Vooroordelen t.o.v bands i.v.m uiterlijke zaken e.d

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Meltdown

Vooroordelen t.o.v bands i.v.m uiterlijke zaken e.d

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 8:32 pm

XnegativeX en ik zitten met een meningsverschil. Het boeit me eigenlijk wel om dit meteen van de rest van het spul te weten te komen.

Stel... dat je op metal-archives of iets vergelijkbaars zit, een beetje te zoeken naar willekeurig spul wat misschien gaaf kan zijn. Je bespeurt twee bands. Het gaat in dit geval om Heavy, maar Thrash mag ook.

Band 1: Een foto van 4 vrolijke haarapen, gekleedt in witte shirts met daaroverheen een patchvest en kogelriemen, vale spijkerbroeken en afgetrapte witte sportschoenen. Twee dragen leren handschoenen, één heeft een paar bierflesjes om z'n kogelriem zitten.

Band 2: 4 ietwat stilletjes ogende kereltjes staren je aan. Het lijkt alsof ze erg hun best doen geheimzinnig over te komen, maar misschien is het gewoon een Maroon-5 obsessie. Ze dragen allemaal een normale, donkerblauwe broek. Hun haar is kort, met hier en daar wat gel om het in model te brengen. Ze dragen zwarte shirts. Eén heeft een emo-bril. De foto heeft een photoshop-sessie ondergaan waardoor er een ietwat neppe schaduwbewerking over de jongens heen hangt.

Ben jij nu niet stiekem een heel klein beetje bevooroordeeld over de indruk welke band je op het eerste gezicht meer aanspreekt? Welke je gaver lijkt? De wetenschap dat er een stel vrolijke 'echte' metalheads achter de muziek die ik luister zit, voegt van binnen toch iets toe bij mij. Band 2 schaadt het idee een beetje. Xnegative is van mening dat alleen de muziek er toe doet, en ik wou ik dat ook kon zeggen. Echter, het is iets dat inwendig sluimert. Het authentieke geeft een extra glans voor mijn gevoel. Ja, ik ben wat dat betreft bevooroordeeld.

Met Black Metal kun je hetzelfde doen.

Band 1: 4 ontevreden ogende mannen staren je aan. Gehuld in zwart, bakpoeder en schoensmeer op 't gezicht, een truuk uit de oude doos die verrassend goed de dood symboliseert. Eentje heeft een morgenster vast. Metalen punten steken uit de armen van twee leden. Een gezellige bedoening. Als je naar de albums kijkt tref je titels met sleutelwoorden als 'frostbitten', 'ice', 'Lucifer', 'winds', 'moon', 'forest', dat soort zaken. De hoesjes zijn traditioneel zo'n twintig keer door het kopieerapparaat gehaald alvorens gedrukt te worden.

Ik denk: "Ja, dit is Black Metal."

Band 2: Enkele vrij gewoontjes ogende heren is wat je te zien krijgt. Ze kijken niet bepaald grimmig, en eentje waagt het zelfs een Jan Modaal kapsel te dragen, de onheiligschenner! Kijkende naar de albums, tref je titels die veelal te maken hebben met pseudo-diepzinnige spectrale zaken zoals 'Abstract Maelstrom Paragon'. Ja Rukkoning, dat is even jouw bandje ja. Rot op met je gekwijl. Zowel hoes als logo lijken volledig te zijn opgebouwd op Jan Modaal's nieuwe Pentium IV, wat niet bepaald een passende sfeer lijkt neer te zetten. Het totaalbeeld al helemaal niet. Je twijfelt even. Bij de genre-aanduiding staat toch echt "Black Metal".

Ik denk: "Eh, ja, fantastisch. Eh."

Welnu, hoe denkt de rest hierover? Zijn Xeper en ik de enigen die ietwat beïnvloedt worden door uiterlijk vertoon, of moeten we toch maar allemaal een Mao jasje aantrekken, onze bek houden en puur en alleen op het muzikale gedeelte letten? Hoe zit het met jullie?
Laatst gewijzigd door Meltdown op do apr 07, 2005 9:00 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Audiophile

Bericht door Audiophile » do apr 07, 2005 8:35 pm

meteroseksualiteit in de metal!
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » do apr 07, 2005 8:35 pm

Muziek is voor mij iig altijd wel belangrijker geweest dan het imago. Het imago kan bepaalde ideologiën wel verrijken, dat zeker. Maar sommige bands hebben nu eenmaal andere ideologiën, ook binnen de Black Metal, allerlei sub-stromen enzo.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 8:36 pm

Als het om thrash gaat ben ik het absoluut met je eens, zelfde geldt voor Heavy.....dat moet gewoon smerig, 80's stijl zijn....

