Antimatter

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Antimatter

Bericht door Vlammy » di jul 12, 2005 10:03 pm

Antimatter is een band die rustige, melancholische elektronika maakt welke voornamelijk vrouwelijke vocalen bevat. De muziek loopt over van de emotionele gitaarklanken en de ambiance die je proeft op hun albums wordt vaak vergeleken met die op Anathema's Eternity en Alternative 4. Feitelijk gezien niet zo heel erg vreemd, aangezien Duncan Patterson (ex-Anathema) samen met Mick Moss de man achter Antimatter is. Helaas heeft Patterson de band na het maken van Planetary Confinement verlaten. Hij zal verder gaan met een nieuw project, genaamd Ion. (Voor meer informatie hierover, bezoek www.duncanpatterson.com ). Moss zal ervoor zorgen dat Antimatter blijft voortbestaan.

Tot op heden heeft Antimatter drie studioalbums gemaakt:

Saviour (2002)
Lights Out (2003)
Planetary Confinement (2005)

Ik ben alleen nog maar in het bezit van hun eerste twee werken en daar ben ik laaiend enthousiast over, dus ik vond het hoog tijd worden voor een eigen topic. Deze muziek is ideaal om even te ontsnappen uit het harde, dagelijkse leven of om gewoon lekker even te zwelgen in zelfmedelijden. Planetary Confinement gaat door mij in elk geval blind aangeschaft worden, ik vind Antimatter namelijk één van de beste non-metal bands ooit.

Om een aantal tracks te beluisteren of zelfs een compleet virtueel album te downloaden, ga naar www.antimatter.tk

Afbeelding

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » di jul 12, 2005 10:08 pm

Heb die eerste. Lekker.

Vooral de nummers met beats.

Ben ook benieuwd naar het Deathcap Project.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di jul 12, 2005 10:12 pm

Light's Out heb ik eens op de gok voor drie euro gekocht een paar maanden terug. Toch maar eens luisteren dan :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di jul 12, 2005 10:15 pm

Draconian schreef:Light's Out heb ik eens op de gok voor drie euro gekocht een paar maanden terug. Toch maar eens luisteren dan :P
Moet je zeker doen! Mooie prijs trouwens voor zulke betoverende muziek.

Overigens moet ik nog vermelden dat Antimatter muziek is die je raakt of niet, er is niet echt een middenweg.

Die happy
Berichten: 239
Lid geworden op: ma jul 11, 2005 12:08 pm

Bericht door Die happy » di jul 12, 2005 10:18 pm

Vlammy schreef:[..]


Moet je zeker doen! Mooie prijs trouwens voor zulke betoverende muziek.

Overigens moet ik nog vermelden dat Antimatter muziek is die je raakt of niet, er is niet echt een middenweg.
En zo hoort het ook.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo jul 13, 2005 8:26 am

Toffe band, mooie muziek met een prachtige sfeer.
Nogal melangolisch getint.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » wo jul 13, 2005 8:39 am

Lekker depri. :)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » wo jul 13, 2005 10:40 am

Ja, ooit eens opgekomen via een sticker op het hoesje dat ex-anathema Duncan Patterson erbij zat (hoe kan het ook anders).
En ik moet zeggen, ik draai het nog steeds regelmatig, zeer sferische muziek inderdaad.

Ik was nog niet op de hoogte dat ze meer werken hadden, en helemaal niet voor 3 euro. Dat is beter besteed dan aan een biertje :P

Binnenkort eens op zoek.
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » wo jul 13, 2005 11:04 am

Ja inderdaad! Waar lag die dan voor drie euro Draconian?
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo jul 13, 2005 6:44 pm

ik vind light's out de mooiste
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 13, 2005 9:18 pm

Ik kende deze band al een tijdje van naam en ik wist dat de band verder borduurde op het geluid van Anathema ten tijde van Alternative 4 maar dan met meer electronische geluiden.

