaardigen.
Dat het een noodgreep was, is niet de reden dat Channel Zero laat op het hoofdpodium speelde, want zo hoog stonden ze vorig jaar ook op de affiche. Er was inderdaad behoorlijk wat publiek, maar volgens mij minder (en minder enthousiast) dan bijvoorbeeld bij Dio Disciples of Kreator, die op de andere dagen al heel vroeg aan de bak moesten. Het merendeel bestond waarschijnlijk uit bezoekers die sowieso een groot deel van de dag voor het hoofdpodium blijven staan of zitten, ongeacht wie er speelt.

Let wel, dat Channel Zero de vrijgekomen plaats kreeg, vind ik niet meer dan logisch, omdat je op zo'n korte termijn inderdaad amper iets groters zult kunnen krijgen. Ik vind zelfs dat Graspop goed is omgesprongen met de afzegging van Ozzy, door het in bloedvorm verkerende Judas Priest extra lang te laten spelen en de populairste Belgische metalband uit te nodigen. Desondanks zou ik het logischer vinden als Channel Zero (ook vorig jaar al) in een Marquee was neergezet.

Ze hadden bijvoorbeeld Cradle Of Filth, Bullet For My Valentine of Arch Enemy kunnen overhevelen naar het hoofdpodium, als zo'n band daar zelf mee instemt. Daar is ook niet iedereen fan van, maar dat zijn wel acts die internationaal een grote naam hebben en populair zijn. Ik gok dat circa de helft van de bezoekers van Graspop waarschijnlijk uit het buitenland komt en slechts in beperkte mate van Channel Zero gehoord heeft. Bij Arch Enemy en Cradle Of Filth was het in en voor de Marquee 1 waarschijnlijk drukker dan het daar bij Channel Zero zou zijn geweest.

Ik vind Channel Zero een bovengemiddelde band hoor, maar niet bijzonder genoeg om tot de internationale (moderne thrash)top gerekend te worden. In Nederland hebben we ook slechts één metalband die in eigen land zo ongekend populair is en hoog op de affiches van festivals staat als Channel Zero in Vlaanderen. Maar "onze" nationale trots is Within Temptation. Daar kun je van zeggen wat je wilt (bijvoorbeeld dat het geen metalband meer is), maar niet dat het geen internationaal aansprekende naam is. Within Temptation verkoopt door de hele wereld veel cd's en concertkaartjes, niet alleen in eigen land. Zij behoren (qua populariteit) op het vlak van gothische symphonic pop/metal gewoon tot de internationale top. Als Within Temptation op Graspop (of een Nederlands metalfestival) speelt, zal daarom niemand er wat van zeggen als ze op het hoofdpodium staan.

Maar Channel Zero 's avonds op de mainstage van een festival met internationale allure zetten, dat is (zoals hierboven gesuggereerd) inderdaad zoiets als Gorefest (of Asphyx, Pestilence, Hail Of Bullets of Epica) op de affiche van jouw festival op gelijke hoogte zetten met pak 'em beet Journey, Rob Zombie en Whitesnake. Dat zal geen Nederlandse festivalorganisator zich ooit in het hoofd halen. Daarom kijken we in Nederland toch een beetje raar op van de euforie die er in Vlaanderen heerst rond de terugkeer van Channel Zero.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 7:16 pm

Wat vind jij eigenlijk van het debuut (naast de korte omschrijving in je recensie), Gilbert?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 7:28 pm

Ik vind Channel Zero maar een overschatte band, toen ik ze een keer heb gezien stond ik het hele optreden zo :finger:

Wat zijn dat een homo's zeg, neuk je eigen volk maar en laat ons hier in Nederland met rust!!!!!!!! :evil: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 7:30 pm

Iets zegt me dat je nu de schreef al over bent.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 7:50 pm

Jeroen schreef:Iets zegt me dat je nu de schreef al over bent.

