Devildriver
Devildriver
ik vroeg mij af of deze band hier een beetje bekend is? Ik heb nu 2 CD's van hun geleend en die zijn best goed. De laatste doet kwa zang nogal aan Coal Chamber denken maar kwa muziek is het gewoon harde Gotherburg/Death stijl. Wel erg goed en lekker aggressief.
Is die zanger nou de ex van Coal Chamber of niet, die Dez Favara?
8 December spelen ze in a'dam, waar weet ik niet meer, melkweg of paradiso iig. Gaan daar nog mensen heen? Ik twijfel nog.
Is die zanger nou de ex van Coal Chamber of niet, die Dez Favara?
8 December spelen ze in a'dam, waar weet ik niet meer, melkweg of paradiso iig. Gaan daar nog mensen heen? Ik twijfel nog.
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Contacteer:
als ik de oude cd na de nieuwe luister vind ik het qua geluid een saaie CD de nieuwe cd heeft veel meer pit in the sound department, maar ik vind de oude cd meer goede nummers hebbenOrklord schreef:Ik heb bij het debuut dat het na een tijdje allemaal op elkaar lijkt.
Http://www.myspace.com/mortukai
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]
[img]http://i4.photobucket.com/albums/y131/Ratje/Bo_EL_bannermc7.gif[/img]
Heb het album nou inmiddels een klein half jaar (nadat ik al 2 jaar roep, dat ik nog een keer iets van devildriver moest kopen, na ze ooit in 013 gezien te hebben), maar nog erg weinig geluisterd omdat die nog bij mijn ouders lag, en ik tot 2x toe een leeg doosje mee naar huis heb genomen 
heb hem nu dus eindelijk wat vaker geluisterd, en ik moet zeggen dat het album met de keer beter lijkt te worden. Erg gaaf plaatje.
Ben ook zeker benieuwd nu naar ander werk, van deze band. Jammer genoeg heb ik ze live gemist, laatst. Hopelijk binnenkort weer een kans.

heb hem nu dus eindelijk wat vaker geluisterd, en ik moet zeggen dat het album met de keer beter lijkt te worden. Erg gaaf plaatje.
Ben ook zeker benieuwd nu naar ander werk, van deze band. Jammer genoeg heb ik ze live gemist, laatst. Hopelijk binnenkort weer een kans.
Eens even omhoog gooien.
Ik luister nu the Last Kind Words die vorig jaar is uitgekomen en ik moet zeggen dit is weer een ontwikkeling verder, waar het debuut nogal simplisitisch was, zit het gitaarwerk nu veel beter in elkaar. Alleen de stem van Dez gaat me toch wel vervelen na een tijdje, maar voor af en toe is het best lekker.
Ik luister nu the Last Kind Words die vorig jaar is uitgekomen en ik moet zeggen dit is weer een ontwikkeling verder, waar het debuut nogal simplisitisch was, zit het gitaarwerk nu veel beter in elkaar. Alleen de stem van Dez gaat me toch wel vervelen na een tijdje, maar voor af en toe is het best lekker.
- sal
- Contacteer:
Lekkere plaat inderdaad.Orklord schreef:Eens even omhoog gooien.
Heb hem ook gelijk na graspop in huis gehaald.
Vooral het eerste nummer ramt er gelijk lekker in.
Meer solo's vind ik ook een zeer verbeterd punt.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
[size=67]Buma in me zak.[/size]
En er komt weer een nieuwe cd aan!
Ik ben benieuwd, want the Last Kind Words was toch best een aardig album. Ik ben erg benieuwd naar die zang, want ik vind vaak wel dat DevilDriver eentonig word, door de zang.Santa Barbara, California's DEVILDRIVER, the group fronted by former COAL CHAMBER singer Dez Fafara, has completed recording its fourth album, "Pray For Villains", due this summer via Roadrunner Records. The CD was recorded at Edge of the Earth studios in Los Angeles with producer Logan Mader (FIVE FINGER DEATH PUNCH, GOJIRA, DIVINE HERESY)
Commented drummer John Boecklin: "This album certainly has a more serious and focused vibe that we may have missed in previous efforts. One song in particular is the craziest double bass patterns I've ever done, guitar work you would not expect from us, mixed in with a really fresh vocal approach completely new from Dez. Its vibe is very new for us, but still totally brutal. I guess talking about it won't do much; I'm just trying to state that you won't be disappointed with us if you are DEVILDRIVER fan. Yet there will be some surprises in 'Pray For Villains' that are refreshing. I'm very proud of every member for stepping it up!"
DEVILDRIVER recently re-signed with Roadrunner Records after previously issuing three full-length albums through the label. In addition, the band has secured a new management company in the shape of Davis Entertainment Group.