Nou vind ik Alternative 4 ronduit brilliant en krijg ik nogsteeds kippenvel als ik dat album opzet. Maar wetende dat Antimatter electronische elementen gebruikte heb ik het altijd links laten liggen.

Nu heeft de topicstartster me opnieuw kennis laten maken met deze band en ik moet zeggen dat het kippenvel weer aanwezig is.

Vooral nu ik een nummer heb gehoord van hun aankomende album Planetary Confinement. Dit nummer is volledig accoustisch en doet denken aan het nummer Lost control van Alternative 4. De zang kwaliteit van Duncan is er ook op vooruit gegaan. Dit nummer, Legions, is wel zo ongelovelijke mooi. Daar zijn bijna geen woorden voor.

Alleen daarom ga ik Planetary confinement blind aanschaffen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 18, 2005 9:13 pm

Planetary Confinement krijgt in de Aardschok, volkomen terecht, een 9,5.

Jammer genoeg lees ik daar wel dat Duncan Patterson uit de band is gestapt om zich meer te richten op zijn andere band Ion (hoe klinkt die eigenlijk?).
Ik vrees dat Antimatter in het beste geval nooit meer zo zal klinken. En in het ergste geval totaal stopt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma jul 18, 2005 9:22 pm

Ik heb van Ion nog helemaal niets gehoord, volgens mij is daar nog niets van te verkrijgen.

Jammerlijk feit inderdaad dat Patterson is gestopt met Antimatter, hij was er toch wel de grote man achter. Maar gelukkig kunnen we het de eerstkomende tijd nog volhouden met Planetary Confinement en die andere twee albums blijven ook keer op keer weer prachtig om naar te luisteren. Ik kan niet wachten tot ik Planetary Confinement in mijn handen heb!
Laatst gewijzigd door Vlammy op ma jul 18, 2005 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 18, 2005 9:24 pm

Same here. Dat nummer Legion bezocht me hetzelfde kippenvel als Alternative 4 en Judgement deden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma jul 18, 2005 9:27 pm

Ja, dat nieuwe nummer is mooi hè! Ik zal hem weer eens draaien.

Alternative 4 vind ik een meesterwerk, vanmiddag toevallig nog naar geluisterd terwijl ik langzaam in slaap doezelde. Judgement moet ik nog steeds horen!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 02, 2005 7:25 pm

Ik heb het origineel vorig weekend in handen gekregen en heb hem ondertussen al bijna grijs gedraait. Vrrrrrrrdomme wat een heerlijk album is dit zeg!
Grappig eigenlijk, bij de eerste luisterbeurt vond ik eigenlijk maar een stuk of 3 nummers mooi, daarna een stuk of 5 en na 4 luisterbeurten kom je er achter dat elk nummer gewoon geniaal is.

Mooi ook dat ze eigenlijk muziek maken die niet bepaalt platgetreden wegen bewandelt en toch klinkt elk nummer heel bekend.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di aug 02, 2005 8:25 pm

XnegativeX schreef:Ik heb het origineel vorig weekend in handen gekregen en heb hem ondertussen al bijna grijs gedraait. Vrrrrrrrdomme wat een heerlijk album is dit zeg!
Grappig eigenlijk, bij de eerste luisterbeurt vond ik eigenlijk maar een stuk of 3 nummers mooi, daarna een stuk of 5 en na 4 luisterbeurten kom je er achter dat elk nummer gewoon geniaal is.

Mooi ook dat ze eigenlijk muziek maken die niet bepaalt platgetreden wegen bewandelt en toch klinkt elk nummer heel bekend.
Wordt een dergelijke plaat geen groeiplaat genoemd? :wink:

Nadat ik Legions gehoord had keek ik ontzettend uit naar de rest van Planetary Confinement. Toen ik hem voor het eerst in zijn geheel hoorde was ik een beetje teleurgesteld. Ik miste het elektronische aspect dat op de twee vorige albums wel nadrukkelijk aanwezig was. Maar naarmate ik hem vaker luisterde ben ik deze nieuwe plaat ook heel erg gaan waarderen. Het is een mooi stuk werk geworden, ook zonder elektronische klanken. Voor mij één van de beste cd's van dit jaar.