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » do apr 07, 2005 8:36 pm

Ik ga helemaal met je mee.
Je moet als band wanneer je gaat posen. Een uitstraling geven van. Ik moet dit gaan luisteren

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 8:38 pm

Ik vind eigenlijk ook dat het imago van een band kan bijdragen aan de sfeer die ze neerzetten. En het kan hun live presentatie ook kracht bijzetten.

Maar ik zal een band echt niet laten liggen omdat ze er niet zo uitzien zoals ik graag wil.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 8:38 pm

Uiterlijk telt zeker zoveel mee voor mijn bandkeuze, als muziek. Ik moet me enigzins met een band kunnen identificeren(moeilijk woord). En het is live zeker ook zo vet om een band vet op het podium te zien rossen, met een duistere sfeer, dan een stel studentjes, die toevallig goeie muziek kunnen maken, maar verder geen uitstraling hebben. Ik vind 99 procent van de 'nieuwere' bands niet zo vet als de bands van vroeger, en dat komt deels door het image, en door de strakkere modernere en gladdere producties.

Audiophile

Bericht door Audiophile » do apr 07, 2005 8:39 pm

WhiplashWimpie schreef:Uiterlijk telt zeker zoveel mee voor mijn bandkeuze, als muziek. Ik moet me enigzins met een band kunnen identificeren(moeilijk woord). En het is live zeker ook zo vet om een band vet op het podium te zien rossen, met een duistere sfeer, dan een stel studentjes, die toevallig goeie muziek kunnen maken, maar verder geen uitstraling hebben. Ik vind 99 procent van de 'nieuwere' bands niet zo vet als de bands van vroeger, en dat komt deels door het image, en door de strakkere modernere en gladdere producties.
inderdaad, de ruige metalhead look is de x factor die de muzikant onderscheidt van de muzikale metalhead, de bewonderaar van de fanaat.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 8:40 pm

Audiophile schreef:[..]

inderdaad, de ruige metalhead look is de x factor die de muzikant onderscheidt van de muzikale metalhead, de bewonderaar van de fanaat.
Juist. Je kan als serieuze metalhead, niet als de ideale schoonzoon op het podium gaan staan.

Plaag

Bericht door Plaag » do apr 07, 2005 8:42 pm

Lang haar, lelijk en op het podium gruwelijke beulen. Cult-shirt aan.

Je moet je er wel een beetje mee kunnen identificeren.
Kop dicht, Thorko

Oak

Bericht door Oak » do apr 07, 2005 8:44 pm

Haha, wat een gelul allemaal.

"de ruige metalhead look is de x-factor"...meen je dat nou serieus? :lol:

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 8:46 pm

Oak schreef:Haha, wat een gelul allemaal.

Ja. Oeh ik ben metal, maar ik wil ook bij de disco naar binne kunnen hoor. Bah.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » do apr 07, 2005 8:48 pm

Dat gaat me nou weer iets te ver. Maar het voegt wel iets toe.

Legion666

Bericht door Legion666 » do apr 07, 2005 8:48 pm

Vaak hoor ik de muziek voor ik zo'n foto zie, maar idd, als je die foto wel eerst ziet telt het zeker mee.
Bij black metal misschien zelfs nog wel meer als bij heavy is de sfeer die een band oproept heel belangrijk voor de beleving van de muziek, daarmee op concerten vaak ook voor de mate waarin het publiek losgaat en dus hoe goed de sfeer wordt.
Ik snap zowieso niet waarom een band er zo netjes uit wil zien, je wil zelf toch ook voor harde metalhead doorgaan als je met volle overtuiging die muziek maakt?
Ik kan trouwens ook volledig afknappen op van die vaak amerikaanse bandjes waarbij de leden met zijn allen mutsen dragen. Meestal associeer ik dat direct met lelijke hatebreed achtige muziek, om het maar ff zo te noemen.
Onderschrift?
Komt wel een keer als ik in een creatieve bui ben.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 8:50 pm

Legion666 schreef:Vaak hoor ik de muziek voor ik zo'n foto zie, maar idd, als je die foto wel eerst ziet telt het zeker mee.
Bij black metal misschien zelfs nog wel meer als bij heavy is de sfeer die een band oproept heel belangrijk voor de beleving van de muziek, daarmee op concerten vaak ook voor de mate waarin het publiek losgaat en dus hoe goed de sfeer wordt.
Ik snap zowieso niet waarom een band er zo netjes uit wil zien, je wil zelf toch ook voor harde metalhead doorgaan als je met volle overtuiging die muziek maakt?
Ik kan trouwens ook volledig afknappen op van die vaak amerikaanse bandjes waarbij de leden met zijn allen mutsen dragen. Meestal associeer ik dat direct met lelijke hatebreed achtige muziek, om het maar ff zo te noemen.
Ja, bah. Mutsen. En gel heb ik helemaal het schijt aan.