Welke schreef?, ik mag hier toch wel gewoon mijn mening geven? :roll:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 7:56 pm

Dat kan ook normaal en zonder flauwekul als die tweede zin
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Cjmormon » di jun 28, 2011 8:22 pm

hoor ik een ban aankomen?

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Channel Zero

Bericht door Rubicon » di jun 28, 2011 8:33 pm

Jeroen schreef:Iets zegt me dat je nu de schreef al over bent.
doet mij aan iemand denken die kortgeleden eraf gemiept is...

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 8:38 pm

Jeroen schreef:Dat kan ook normaal en zonder flauwekul als die tweede zin

Kap jij nou maar met mij lastigvallen manhoer!!!!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Channel Zero

Bericht door Gijscoman » di jun 28, 2011 8:41 pm

Softige Bertus schreef:
Jeroen schreef:Dat kan ook normaal en zonder flauwekul als die tweede zin

Kap jij nou maar met mij lastigvallen manhoer!!!!
Cjmormon schreef:hoor ik een ban aankomen?
Ja dus.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Cjmormon » di jun 28, 2011 8:45 pm

Net stond er nog iets over lulletje rozenwater als ik het goed gelezen had! maar kan het niet meer vinden. waarom vinden mensen het eigenlijk grappig om heel dapper achter een toetsenbord te gaan zitten mensen te gaan beledigen daar een boner van krijgen en denken dat ze heel wat zijn?

On Topic: Channel Zero speelde wel lekker Zaterdag en hoop dat ze dat aankomende ook doen

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Channel Zero

Bericht door yowannuzz » di jun 28, 2011 8:50 pm

Denk er om he, Cjmormon, in het echte leven is Bertus ook heel stoer.
Hij heeft ooit een heel optreden zo: :finger: , gestaan. Wat een bikkel, he ?

CZ is overigens niet mijn band, paar keer live gezien in de jaren '90 en het wist me nooit echt vreselijk te boeien .
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 8:51 pm

Gijscoman schreef:
Softige Bertus schreef:
Jeroen schreef:Dat kan ook normaal en zonder flauwekul als die tweede zin

Kap jij nou maar met mij lastigvallen manhoer!!!!
Cjmormon schreef:hoor ik een ban aankomen?
Ja dus.
Jeetje zeg nog zo'n wanker, heb je dit met 1 hand getypt of wat? :mrgreen:

Ik zou niet weten waarom ik gebanned moet worden, het is gewoon pure laster!!

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Cjmormon » di jun 28, 2011 8:57 pm

De Enige Wanker hier dat ben jij! en als je het leuk vind om mensen op te naaien dan ga je dat toch lekker ergens anders doen op een plek waar iemand je een Dreun voor die dikke harses van je kan geven misschien word je eens wakker geslagen en kom je dr achter dat je eens wat zinigs moet gaan doen met je leven ipv jezelf aanmelden op fora mensen lopen afzijken en daar blij van worden. Faalhaas

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Channel Zero

Bericht door yowannuzz » di jun 28, 2011 8:59 pm

Lieve jongens, zouden jullie deze bijzonder vermakelijke woordenwisseling willen voeren in het ouwehoer-topic ?
Mijn dank is groot.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Softige Bertus
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 23, 2011 4:16 pm

Re: Channel Zero

Bericht door Softige Bertus » di jun 28, 2011 9:12 pm

Cjmormon schreef:De Enige Wanker hier dat ben jij! en als je het leuk vind om mensen op te naaien dan ga je dat toch lekker ergens anders doen op een plek waar iemand je een Dreun voor die dikke harses van je kan geven misschien word je eens wakker geslagen en kom je dr achter dat je eens wat zinigs moet gaan doen met je leven ipv jezelf aanmelden op fora mensen lopen afzijken en daar blij van worden. Faalhaas
Het is afzeiken en niet afzijken trouwens. Je bent zelf met dit relaas geen haar beter jij lapzwans!! :lol:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Jeroen » di jun 28, 2011 9:14 pm

Ajuus
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door KoenM » di jun 28, 2011 9:30 pm

