Deadlock

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Deadlock

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 8:06 pm

Deze duitse band is rond 1997 opgestaan uit de metalcore scene. Maar Deadlock heeft sinds hun prille begin al veel meer geneigd naar melodieuse death metal.

Discography:
Deadlock 7" (1999)
I`ll Wake You, When Spring Awakes MCD (2000)
The Arrival full-length (2002)
Deadlock / Six Reasons To Kill split (2003)
Earth.Revolt full-length (2005)

Zoals elke band heeft ook Deadlock de tijd nodig gehad om volwassen te worden. Na wat geexperimenteer met hun geluid hebben ze in 2002 al het sterke The Arrival uitgebracht. Maar dit jaar is Earth.Revolt uitgekomen en daarmee hebben ze de, voorlopige, kroon op hun werk gepresenteerd.

Op Earth.Revolt brengt Deadlock een soort van melodieuse death metal ten gehoren die invloeden herbergt van de oude Dark tranquillity en In flames (ik krijg bij dit album meerdere malen hetzelfde gevoel als bij The Jester race), Hypocrisy en Dimmu borgir.

Niet erg origineel denkt u? Misschien niet.
MAAR! Deadlock heeft een troef achter de hand die maar weinig metalbands tegenwoordig meester zijn. Deze band weet namelijk hoe ze goede nummers moeten produceren.

Geen overmatig gepiel op keyboards, geen overdreven technische breaks, een geweldig gevoel voor melodie en songstructuur en een sterke productie. Less is more zeg maar.

Als extra troef hebben ze ook nog eens een zangeres die 2 nummers zingt en af en toe de achtergrond zang verzorgt. Deze vrouw komt ook nog eens ontzettend sterk uit de hoek met haar warme stemgeluid (dus geen schelle opera zangeres).

Al met al is Earth.revolt een prachtig melodieus en sfeervol death metal album geworden dat ik iedere fan van melodieuse death metal kan aanraden.

http://www.xdeadlockx.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

dino

Bericht door dino » di sep 06, 2005 8:13 pm

Earth.Revolt is inderdaad heel goed .
ik was aangenaam verrast , van de groep had ik nog nooit gehoord .
zijn hun andere cd's goed ??

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 06, 2005 8:17 pm

Ik ken alleen The Arrival en die is (naar ik me herinner) minder symphonisch en gaat meer richting het geluid van Heaven shall burn en Caliban. Ook een goed album maar minder gebalanceerd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

dino

Bericht door dino » di sep 06, 2005 8:28 pm

dan zal ik dat waarschijnlijk niet goed vinden :(

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 07, 2005 7:55 pm

Waarom niet? Geen grote fan van de Caliban/Heaven shall burn sound? Het is wel een erg sterk album hoor.

Nou moet ik toegeven dat ik Earth.revolt ook liever luister omdat ik gewoon helemaal weg ben van hoe dit album in elkaar steekt.

Plaats reactie