Audiophile

Bericht door Audiophile » do apr 07, 2005 8:51 pm

misschien iets overdreven, maar het telt wel mee, metal is niet alleen een kwestie van de juiste muzikale truucjes.

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » do apr 07, 2005 8:53 pm

Audiophile schreef:inderdaad, de ruige metalhead look is de x factor die de muzikant onderscheidt van de muzikale metalhead, de bewonderaar van de fanaat.
Dit klinkt toch allemaal Idols 3 achtig.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

jeffrey

Bericht door jeffrey » do apr 07, 2005 8:53 pm

Uiterlijk speelt toch voor een vrij groot deel mee. Ik ben ook eerder geneigd om een cd, van een onbekende band, te luisteren als de bandleden er 'metal' uitzien.
Het uiterlijk geeft de doorslag tot het beluisteren van een cd, evenals het artwork.
Laatst gewijzigd door jeffrey op do apr 07, 2005 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » do apr 07, 2005 8:53 pm

zeker live moet een band wel 'het metalgevoel' uitstralen, ik ga echt niet naar een stel suffe ambtenaartjes kijken
het staat voor mij wel los van de kwaliteit van de muziek, maar het is net als met auto's; het oog wil ook wat (als je kunt kiezen, tenminste)
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 8:54 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Ja, bah. Mutsen. En gel heb ik helemaal het schijt aan.
Oei, bij musten en gel gaat bij het grote emo-core alarm af.....

Inderdaad, dat zuigt aars.

Meltdown

Bericht door Meltdown » do apr 07, 2005 8:54 pm

Ik vind 99 procent van de 'nieuwere' bands niet zo vet als de bands van vroeger, en dat komt deels door het image, en door de strakkere modernere en gladdere producties.
Daar stem ik ook volledig mee in. Metal behoort geen godvergeten pop-productie te hebben. Als ik Thrash luister, wil ik in de eerste plaats dat het vuig en smerig klinkt, en daar heeft een 'perfect' geluid (type Peter Tätgtren) niets, maar dan ook niets mee van doen. "Feel The Fire", "Pleasure To Kill", dat zijn pas platen die écht 'perfect' laten horen hoe Thrash moet klinken. Bagger als de In Flames van de afgelopen jaren slaat de plank mis in mijn ogen.

Black moet bovenal rauw en snijdend zijn. Emotie en kwaadheid wil ik horen. Zo'n typische moderne Sympho-Black productie is wel het beste dat je met een plaat kan doen om de sfeer compleet om zeep te helpen.

Nou ja, ga zo maar even door met elke stijl. Metal is in de eerste plaats nooit bedoeld als muziek voor de massa, dus klinkt het ook niet goed met een massa-vriendelijk geluid.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do apr 07, 2005 9:06 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 8:54 pm

jeffrey schreef:Uiterlijk speelt toch voor een vrij groot deel mee. Ik ben ook eerder geneigd om ee cd, van een onbekende band, te luisteren als de bandleden er 'metal' uitzien.
Het uiterlijk geeft de doorslag tot het beluisteren van een cd, evenals het artwork.
Inderdaad. Alles moet gewoon kloppen. UIterlijk, muziek en artwork. Anders blijft het zoiets van: Ja het is wel vet maar........

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 8:55 pm

Wat ben ik blij dat ik maar simpel ben, ik ga naar de website en klik wat mp3tjes aan en luister. Mijn mening volgt op wat ik hoor, is het niks dan is affikken op uiterlijk natuurlijk wel een handig handvat.. dat dan weer wel.

Edit:
Ik koop tegenwoordig alleen maar cdtjes waarbij ik op de website heb kunnen beluisteren of via via iets heb mogen ontvangen. Geen tijd meer om zoals vroegah, alle bakken in de cd winkels af te struinen en rustig een hele middag te gaan luisteren in de winkel.
Laatst gewijzigd door MindlessMayo op do apr 07, 2005 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op! Bandopgave Occultfest 2006 binnenkort weer mogelijk.