Gilbert schreef:
yuiyui27 schreef:Het is echt nog niet zo stom van hen op zo'n moment te zetten, het was ten eerste een noodoplossing en daarbovenop stond er toch genoeg man om hun optreden te rechtvaardigen.
Dat het een noodgreep was, is niet de reden dat Channel Zero laat op het hoofdpodium speelde, want zo hoog stonden ze vorig jaar ook op de affiche. Er was inderdaad behoorlijk wat publiek, maar volgens mij minder (en minder enthousiast) dan bijvoorbeeld bij Dio Disciples of Kreator, die op de andere dagen al heel vroeg aan de bak moesten. Het merendeel bestond waarschijnlijk uit bezoekers die sowieso een groot deel van de dag voor het hoofdpodium blijven staan of zitten, ongeacht wie er speelt.

Let wel, dat Channel Zero de vrijgekomen plaats kreeg, vind ik niet meer dan logisch, omdat je op zo'n korte termijn inderdaad amper iets groters zult kunnen krijgen. Ik vind zelfs dat Graspop goed is omgesprongen met de afzegging van Ozzy, door het in bloedvorm verkerende Judas Priest extra lang te laten spelen en de populairste Belgische metalband uit te nodigen. Desondanks zou ik het logischer vinden als Channel Zero (ook vorig jaar al) in een Marquee was neergezet.

Ze hadden bijvoorbeeld Cradle Of Filth, Bullet For My Valentine of Arch Enemy kunnen overhevelen naar het hoofdpodium, als zo'n band daar zelf mee instemt. Daar is ook niet iedereen fan van, maar dat zijn wel acts die internationaal een grote naam hebben en populair zijn. Ik gok dat circa de helft van de bezoekers van Graspop waarschijnlijk uit het buitenland komt en slechts in beperkte mate van Channel Zero gehoord heeft. Bij Arch Enemy en Cradle Of Filth was het in en voor de Marquee 1 waarschijnlijk drukker dan het daar bij Channel Zero zou zijn geweest.

Ik vind Channel Zero een bovengemiddelde band hoor, maar niet bijzonder genoeg om tot de internationale (moderne thrash)top gerekend te worden. In Nederland hebben we ook slechts één metalband die in eigen land zo ongekend populair is en hoog op de affiches van festivals staat als Channel Zero in Vlaanderen. Maar "onze" nationale trots is Within Temptation. Daar kun je van zeggen wat je wilt (bijvoorbeeld dat het geen metalband meer is), maar niet dat het geen internationaal aansprekende naam is. Within Temptation verkoopt door de hele wereld veel cd's en concertkaartjes, niet alleen in eigen land. Zij behoren (qua populariteit) op het vlak van gothische symphonic pop/metal gewoon tot de internationale top. Als Within Temptation op Graspop (of een Nederlands metalfestival) speelt, zal daarom niemand er wat van zeggen als ze op het hoofdpodium staan.

Maar Channel Zero 's avonds op de mainstage van een festival met internationale allure zetten, dat is (zoals hierboven gesuggereerd) inderdaad zoiets als Gorefest (of Asphyx, Pestilence, Hail Of Bullets of Epica) op de affiche van jouw festival op gelijke hoogte zetten met pak 'em beet Journey, Rob Zombie en Whitesnake. Dat zal geen Nederlandse festivalorganisator zich ooit in het hoofd halen. Daarom kijken we in Nederland toch een beetje raar op van de euforie die er in Vlaanderen heerst rond de terugkeer van Channel Zero.
Helemaal mee eens, als Nederlander die al een jaartje of wat in Vlaanderen vertoeft.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Channel Zero

Bericht door Gijscoman » wo jun 29, 2011 8:47 am

We kunnen wel vreemd opkijken naar de euforie in Belgie rond CZ, maar hoe kijken Belgen naar Nederland en de euforie rond Sieneke of de Toppers... Wel andere stijl muziek, maar het blijft overdreven euforisch van veel mensen.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door KoenM » wo jun 29, 2011 12:13 pm

