Bad astronaut
- XnegativeX
- Contacteer:
Bad astronaut
Uit angst dat Iscariah straks het alleen-recht krijgt op topics over bands waar niemand wat mee kan, hier even een topic over Bad astronaut. Een band die ik zelf ronduit geniaal vind maar waarvan ik me voor kan stellen dat er maar weinig mensen op Metalfan rondlopen die het echt iets zal doen. Maar toch, hier een introductie:
Bad astronaut is een projectje van wat punk artiesten die allerlei ideeen in deze band pompen die ze normaal niet in hun eigen bands kwijt kunnen. De bandleden zijn o.a.:
Joey Cape (Lagwagon) zang en gitaar
Marko 72 (ex-Nerf herder / ex-Swinging utters) bass
Derrick Plourde (ex-Lagwagon) drum (R.I.P.)
Todd Capps - keyboards
Angus Cooke - cello, zang en percussie
Tom Flowers - gitaar
Hun muziek is nogal lastig te omschrijven. De 2 beste omschrijvingen die ik heb gelezen waren progressieve punk en een mix tussen Lagwagon en Radiohead.
De basis is ontegenzeggelijk punk-rock. Vooral omdat de zang van Joey Cape je altijd aan Lagwagon doet denken. Maar de muziek is over het algemeen een stuk rustiger en melancholischer. De rock muziek wordt meerdere malen doorbroken door piano stukken, stukjes country, mondharmonica passages, etc etc.
De teksten zijn ook een verhaal apart. Zeer persoonlijk en emotioneel waardoor ze goed bij de muziek passen en die extra kracht geven.
Discography:
Acrophobe EP
Houston, we have a drinking problem
http://users.pandora.be/sadastronaut/wwwroot/
Bad astronaut is een projectje van wat punk artiesten die allerlei ideeen in deze band pompen die ze normaal niet in hun eigen bands kwijt kunnen. De bandleden zijn o.a.:
Joey Cape (Lagwagon) zang en gitaar
Marko 72 (ex-Nerf herder / ex-Swinging utters) bass
Derrick Plourde (ex-Lagwagon) drum (R.I.P.)
Todd Capps - keyboards
Angus Cooke - cello, zang en percussie
Tom Flowers - gitaar
Hun muziek is nogal lastig te omschrijven. De 2 beste omschrijvingen die ik heb gelezen waren progressieve punk en een mix tussen Lagwagon en Radiohead.
De basis is ontegenzeggelijk punk-rock. Vooral omdat de zang van Joey Cape je altijd aan Lagwagon doet denken. Maar de muziek is over het algemeen een stuk rustiger en melancholischer. De rock muziek wordt meerdere malen doorbroken door piano stukken, stukjes country, mondharmonica passages, etc etc.
De teksten zijn ook een verhaal apart. Zeer persoonlijk en emotioneel waardoor ze goed bij de muziek passen en die extra kracht geven.
Discography:
Acrophobe EP
Houston, we have a drinking problem
http://users.pandora.be/sadastronaut/wwwroot/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Bad astronaut
Ik wil ook wel even een topic of 1000 openen over non-metal bands waar niemand van gehoord heeft hoorXnegativeX schreef:Uit angst dat Iscariah straks het alleen-recht krijgt op topics over bands waar niemand wat mee kan

XnegativeX schreef:Houston, we have a drinking problem

Xal t s tsjekken!
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Wat bedoel je hier precies mee?Dissection schreef:...Verder een nietszeggende 1dagsvlieg
Als je wilt zeggen dat ze maar 1 echt album hebben uitgebracht dan ben ik het met je eens. Ik wou maar al te graag dat er weer eens wat van ze zou uitkomen. Maar Lagwagon zal wel altijd de grootste prioriteit blijven. Jammer, want met Lagwagon heb ik niet zoveel.
Maar als je bedoelt dat Bad astronaut maar een slappe, nietzeggende band is dan moet ik het toch ernstig met je oneens zijn. Ik vind Houston, we have a drinking problem echt een heerlijke cd en hij blijft me ook boeien. En dat terwijl ik hem al helemaal grijs gedraait heb.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Best een lekker bandje inderdaad !!
Duidelijk punkrock maar zeker geen dertien in een dozijnbandje, vooral die rustigere stukken geven het absoluut een eigen smoel.
Ik ken Lagwagon overigens niet dus die vergelijking heb ik niet bij het horen van de zanger.
Duidelijk punkrock maar zeker geen dertien in een dozijnbandje, vooral die rustigere stukken geven het absoluut een eigen smoel.
Ik ken Lagwagon overigens niet dus die vergelijking heb ik niet bij het horen van de zanger.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb hem inmiddels verkregen via die "niet al te legale" wegen. En ik heb het kippenvel weer hoog op mijn armen staan. Wat een emotie! Wat een prachtige songs! Ik realiseer me dat je hier van moet houden, ik realiseer me ook dat ik waarschijnlijk de enige ben op Metalfan die dit echt helemaal te gek vindt...maar ik vind dit echt helemaal te gek! Muziek voor de melancholieke ziel die niet constant in gitzwarte duisternis gehult wil zijn.
Re: Bad astronaut
Effe informeren bij Took ... na dit uitgecheckt te hebben...XnegativeX schreef:Uit angst dat Iscariah straks het alleen-recht krijgt op topics over bands waar niemand wat mee kan,