See You At Occultfest 2006!
http://www.occultfest.nl

Oak

Bericht door Oak » do apr 07, 2005 8:55 pm

WhiplashWimpie schreef: Ja. Oeh ik ben metal, maar ik wil ook bij de disco naar binne kunnen hoor. Bah.
Als je jezelf metal vind (wat natuurlijk uber triest is) schaadt je inderdaad je imagootjuh (waar je zo veel om geeft als 'metal zijnde') als je in de disco gepot word, al dansende op Destiny's Child.

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 8:55 pm

Legion666 schreef:Vaak hoor ik de muziek voor ik zo'n foto zie, maar idd, als je die foto wel eerst ziet telt het zeker mee.
Het klopt niet echt wat jij hier zegt, bv. The Dillinger Escape Plan, deftig geklede jongens en toch vernietigen ze alles en iedereen live op zo een manier waarbij een BM band met Corpsepaint wat van kan leren.

Hieronimus2

Bericht door Hieronimus2 » do apr 07, 2005 8:56 pm

Ik noem ook een Akercocke, die lui traden op in strakke pakken, maar maakten satanische Black Metal, gewoon gaaf.
Ad Astra...

[quote="nightwing"]Ga echt op de vuist ofzo, heb je veel meer aan dan dit gebekvecht.[/quote]
[b]Front voor Zomervakanties.[/b]

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » do apr 07, 2005 8:57 pm

Als ik de muziek ken, en goed vind, maakt het uiterlijk van de artiesten me geen flikker uit. Als ik echter op een site blader op zoek naar iets nieuws, zal ik toch eerder kiezen voor de BM band met de 'truie' foto, dan voor de BM band met de backstreetboys verantwoorde foto. Jezelf als metalartiest onderscheiden van bijv. popartiesten is beslist een goede zaak. En voor een concert kan ik het ook wel waarderen als het er een beetje ruig uitziet, al is dat natuurlijk puur betrekkelijk en een kwestie van smaak.
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 8:58 pm

XnegativeX schreef:Ik vind eigenlijk ook dat het imago van een band kan bijdragen aan de sfeer die ze neerzetten. En het kan hun live presentatie ook kracht bijzetten.

.
Inderdaad.
Ik kijk liever naar een stel mooie langharige mannen die wild aan het haren wapperen zijn, terwijl ze een potje vernietigende metal door je gehoorkanalen raggen dan een stel stijf uitziende kortharige lelijke jongemannen.

Ik kijk overigens ook graag naar bandjes die lol hebben in het optreden.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:00 pm

Hoezo is jezelf metal vinden ubertriest. Niet rottig bedoeld ofzo. Maar tegenwoordig bij concerten word je al vreemd aangekeken als je er traditioneel metal bij loopt. Tjk.... die heeft een kogelriem aan. Tssk hij heeft een spike arm band. Tssk die loopt met een oud band shirt. Bah, bah, bah. Oeh glanst me haar wel genoeg. Is me shirt wel met ariel black gewassen. Bah.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » do apr 07, 2005 9:00 pm

MindlessMayo schreef:[..]

Ik kijk overigens ook graag naar bandjes die lol hebben in het optreden.
Dat zeker. Bands die zo ongeïnteresseerd hun ding staan te doen en dan weer oprotten zoals Dark Funeral op 't Xmass hoeft voor mij ook niet. (Al was hun optreden natuurlijk bij voorbaat al kut.)
[Voorheen Necrophagist]

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do apr 07, 2005 9:00 pm

voor de muziek maakt het niet uit, maar je kunt een band altijd nog de hemel in prijzen of afzeiken om het uiterlijk.

als es foto's van Trepalium bekeken xnegx? het lijkt alsof je naar een nu-metal band zit te kijken :P
maakt voor de muziek natuurlijk niks uit, maar het is een grappig feit.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 9:01 pm

WhiplashWimpie schreef:Hoezo is jezelf metal vinden ubertriest. Niet rottig bedoeld ofzo. Maar tegenwoordig bij concerten word je al vreemd aangekeken als je er traditioneel metal bij loopt. Tjk.... die heeft een kogelriem aan. Tssk hij heeft een spike arm band. Tssk die loopt met een oud band shirt. Bah, bah, bah. Oeh glanst me haar wel genoeg. Is me shirt wel met ariel black gewassen. Bah.
Wow, ga jij naar concerten van nu-metalbands soms?