Deze pagina is wel heel tekenend voor wat een aantal mensen (waaronder ik) proberen duidelijk te maken over Channel Zero. De lineup van Fortarock geordend volgens populariteit van de band (hoeveel mensen er naar luisteren).

http://www.last.fm/festival/1659874+For ... larity#all
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door Took » wo jun 29, 2011 12:16 pm

nou, dat is niet geheel eerlijk, want Channel Zero is voornamelijk in de Lage Landen bekend, terwjil de rest ook daarbuiten wat bekendheid geniet.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Channel Zero

Bericht door yuiyui27 » wo jun 29, 2011 12:32 pm

Gilbert schreef:
yuiyui27 schreef:Het is echt nog niet zo stom van hen op zo'n moment te zetten, het was ten eerste een noodoplossing en daarbovenop stond er toch genoeg man om hun optreden te rechtvaardigen.
Dat het een noodgreep was, is niet de reden dat Channel Zero laat op het hoofdpodium speelde, want zo hoog stonden ze vorig jaar ook op de affiche. Er was inderdaad behoorlijk wat publiek, maar volgens mij minder (en minder enthousiast) dan bijvoorbeeld bij Dio Disciples of Kreator, die op de andere dagen al heel vroeg aan de bak moesten. Het merendeel bestond waarschijnlijk uit bezoekers die sowieso een groot deel van de dag voor het hoofdpodium blijven staan of zitten, ongeacht wie er speelt.

Let wel, dat Channel Zero de vrijgekomen plaats kreeg, vind ik niet meer dan logisch, omdat je op zo'n korte termijn inderdaad amper iets groters zult kunnen krijgen. Ik vind zelfs dat Graspop goed is omgesprongen met de afzegging van Ozzy, door het in bloedvorm verkerende Judas Priest extra lang te laten spelen en de populairste Belgische metalband uit te nodigen. Desondanks zou ik het logischer vinden als Channel Zero (ook vorig jaar al) in een Marquee was neergezet.

Ze hadden bijvoorbeeld Cradle Of Filth, Bullet For My Valentine of Arch Enemy kunnen overhevelen naar het hoofdpodium, als zo'n band daar zelf mee instemt. Daar is ook niet iedereen fan van, maar dat zijn wel acts die internationaal een grote naam hebben en populair zijn. Ik gok dat circa de helft van de bezoekers van Graspop waarschijnlijk uit het buitenland komt en slechts in beperkte mate van Channel Zero gehoord heeft. Bij Arch Enemy en Cradle Of Filth was het in en voor de Marquee 1 waarschijnlijk drukker dan het daar bij Channel Zero zou zijn geweest.

Ik vind Channel Zero een bovengemiddelde band hoor, maar niet bijzonder genoeg om tot de internationale (moderne thrash)top gerekend te worden. In Nederland hebben we ook slechts één metalband die in eigen land zo ongekend populair is en hoog op de affiches van festivals staat als Channel Zero in Vlaanderen. Maar "onze" nationale trots is Within Temptation. Daar kun je van zeggen wat je wilt (bijvoorbeeld dat het geen metalband meer is), maar niet dat het geen internationaal aansprekende naam is. Within Temptation verkoopt door de hele wereld veel cd's en concertkaartjes, niet alleen in eigen land. Zij behoren (qua populariteit) op het vlak van gothische symphonic pop/metal gewoon tot de internationale top. Als Within Temptation op Graspop (of een Nederlands metalfestival) speelt, zal daarom niemand er wat van zeggen als ze op het hoofdpodium staan.