DEVILDRIVER's last album, 2007's "The Last Kind Words", has sold around 70,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan. That CD shifted a little more than 14,000 copies during its first week of release to debut at No. 48 on The Billboard 200 chart. This figure represented around a 40 percent increase over the opening-week number of 2005's "The Fury of Our Maker's Hand", which premiered at No. 177 with sales of 10,400.
- Bleek No. 1
Ja, de zang maakt het niet echt wensvervullend.Orklord schreef:En er komt weer een nieuwe cd aan!
bla bla bla
Ik ben benieuwd, want the Last Kind Words was toch best een aardig album. Ik ben erg benieuwd naar die zang, want ik vind vaak wel dat DevilDriver eentonig word, door de zang.
Als ik moet vergelijken (wat ik graag doe) luister ik toch liever naar First Blood dan naar DevilDriver, ook al ben ik niet superdol op 't genre maar wel 'ns kan horen van tijd tot tijd.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Ekibyougami
- Contacteer:
Zijn er ook al mensen die het nieuwe album 'Pray for Villains' al hebben gehoord?
luister hem zelf nu voor de 2e keer, en naar mijn eerste gehoor is het weer een erg sterk album geworden, maar omdat er net wat minder uitgesproken songs op staan dan de vorige plaat denk ik dat de nieuwe toch wat minder is dan The last kind words
luister hem zelf nu voor de 2e keer, en naar mijn eerste gehoor is het weer een erg sterk album geworden, maar omdat er net wat minder uitgesproken songs op staan dan de vorige plaat denk ik dat de nieuwe toch wat minder is dan The last kind words
Thrash till Death
onlangs had ik trouwens weer een gesprekje met Dez Fafara:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=741
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=741
- XnegativeX
- Contacteer:
Re: Devildriver
Wat vindt men hier van het nieuwe album Beast? Ik ben nooit een grote fan geweest van deze band. Hoewel ik The last kind words wel een heel fijn album vind en live is deze band ronduit geweldig.
Toen ik een aantal nieuwe nummers had gehoord heb ik vol enthousiasme het nieuwe album aangeschaft. Vooral omdat de nummers die ik had gehoord zo lekker agressief overkwamen.
Na enkele luisterbeurten kan ik zeggen dat Beast inderdaad het meest agressieve Devildriver album is wat ze ooit hebben uitgebracht. Helaas heeft die agressie de plaats ingenomen van sterke songs. Want, hoe bruut dit album ook is, het blijft geen moment echt hangen.
Ik heb de special-edition die ongeveer een uur duurt. Terwijl een dik half uurtje meer dan genoeg was geweest. Langer blijft het niet echt interessant.
Slecht is dit album zeker niet. Het dendert lekker door en als je een slechte dag hebt blaast dit album fijn het stof uit je kop. Maar het blijft domweg niet lang genoeg hangen om interessant te blijven. En dat is toch echt erg jammer.
Toen ik een aantal nieuwe nummers had gehoord heb ik vol enthousiasme het nieuwe album aangeschaft. Vooral omdat de nummers die ik had gehoord zo lekker agressief overkwamen.
Na enkele luisterbeurten kan ik zeggen dat Beast inderdaad het meest agressieve Devildriver album is wat ze ooit hebben uitgebracht. Helaas heeft die agressie de plaats ingenomen van sterke songs. Want, hoe bruut dit album ook is, het blijft geen moment echt hangen.
Ik heb de special-edition die ongeveer een uur duurt. Terwijl een dik half uurtje meer dan genoeg was geweest. Langer blijft het niet echt interessant.
Slecht is dit album zeker niet. Het dendert lekker door en als je een slechte dag hebt blaast dit album fijn het stof uit je kop. Maar het blijft domweg niet lang genoeg hangen om interessant te blijven. En dat is toch echt erg jammer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Intussen heb ik het album meer tijd gegund maar mijn mening is helaas nog niet veranderd. Het is best een lekker album maar er blijft veel te weinig hangen. Erg jammer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik heb hier ook de special edition en ik vindt het gewoon goeie, hersenloze groove. Zeker de opener Death to Rights en nummers als Coldblooded en Black Soul Choir zijn me het headbangen waard.
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.
-Last Dream-
-Last Dream-
- XnegativeX
- Contacteer:
Black Soul Choir is het vetste nummer van het hele album.
Jammer genoeg is dat een cover.
Jammer genoeg is dat een cover.
nou, de tekst is een cover, de muziek is gewoon helemaal DevilDriver. En inderdaad, wel het vetste nummer van de cd.
Azoo? van welke band dan?
The machine-like movement,
-Last Dream-
-Last Dream-
cover van 16 Horsepower. overigens als je goed luistert wordt de muziek toch ook redelijk gevolgd hoor... alleen iets sneller 

... rawr ...