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » do apr 07, 2005 9:02 pm

Soulcollector schreef:voor de muziek maakt het niet uit, maar je kunt een band altijd nog de hemel in prijzen of afzeiken om het uiterlijk.

als es foto's van Trepalium bekeken xnegx? het lijkt alsof je naar een nu-metal band zit te kijken :P
maakt voor de muziek natuurlijk niks uit, maar het is een grappig feit.
Net als die gasten van The Black Dahlia Murder. Snoeiharde muziek, maar ik vond het toch een maf zicht om ze daar te zien staan, met kort haar en fleurige shirts. De muziek blijft even vet uiteraard.
[Voorheen Necrophagist]

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » do apr 07, 2005 9:02 pm

WhiplashWimpie schreef:[..]

Ja. Oeh ik ben metal, maar ik wil ook bij de disco naar binne kunnen hoor. Bah.
Jij leeft dan ook nog 20 jaar terug in de tijd.

Sorry hoor, maar om er als een afgeragde stoephoer bij te lopen wekt mij behoorlijk op de lachspieren.

Ik zelf ga altijd op de muziek af. Moet ik de latere Anthrax platen laten liggen omdat ze gewonen kleren dragen en nu niet meer "metal" zijn.

Zoek een hobby man.

Ben

Bericht door Ben » do apr 07, 2005 9:03 pm

Dit vind ik nog is een erg goed topic. Zowel de muziek als de image van de bandleden vind ik belangrijk.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 9:04 pm

WhiplashWimpie schreef:Hoezo is jezelf metal vinden ubertriest. Niet rottig bedoeld ofzo. Maar tegenwoordig bij concerten word je al vreemd aangekeken als je er traditioneel metal bij loopt. Tjk.... die heeft een kogelriem aan. Tssk hij heeft een spike arm band. Tssk die loopt met een oud band shirt. Bah, bah, bah. Oeh glanst me haar wel genoeg. Is me shirt wel met ariel black gewassen. Bah.
Ja sorry hoor maar spike banden zijn toch wel zo ontzettend GAY en vervelend, tenzij men ver ver ver weg van de pit gaat staan.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:05 pm

iscariah schreef:[..]
Wow, ga jij naar concerten van nu-metalbands soms?
Niet bepaald. Maar ik vind maar weinig concerten echt gezellig meer kwa publiek enzo. Alleen op concerten waar echt een bepaald publiek op af komt, Bij oude bands en zo, vind ik het gezellig. En festivals natuurlijk. Maar verder! Ach ja. Ik zal wel aan het zeiken zijn ofzo, maar zo ervaar ik het.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:05 pm

D'r wordt hier nou wel heel erg gemekkert op de "emo-look" (wat dat ook moge zijn) maar ik ken redelijk wat bands die er redelijk allerdaags uitzien en toch menig langharig tuig van het podium spelen. Teveel bands denken dat het genoeg is om een beetje evil op het podium te staan en een beetje te headbangen. Terwijl een band als The Dillinger escape plan de hele zooi afbreekt en een hele energieke show geeft. Maar d'r zit geen enkel langharig figuur in die hele band (nou ja, de bassist heeft half-lang haar).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do apr 07, 2005 9:05 pm

jij hebt makkelijk praten. jij komt met je witte gympen ook de meeste kroegen binnen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Oak

Bericht door Oak » do apr 07, 2005 9:05 pm

Sorry hoor, maar naar wat voor 'n kut zalen ga jij dan?
En is het zo dat die mensen echt zeggen "pfffff...die heeft een kogelriem aan"? Of is het zo dat mensen een blik naar jou werpen en dat jij vervolgens denkt " Die denkt vast "pfffff...die heeft een kogelriem aan" ".

EDIT: Wat is trouwens een "emo-look".

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 9:06 pm

XnegativeX schreef:D'r wordt hier nou wel heel erg gemekkert op de "emo-look" (wat dat ook moge zijn) maar ik ken redelijk wat bands die er redelijk allerdaags uitzien en toch menig langharig tuig van het podium spelen. Teveel bands denken dat het genoeg is om een beetje evil op het podium te staan en een beetje te headbangen. Terwijl een band als The Dillinger escape plan de hele zooi afbreekt en een hele energieke show geeft. Maar d'r zit geen enkel langharig figuur in die hele band (nou ja, de bassist heeft half-lang haar).
Inderdaad, zei ik trouwens al op de vorige pagina.