Gebruikersavatar
superfuzz
Berichten: 70
Lid geworden op: vr jun 24, 2005 1:29 pm
Locatie: asten

Bericht door superfuzz » di aug 02, 2005 9:39 pm

word dit ook op LP uitgebracht dat iemand weet?
amplifier worship

Gebruikersavatar
Handle
Berichten: 180
Lid geworden op: za jun 04, 2005 2:47 pm

Bericht door Handle » di aug 02, 2005 9:41 pm

Legion, wel een mooi nummer, maar deed me totaal niets :/
[url=http://www.audioscrobbler.com/user/Ajay23/]Tracklist etc[/url]

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di aug 02, 2005 9:41 pm

superfuzz schreef:word dit ook op LP uitgebracht dat iemand weet?
Volgens mij niet.

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » wo aug 03, 2005 1:10 am

ah ze hebben een nieuwe? Ik heb alleen de eerste maar ik luister m zelden eigenlijk. Dit soort muziek wordt beter gemaakt door Massive Attack. En voor de hardere stukken luister ik liever Anathema.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » do nov 03, 2005 11:14 pm

Geweldige band! krijg er bijna een brok in me keel van wanneer ik het luister, zooo mooi :')

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » vr nov 04, 2005 4:56 pm

Light's Out trok me niet zo, Saviour heb ik nooit gehoord maar Planetary Confinement is een mooie plaat. Al vind ik het nu weer niet zó deprimerend als de sticker wil doen geloven. PC zet ik op dezelfde momenten op als latere Empyrium, op een schemerige avond met een goed glas wijn
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di apr 03, 2007 9:59 pm

de nieuwe is echt ge-ni-aal, duncan wordt wat mij betreft niet gemist en Danny soleert als een gek, zoals hij hoort te doen!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za apr 07, 2007 10:37 am

Dat ene nummer op hun Myspace klinkt inderdaad geweldig. Het valt me op dat ze steeds meer richting het geluid van Anathema tijdens Alternative 4 gaan. En laat dat nou net mijn favoriete Anathema album zijn. Dus ik juich deze vorderingen alleen maar toe.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 24, 2007 9:31 pm

Wat is Leaving eden toch een briljant album! De opbouw van de nummers is zo prachtig subtiel en fragiel. Soms zijn de muziek en de teksten bijna pijnlijk emotioneel. En elk nummer is gewoon perfect. Ik was bang dat het vertrek van Duncan Patterson negatief zou zijn voor Antimatter maar Leaving eden is gewoon het beste album van Antimatter geworden. Dit is pure kunst.
Luister ook eens naar de sublieme solo's die Danny Cavanagh neerzet op dit album. Die brengen regelmatig de herinnering aan Pink Floyd naar boven.

"It's warm outside but the weather fails to hide
the stinging loss inside. ...I'm leaving Eden."


Met deze muziek lijken zelfs deze zomerse dagen grijs en grauw.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » di apr 24, 2007 9:47 pm

Ga zeker ook eens de CD van Íon - Madre, Protégenos, luisteren (op Duncan zijn Myspace site staat één nummer en een sample www.myspace.com/duncanpatterson) Zeer mooie en eerder minimalistische muziek met dezelfde heerlijke neerslachtige sfeer als Antimatter en Anathema.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 24, 2007 9:48 pm

Tsja, die Ion vind ik juist weer Saai met een hoofdletter S.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » di apr 24, 2007 10:41 pm

Nieuwe is fan-tas-tisch. De sfeer, de emotie... en voor het eerst de uitbarstingen. Overdonderend
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » zo apr 29, 2007 7:04 pm

Conspire is op het moment mijn favoriete nummer van het nieuwe album, hulde aan Mick Moss. Wat een emotie.

Plaats reactie