Ik ben opgegroeid met Bob Dylan want mijn vader is een groot fan en heeft de hele familie geindoctrineerd met Dylan's muziek

Bob Dylan heeft een grote invloed gehad op de popmuziek en heeft ook veel teweeg gebracht met name in de jaren 60.
Hij heeft in zijn leven heel wat muziekstijlen uitgeprobeerd maar hij staat bekend om zijn countryrock en folkrock. Ook staat hij natuurlijk bekend om zijn protestmuziek die hij ten tijde van de Vietnam oorlog schreef maar zijn nummers zijn zo geschreven dat ze tijdloos zijn en dus tijdens elke oorlog actueel zijn.
De protestnummers heeft hij trouwens maar enkele jaren geschreven, want na wat veranderingen in zijn leven ging hij gevoelige nummers schrijven die veelal over hemzelf gingen.
Ik ben het meest geinteresseerd in zijn protestmuziek. Ik vind het geweldig dat mensen uit de muziekwereld nummers schrijven met kritiek leveren op de gang van zaken in een land. Dylan deed dat zelf dus ook al is hij wat vaag want hij voelt zich niet aangesloten bij een groep of stroming en daarom vindt hij zichzelf geen protestzanger. (In enkele interviews noemt hij zichzelf wèl weer een protestzanger)
bekende protestnummers van hem zijn: When the ships comes in, A hard rain’s a gonna fall, With God on our side, the times they are a changin’, en Masters of war.
Naast dit genre zijn zijn genres
Balades --> verhalen
Religieuze liedjes
Surrealistische liedjes --> je kunt er niks van maken
Liefde
Zijn muziek is recht toe recht aan, zonder poespas dus. Eerst stond hij alleen op t podium met zn gitaar en mondharmonica, later is er wel een band bijgekomen.
Het is rauwe muziek en veel mensen houden er niet van omdat zijn stem niet echt een juweeltje is maar mij raakt het juist.
Het mooie van Dylan is ook dat hoe mensen ook over hem praten, of het nou negatief of positief is, het maakt hem niks uit! Hij blijft met name zichzelf, wat dat dan ook moge inhouden bij hem. Hij trekt zich niks van mensen aan, ook op het podium staat hij als een lam figuur zn ding te doen en met welke andere muziekhelden hij ook op het podium staat, contact maken is niet geheel zijn ding.
Ja, ik heb er een studie van gemaakt.
Maar goed, zijn er mensen bekend met Bob Dylan en wat vind je ervan?