Sandr
Contacteer:

Bericht door Sandr » do apr 07, 2005 9:06 pm

XnegativeX schreef:D'r wordt hier nou wel heel erg gemekkert op de "emo-look" (wat dat ook moge zijn) maar ik ken redelijk wat bands die er redelijk allerdaags uitzien en toch menig langharig tuig van het podium spelen. Teveel bands denken dat het genoeg is om een beetje evil op het podium te staan en een beetje te headbangen. Terwijl een band als The Dillinger escape plan de hele zooi afbreekt en een hele energieke show geeft. Maar d'r zit geen enkel langharig figuur in die hele band (nou ja, de bassist heeft half-lang haar).
zo energiek dat de gitarist tegen de grond gaat :), dan heb je in ieder geval de lachers op de hand
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Ernst

Bericht door Ernst » do apr 07, 2005 9:07 pm

Spikebanden zijn gay en irritant in de pit. Met de rest ben ik het helemaal eens! Maar goed, hou er wel even rekening mee dat jij (ik ook overigens....) naar thrash concerten gaat, voornamelijk. Het verschilt wellicht per Genre. Bij Dream Theater zou ik er heel anders bijlopen dan bij Megadeth of Kreator....

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do apr 07, 2005 9:07 pm

Mwah. We zien er in de band ook niet allemaal even metal uit. Het is de muziek wat telt.

Het uiterlijk kan natuurlijk wel toeveoegende waarde hebben, maar het is geen must voor mij.

Ik knap hoogstens af op een band als ze er werkelijk belachelijk uitzien en alles voor geen meter serieus nemen.
לֹא אעבוד

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 07, 2005 9:08 pm

Juist! Het is de muziek die telt.
Maar veel van die "old school" gasten hier blijven een beetje steken in het verleden. Alles moet zo klinken als het vroeger klonk en alles moet er zo blijven uitzien als het er vroeger uitzag. Face it mensen, dingen veranderen nou eenmaal. Anders werd het wel heel saai.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » do apr 07, 2005 9:09 pm

Rattlehead schreef:[..]

Spikebanden zijn gay en irritant in de pit. Met de rest ben ik het helemaal eens! Maar goed, hou er wel even rekening mee dat jij (ik ook overigens....) naar thrash concerten gaat, voornamelijk. Het verschilt wellicht per Genre. Bij Dream Theater zou ik er heel anders bijlopen dan bij Megadeth of Kreator....
Inderdaad. Maar met spikes moet je dan ook niet in de pit gaan staan. Ik vind spikes vet in een bepaalde beperkte mate. Niet van die kut dingen van 15 cm.

iscariah

Bericht door iscariah » do apr 07, 2005 9:09 pm

Sandr schreef:[..]
zo energiek dat de gitarist tegen de grond gaat :), dan heb je in ieder geval de lachers op de hand
Misschien, maar voor hen is die muziek live spelen echt een trance, soms beseffen ze misschien zelf niet eens wat ze doen, die energie die vrijkomt, dat is nu houden van muziek.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » do apr 07, 2005 9:10 pm

Ik vind het altijd wel een stuk gaver als bandleden lang haar hebben. Woest headbangend muziek maken ziet er gaaf uit.

Hecatomb

Bericht door Hecatomb » do apr 07, 2005 9:10 pm

Natuurlijk, als een band een lekkere energieke enthousiaste show geeft is er niks mis mee.

Maar om terug te keren naar de hoofdpost, als jij de sites ziet van, noem maar wat, 2 deathmetal bands. Ga je dan eerder luisteren naar de band met de brute bandfoto en het gore logo, of naar de band met een foto van een stel computernerd-ogende gasten en een logo in Times New Roman?
[Voorheen Necrophagist]

MindlessMayo

Bericht door MindlessMayo » do apr 07, 2005 9:11 pm

Rattlehead schreef:[..]
Maar goed, hou er wel even rekening mee dat jij (ik ook overigens....) naar thrash concerten gaat, voornamelijk. Het verschilt wellicht per Genre. Bij Dream Theater zou ik er heel anders bijlopen dan bij Megadeth of Kreator....
Meen je dat nou serieus? Pas jij je kleding aan op het concert waar je naar toe gaat? Kan me voorstellen dat je het tof kan vinden om een bandshirt van spelende band aan te trekken maar eh.. verder?

Heavy metal: Spijkerjasje met patches en je glimmende tijgerprint broek met witte adidas gympen
Black metal: Volgehangen met spike banden, leren broek, shirt van een of ander obscuur black metal bandje etc?

Plaats reactie