Arjen Lucassen's nieuwe band: Stream Of Passion

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Rene

Arjen Lucassen's nieuwe band: Stream Of Passion

Bericht door Rene » ma mei 23, 2005 1:52 pm

www.streamofpassion.com

AYREON mastermind Arjen Lucassen has officially unveiled his new band STREAM OF PASSION, which also features singer Mexican singer Marcela Bovio, one of the vocalists on AYREON's 2004 rock opera "The Human Equation". The group's official bio follows below:

After Dutch guitarist/composer/producer Arjen Anthony Lucassen had finished his latest endeavour, the AYREON rock opera "The Human Equation", he wanted to do two things: showcase the many talents of Mexican singer Marcela Bovio, one of the vocalists on the AYREON album, and form a band for the first time in 10 years.

"The response of critics and fans to Marcela's vocals on the AYREON album was really great. People were simply blown away." Arjen explains, "However, already when she was in my studio recording for the AYREON project, I realized that she had many more talents that I regretted not being able to use at that time. So, hating to let a good thing go to waste, I decided to construct a project completely centered on her singing, composing and writing."

Two years ago, Marcela entered a vocalist contest through Lucassen's website. The winner would have a chance to sing on the highly successful AYREON rock opera series. "When I first heard Marcela's recordings, it sent shivers down my spine. To find a vocalist who sings with that much passion and power, is rare. Very rare." And Lucassen should know, he's worked with over a hundred different vocalists for his many musical projects in the past.

"I refused to start the project with a musical direction in mind, because I wanted Marcela to feel completely free to experiment with some simple acoustic guitar demos I had made. She added her musical ideas, and I went into the studio to work on the songs some more. Then the other band members added their ideas. The music had to develop as naturally as possible, as would happen with a real band, which was an interesting challenge considering that at the moment some band members live thousands of miles apart. The whole thing turned into one big world-wide jam session. Which is very unusual, exciting and a lot of fun."

To form the band, Lucassen used the Internet to tap into the numerous talents that reside all across the globe. A year ago, Dutch drummer Davy Mickers downloaded a special track from Lucassen's website to enter a musicians contest, and used it to showcase his incredible drumming skills. And just recently Lucassen discovered Lori Linstruth, an amazingly skilled American female guitarist residing in Sweden, among the members of the online AYREON Yahoo! group. Completing the band are Mexican pianist Alejandro Millán and Dutch bass player Johan van Stratum from the Rock Academy in Tilburg.

The band's creative juices are flowing to and fro between computers stationed in all corners of the world — recording, writing and matching up musical ideas to form songs. The end result is as diverse and driven as each individual band member. Blending mysterious gothic vocals, metal guitars and atmospheric trip-hop, with haunting pianos and live celli- and violin quartets. The band is currently negotiating an album deal.

STREAM OF PASSION is:

Johan van Stratum - Bass guitar
Davy Mickers - Drums
Marcela Bovio - Vocals, lyrics, Violin
Arjen Lucassen - Guitars, Music
Lori Linstruth - Lead guitars
Alejandro Millán - Piano

Dit wordt dus de eerste echte band van Arjen in 10 jaar. Ik dacht eerst dat Star One toch ook een band was? Maar met dit project heeft iedereen blijkbaar zijn bijdrage geleverd. Het zal mij benieuwen hoe het allemaal zal gaan klinken. Ook is dat natuurlijk de tweede keer dat Arjen zijn Ayreon-plannen opzij zet om alweer een nieuw talent in de spotlight te zetten.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Vlammy

Bericht door Vlammy » ma mei 23, 2005 2:19 pm

Ah gaaf, ik ben ook benieuwd! Maar ik vermoed dat dit wel in mijn straatje zal liggen. :)

Lainedil Naleanor
Contacteer:

Bericht door Lainedil Naleanor » ma mei 23, 2005 2:26 pm

Die jongen weet ook niet wat stilzitten is he? :P
"For without thee my love, I shall waste away"
"...end existence - withering leaf..."

www.elexorien.com

[img]http://img234.imageshack.us/img234/5739/bannertest21zx.jpg[/img]

Vlammy

Bericht door Vlammy » ma mei 23, 2005 2:52 pm

Lainedil Naleanor schreef:Die jongen weet ook niet wat stilzitten is he? :P
Gelukkig niet, van mij mag ie vooral zo doorgaan!

MK

Bericht door MK » ma mei 23, 2005 2:52 pm

Dit is erg goed nieuws! Een band, gaaf, dat word gegarandeerd een tour! Helemaal te gek. :)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma mei 23, 2005 3:46 pm

Tof! A.A.L.-materiaal kan mij altijd behagen.
[b]DAUDR!![/b]

Bob

Bericht door Bob » ma mei 23, 2005 3:49 pm

Cool, Marcela Bovio heeft een geweldige stem!

MK

Bericht door MK » ma mei 23, 2005 4:01 pm

Bob schreef:Cool, Marcela Bovio heeft een geweldige stem!
Inderdaad, die vond ik op de Human Equation al opvallen. Helaas kon ik op haar naam weinig ander werk vinden. Dus dit is echt tof nieuws.

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma mei 23, 2005 4:02 pm

Ze heeft ook een album met haar eigen band, Elfonia. Wel in het Spaans, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem.
[b]DAUDR!![/b]

MK

Bericht door MK » ma mei 23, 2005 4:04 pm

Damien, son of Lucifer schreef:Ze heeft ook een album met haar eigen band, Elfonia. Wel in het Spaans, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem.
Serieus?! Spaans, mooi juist. Ik vind het vaak mooi als het eens niet in het Engels is gezongen. Dank voor de info! :D

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mei 23, 2005 8:07 pm

Ik zit er niet echt op te wachten eerlijk gezegd... kunnen we weer langer wachten op een Ayreonalbum :( . Trouwens, dat Ambiongedoe met dat kleutertje was toch ook niet echt een suc6?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Vlammy

Bericht door Vlammy » ma mei 23, 2005 8:37 pm

Rebellion666 schreef:Ik zit er niet echt op te wachten eerlijk gezegd... kunnen we weer langer wachten op een Ayreonalbum :( . Trouwens, dat Ambiongedoe met dat kleutertje was toch ook niet echt een suc6?
'Dat Ambiongedoe met dat kleutertje' heet Ambeon en was in mijn ogen wél een succes. Doe jij het na om op je veertiende een prachtalbum op te nemen en zelf de teksten te schrijven?

Het is misschien wel jammer dat we nu wat langer op nieuw werk van Ayreon moeten wachten, maar ik weet zeker dat ons geduld beloond wordt.

Rene

Bericht door Rene » ma mei 23, 2005 9:25 pm

Ik wil een nieuwe Star One cd!!! Daarom vind ik het wel jammer dat ie nu weer gaat concentreren op deze band. Maar mijn zegen heeft ie, hij zal vast wel weer met iets moois komen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma mei 23, 2005 9:26 pm

Ik las dit al in de Aardschok, klinkt veelbelovend, kan gewoon niet teleurstellen!
Front voor/der Matigheid
last.fm

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » ma mei 23, 2005 9:35 pm

ahhhhhhhhhhhhhh NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

niet nog een project van arjan lucassen!!!!

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma mei 23, 2005 9:39 pm

Chucknorris schreef:ahhhhhhhhhhhhhh NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

niet nog een project van arjan lucassen!!!!

niet nog een walgelijk hoerenjong dat totaal geen smaak heeft!!!!
[b]DAUDR!![/b]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » ma mei 23, 2005 10:23 pm

[quote="Vlammy"][..]

'Dat Ambiongedoe met dat kleutertje' heet Ambeon en was in mijn ogen wél een succes. Doe jij het na om op je veertiende een prachtalbum op te nemen en zelf de teksten te schrijven? quote]

Okee, was maar een mening. Het is zeker knap van het meisje dat ze zelf haar teksten schreef, maar geef toe, groots was het niet. Ik vond haar stem ook niet denderend.... Ik vind de zussen Jansen toch wel iets indrukwekkender klinken. Misschien dat ze tegen die leeftijd ook wel zo'n dijk van een stem heeft!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma mei 23, 2005 10:57 pm

Vlammy schreef:[..]

'Dat Ambiongedoe met dat kleutertje' heet Ambeon en was in mijn ogen wél een succes. Doe jij het na om op je veertiende een prachtalbum op te nemen en zelf de teksten te schrijven?

Het is misschien wel jammer dat we nu wat langer op nieuw werk van Ayreon moeten wachten, maar ik weet zeker dat ons geduld beloond wordt.
ze heeft ideeen gebracht voor haar teksten, zijn door een ander uitgewerkt e fouten eruit gehaald en teksten zijn niet zo bijzonder

ik vind het leuk tussendoortje, ze kan geod zingen, maar ze heeft niets bijgedragen aan de muziek
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » ma mei 23, 2005 11:20 pm

Damien, son of Lucifer schreef:[..]

niet nog een walgelijk hoerenjong dat totaal geen smaak heeft!!!!
ga jij maar naar metal opera luisteren.. in plaats van een van de vele GOEDE progmetalbands omdat je niet verder kijkt dan dijne neus lang is..

Vlammy

Bericht door Vlammy » ma mei 23, 2005 11:24 pm

Rebellion666 schreef:Okee, was maar een mening. Het is zeker knap van het meisje dat ze zelf haar teksten schreef, maar geef toe, groots was het niet. Ik vond haar stem ook niet denderend.... Ik vind de zussen Jansen toch wel iets indrukwekkender klinken. Misschien dat ze tegen die leeftijd ook wel zo'n dijk van een stem heeft!
Dat is dan natuurlijk jouw persoonlijke smaak en daar zal ik verder niets over zeggen. Ik vond het alleen jammer dat er een zwaar minachtende toon in jouw post lag.

Anyway, nu maar weer ontopic! :wink:

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » di mei 24, 2005 3:58 pm

Hopelijk heeft die Arjen nog wel tijd over om te spelen tijdens de Vrienden van Amstel Live in de Ahoy.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Rene

Bericht door Rene » di mei 24, 2005 4:29 pm

Hieronimus schreef:Ik las dit al in de Aardschok, klinkt veelbelovend, kan gewoon niet teleurstellen!
In de aardschok staat ook een wat duidelijkere bandfoto. Maar ik herken Arjen helemaal niet!!! Wel fijn, een nieuwe Star One cd behoord ook tot de toekomstplannen, aldus datzelfde artikel.

Rene

Bericht door Rene » di mei 24, 2005 4:29 pm

edit

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di mei 24, 2005 9:15 pm

ruben somewhere online schreef:Hopelijk heeft die Arjen nog wel tijd over om te spelen tijdens de Vrienden van Amstel Live in de Ahoy.
Ik heb dat ook gezien joh. Ik dacht dat ik in een nachtmerrie zat of zoiets dergelijks. Das toch helemaal niks voor die gast! Maar goed, ik geef toe, het is wél de manier om een aantal avonden in een vol Ahoy' te staan! :P

Ik denk trouwens dat hij met zijn eigen reportoire de Ahoy' ook wel vol speelt. Wie kan die gast eens van zijn podiumvrees afhelpen?? :roll:

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » di mei 24, 2005 9:59 pm

op naar een wereldtour zou ik zo zeggen!
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Metallist

Bericht door Metallist » di mei 24, 2005 10:22 pm

Ik ben wel benieuwd, op zich heb ik het niet zo op een band met een zangeresje. Maar aangezien Arjen ermee gaat knutselen, zal het wel goed komen.
www.myspace.com/thenewdominion

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mei 31, 2005 6:56 pm

Chucknorris schreef:[..]

ga jij maar naar metal opera luisteren.. in plaats van een van de vele GOEDE progmetalbands omdat je niet verder kijkt dan dijne neus lang is..
Uhm, ik ben bang dat jij geen goede progmetalband kunt noemen waar ik nog niet bekend mee ben. Zie dat echter vooral als een uitdaging.
[b]DAUDR!![/b]

FadingBeauty

Bericht door FadingBeauty » di jun 07, 2005 6:55 pm

Hij blijft maar bezig..
maar daar heb ik geeeen problemen mee..
tot nu toe vind ik eigenlijk alles van hem wel goed!
metal up your ass!!

MK

Bericht door MK » wo jun 08, 2005 8:13 am

Inderdaad, hij gaat maar lekker door hoor. Ik vind het ook best! Hij gaat wel op tour met deze band, dat is wel leuk. Tevens komt er ook een nieuwe Star One CD las ik laatst. En Ayreon blijft gewoon bestaan. Druk mannetje, die Arjen. :)

UrtuS

Bericht door UrtuS » di jul 19, 2005 8:10 am

Op de website van stream of passion staat een trailer van het nieuwe album!

ArjenLucassen.com started a trend with releasing trailers to announce upcoming albums it seems, and, of course, we will continue our tradition. You can download the trailer for Stream of Passion's debut album 'Embrace the Storm' from their website. It is due for release September 26th, 2005 through InsideOut Music.

Dat belooft wat!

http://www.streamofpassion.com

MK

Bericht door MK » di jul 19, 2005 8:17 am

He die Richard! Wat een leuke topicschop!
Ben erg benieuwd naar deze band, dat het maar snel september is! :D

Vlammy

Bericht door Vlammy » di jul 19, 2005 8:48 am

Wauw, ik krijg al kippenvel van die trailer die slechts anderhalve minuut duurt en waarop niet eens zang te horen is. Dat wordt genieten over twee maanden!

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » di jul 19, 2005 2:03 pm

Ziet er een beetje duisterder uit dan we gewend zijn van Arjen. Goeie zaak :).
[b]DAUDR!![/b]

UrtuS

Bericht door UrtuS » di jul 19, 2005 9:43 pm

Voor de voorpret maar even de single Come Back To Me besteld.
Had ik nog niet gedaan. Slecht.

Chucknorris

Bericht door Chucknorris » wo jul 20, 2005 12:29 am

Damien, son of Lucifer schreef:[..]

Uhm, ik ben bang dat jij geen goede progmetalband kunt noemen waar ik nog niet bekend mee ben. Zie dat echter vooral als een uitdaging.
hier iets onbekends tussen?

arcturus, dissillusion, maudlin of the well, drawn, novembre, kayo dot, aggalloch, virus, ved buens ende?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 01, 2005 7:47 pm

er staan samples op de site!

http://www.streamofpassion.com/
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Vlammy

Bericht door Vlammy » ma aug 08, 2005 9:41 pm

Ik ben vanavond in de stemming voor Ayreon en alles wat daarmee te maken heeft, dus ik heb ook de tijd eens genomen om deze samples te beluisteren.

Aan de ene kant vind ik het erg fijn dat er weer nieuw materiaal door Lucassen wordt uitgebracht, aan de andere kant vind ik het minder aantrekkelijk dat het een album is geworden met alleen vrouwelijke vocalen. Ik heb absoluut niets tegen de zang van Marcela Bovio (integendeel, want die vind ik erg mooi) maar een heel album met deze zang wordt me misschien teveel van het goede. Of ik dit ga aanschaffen volgende maand overweeg ik nog.

aFairJudgement

Bericht door aFairJudgement » wo aug 10, 2005 12:35 pm

Hmm, de muziek zelf klinkt op zich wel tof. Dat zangeresje vond ik echter één van de minder interessante vocalen leveren voor THE. Geen buyer voor mij.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo aug 10, 2005 3:10 pm

Verrek, die bassist komt wel eens bij ons in het cafe. Hij speelt in een andere band genaamd agitator.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene

Bericht door Rene » di aug 16, 2005 4:11 pm

Arjen zou Arjen niet zijn als we alvast een heel nummer mochten luisteren. Dat kan nu dus:

http://www.ayreon.com/streamofpassion/d ... ceiver.mp3

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di aug 16, 2005 4:46 pm

Een warme knuffel verdient ie :silly:
...als 't album niet een maand uitgesteld zou zijn...

Lekker nummer trouwens :!:
It's the end of time

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo aug 17, 2005 8:21 pm

Dragonforce schreef:Een warme knuffel verdient ie :silly:
...als 't album niet een maand uitgesteld zou zijn...

Lekker nummer trouwens :!:
August 15th -- We know you are all very eager to get your hands on 'Embrace the Storm', but we regret to inform you that, due to a few unforseen circumstances, the release date for the album has been pushed back one month. The official release date is now October 24th, 2005.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 26, 2005 8:57 pm

August 26th -- Stream of Passion will hit the road for a European tour starting late January 2006. The band is already busy rehearsing and will perform songs from their debut album Embrace the Storm, as well has songs from the Ayreon back-catalogue. Tour dates to be announced soon!

Rene

Bericht door Rene » vr aug 26, 2005 9:10 pm

En wat ook leuk is:

STREAM OF PASSION, the new band featuring AYREON mastermind Arjen Lucassen, has inked a deal with Sony/BMG Benelux. The group's debut album, "Embrace the Storm", is scheduled for release on October 24. The album will be issued in the rest of Europe and the U.S./Canada via InsideOut Music.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 26, 2005 9:19 pm

mwah, of je daar wat van zal merken betwijfel ik.

Rene

Bericht door Rene » vr aug 26, 2005 9:23 pm

Ik zou de cd in eerste instantie niet aanschaffen. Maar nu ze bij een groot label zitten, ben ik van gedachten veranderd. Zie? Het helpt dus wel :P

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » vr aug 26, 2005 10:20 pm

Goed nummer! Doet me trouwens behoorlijk aan Lacuna Coil denken.

Speedpiano

Bericht door Speedpiano » ma aug 29, 2005 8:57 pm

het doet mij eerder denken aan the gathering

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma aug 29, 2005 9:16 pm

hmmm....toch een beetje een te progressief nummertje voor mij. Beetje saai welhaast. Houd zelf toch meer van het stevigere Ayreon en enkele Star one nummers.

mgoed, dat is alleen dat nummer deceiver he. De rest zal ik vanzelfspreken toch nog wel goed beluisteren.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma aug 29, 2005 9:32 pm

Klinkt wel leuk, hoewel ik liever een nieuwe Star One zou hebben gehad.

Plaats reactie