Maar Channel Zero 's avonds op de mainstage van een festival met internationale allure zetten, dat is (zoals hierboven gesuggereerd) inderdaad zoiets als Gorefest (of Asphyx, Pestilence, Hail Of Bullets of Epica) op de affiche van jouw festival op gelijke hoogte zetten met pak 'em beet Journey, Rob Zombie en Whitesnake. Dat zal geen Nederlandse festivalorganisator zich ooit in het hoofd halen. Daarom kijken we in Nederland toch een beetje raar op van de euforie die er in Vlaanderen heerst rond de terugkeer van Channel Zero.
Als Kreator een dagje eerder zou gespeeld hebben dan was mijn dag, mijn week, nee zelfs mijn leven af geweest zijn. Geloof me voor Kreator had ik zelfs Arch Enemy laten vallen als dat moest.
Ik had ook niet geklaagd als Channel Zero en eenderwelke van die bands van uur en podium gewisseld hadden (zodat ze zeker niet op hetzelfde moment zouden spelen). Channel Zero had natuurlijk dan ook wel wat meer sfeer gehad (maar die andere dan weer niet).
Je zegt het zelf: misschien niet genoeg voor internationale top, maar dan zitten we bij band als Annihilator, Slayer, Megadeth, Kreator etc. Met dit niveau zijn we hier al blij genoeg en ze konden toch een heel goed optreden afleveren.
Within Temptation verdienen hun succes, maar ik vraag me maar af hoe druk die zouden bezocht worden op een Metalfestival waar een heel deel van de ticketjes verkocht worden voor Death, Black en Doom bands. Daarbovenop heb ik gehoord dat ze live toch maar redelijk belabberd zijn. Op een rockfestival zouden die wellicht meer succes hebben. Ik zou toch alleszins me niet omgedraaid hebben voor hen en gewoon naar Electric Wizard zijn doorgelopen. (en ik ben natuurlijk de standaard voor iedereen :D )
De organisatoren van GMM zullen gewoon gekeken waar ze CZ wouden zetten op een moment dat gepast was bij het publiek. En aangezien het de meest populaire Metalband van Belgie is, vindt ik het nog niet zo vreemd. Ik heb ook al gehoord dat het voor onze noorderburen (de belgische koosnaam voor Nederlanders) het een ideaal moment was om een pak friet te halen. :D

Maar we liepen er met genoeg idioten in de pit rond (volgens een maat was hij groter dan de gemiddelde): een gast op blote voeten (tussen combatboots, WTF?), een hoop crowdsurfers die er bijna het leven bij in schoten en die gast die flauw viel en erna gewoon terug de pit in wou lopen (die hebben we weggesleurd). Met andere woorden: ik heb me geamuseerd en dat is al wat telt voor mij!
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Channel Zero

Bericht door yuiyui27 » wo jun 29, 2011 12:38 pm

KoenM schreef:Deze pagina is wel heel tekenend voor wat een aantal mensen (waaronder ik) proberen duidelijk te maken over Channel Zero. De lineup van Fortarock geordend volgens populariteit van de band (hoeveel mensen er naar luisteren).

http://www.last.fm/festival/1659874+For ... larity#all
Naar dat festival was ik nog liever geweest dan GMM: Arch Enemy, Dark Tranquillity, Sacred Reich, Paradise Lost, Kvelertak, God Dethroned, Tryptikon en Channel Zero...
Tja, ze zijn inderdaad niet bekend in het buitenland. Jammer, maar ik denk dat als ze nu nog eens voor een band als Kreator of eenderwelke grote Europese band nog eens mochten inspelen het wel wat beter zou zijn.

ps. Dark Tranquillity heeft ooit nog Sacred Reich gecoverd, best wel chic dat ze nu hoger dan hen einidgen.
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Channel Zero

Bericht door KoenM » wo jun 29, 2011 12:44 pm

Let op he, dit is niet de volgorde van spelen, dit is de volgorde van populariteit. En wat je zegt over Channel Zero als support van Kreator op tour... Kreator speelde op Graspop om 3 uur 's middags en Channel Zero pakweg 4 uur later. Niet erg logisch he? Snap je nu wat oa ik bedoelde met dat het zo raar is dat CZ zo hoog op een bill staat?

@Took: akkoord, maar het verschil in luisteraars is wel héél groot he!
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie