Betaalbare hifi apparatuur

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Richard

Betaalbare hifi apparatuur

Bericht door Richard » ma okt 17, 2005 6:45 pm

Ik ben al tijden op zoek naar een stel speakerzuilen. Ik ben geen audiofiel die speakers wil van 1000 euro, maar bijna alle winkels die ik check hebben of alleen 20 watt home cinema shit of hele belachelijk dure.

CW heeft een keer een setje voor 99 meegenomen bij de Aldi, dus ze bestaan in die prijsklasse.

Wie weet er een winkel waar ze een beetje van die budgetspullen verkopen?

Ben ook nog op zoek naar een knappe versterker. Nogmaals, hoeft niet superhard of supergoed.
HAHA neen.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma okt 17, 2005 7:09 pm

www.kieskeurig.nl

Via die site heb ik m'n rotzooi besteld.
Ik ben natuurlijk wel zelf met wat herrie naar winkels gegaan waar ze dit soort apparatuur verkopen.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma okt 17, 2005 7:27 pm

tja, ik heb 1 keer een cd-speler bij aldi gekocht (niets tegen deze winkel trouwens!) en die was na een week kapot

en veel van die 100 watt systemen die ze goedkoop verkopen zijn in theorie maar 15 watt

apparatuur koop ik nog altijd liever van een bekend merk..zeker omdat ik deze heel vaak gebruik

1 keer dure stereo gekocht, en na vijftien jaar blaast hij nog even goed als vroeger
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma okt 17, 2005 7:33 pm

arnibes schreef:www.kieskeurig.nl

Via die site heb ik m'n rotzooi besteld.
Ik ben natuurlijk wel zelf met wat herrie naar winkels gegaan waar ze dit soort apparatuur verkopen.
daar kom je een heel end mee.

En als je toch in de regio R'dam woont....De Correct en dan de koopjeskelder.

Keuze genoeg. Van eng goedkoop tot topkwaliteit. (Ok...geen prof. hifi of referentieklasse maar gewoon consumentenspul van redelijke kwaliteit.)

Richard

Bericht door Richard » ma okt 17, 2005 7:46 pm

http://www.bobshop.nl/catalog/product_i ... 614{29}207

als dit echt een set is (als in 2 zuilen) dan vind ik het wel verdacht goedkoop.

edit: nee dus, ergens helemaal onderaan bij extra info in kleine letters 'prijs per stuk'.

Flikkers.
HAHA neen.

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » ma okt 17, 2005 7:48 pm

Gewoon zoeken op marktplaats naar een leuke Yahama versterker zoeken, bijvoorbeeld een 130 Watt Yamaha DSP-A2070. Zoek er een leuk setje boxen bij van bijvoorbeeld Eltax of Bose. Dit alles hoeft niet meer te kosten dan 300/400 euro. Ben je in een keer klaar. Gewoon wat rondkijken en ook modellen op kieskeurig.nl checken op klantervaringen. En uiteraard alle apparatuur grondig beluisteren en testen voor aankoop. Zo heb ik het gedaan. Ik was in totaal 300 euro kwijt voor een yamaha versterker en een set Eltax Symphony boxen en ik ben er uitermate over te spreken. Zelfs mijn maat (audiofiel) moest toegeven dat dit wel erg goed geluid was. Dus ga eens kijken op marktplaats zou ik zeggen.

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma okt 17, 2005 7:52 pm

hehe...
3-weg voor 41 euro? Kan gewoon niet.

probeer iets te vinden dat nog een beetje lager dan 40hz gaat. Het is wel fijn al je bij muziek met veel lage noten in plaats van boventonen echte bassen hoort.

Qua gehorigheid mbt je buren zijn gesloten boxen op spikes wat vriendelijker.

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » ma okt 17, 2005 7:54 pm

Zo'n configuratie bijvoorbeeld:

Yamaha versterker:

http://koopjes.marktplaats.nl/audio/tun ... 3D%3D&df=1

B&W DM602 boxen:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en ... BpT7u&df=1

100+150= 250 euro, klaar!

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » ma okt 17, 2005 8:08 pm

Nog een tip voor als je tweedehands hifi-apparatuur wilt aanschaffen. Als je met iemand hebt afgesproken om een bepaald apparaat te komen beluisteren, neem dan wat cd's mee. Zorg dat je cd's pakt die je heel goed kent en dat je weet hoe ze klinken. Neem bij voorkeur originele cd's met een zuivere productie, dus geen bootlegs ofzo. Cd's die mij hiermee erg geholpen hebben zijn bijvoorbeeld:

Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Tool - Lateralus
Massive Attack - Mezzanine

IROn

Bericht door IROn » di okt 18, 2005 11:18 am

Wat is voor een versterker een gangbaar vermogen als je een lekker geluidje wil voor niet al te veel geld? Ik zit namelijk met ongeveer hetzelfde probleem, alleen ik weet ook nog eens niet wat al die termen betekenen en hoe de boel werkt.

Edit: en ik neem aan dat je op de meeste versterkers gewoon je cd-speler, platenspeler, etc tegelijk kunt aansluiten?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Jeroen.S

Bericht door Jeroen.S » di okt 18, 2005 11:29 am

Mission heeft betaalbare speakerzuilen en boekenplank modellen, die ook nog eens heel goed klinken. En dat 3-weg en 2-weg verhaal. Een goede 2-weg klinkt beter dan een goedkope 3-weg en andersom. Maar een goede versterker doet ook veel wonderen. Trouwens bij een versterker moet je niet kijken naar het aantal watt, het zegt geen drol namelijk. Je wilt 1 met een goed ampère.

Reactie op Iron: De meeste versterkers hebben die aansluitingen. De High end versterkers hebben vaak geen Phono aansluiting, dus moet je een losse Phono pre amp kopen.

vertigo

Bericht door vertigo » wo okt 19, 2005 9:46 am

Thaxll'ssillyia schreef:Trouwens bij een versterker moet je niet kijken naar het aantal watt, het zegt geen drol namelijk. Je wilt 1 met een goed ampère.
Jaja...

Het is wel belangrijk dat je wattage 'matcht' met je boxen. Te weinig watts sturen de speakers en met name de bassdrivers niet goed aan en zo krijg je geen strakke bassweergave. Dit kun je ondervangen door speakers te kopen met een hoge gevoeligheid. (Dit wordt meestal weergegeven in dB's en ligt meestal rond de 90 dB waarbij vanaf 95 dB redelijk gevoelig is).

Kortom heb je speakers met een lage gevoeligheid (lager dan 90 dB) dan heb je veel vermogen nodig.

Het beste kan je zoeken op marktplaats inderdaad. Hier staan vaak wel
leuke speakers op voor een aardige prijs. B&W, Mission en Eltax (niet de goedkope serie) hebben een goede prijs/kwaliteitverhouding.

Zelf heb ik alles van Marantz in combinatie met Dali speakers. Topcombi, echter soms heb ik het idee dat ik met 5x85Watt tekort kom.

Wat voor mij een feit blijft is dat als je audio-installatie van goede kwaliteit is, dat je 'meer' hoort en dat je meer van de muziek kan genieten. Helaas zijn metal cd's vaak van dramatische kwaliteit.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » wo okt 19, 2005 3:52 pm

Thaxll'ssillyia schreef:Mission heeft betaalbare speakerzuilen en boekenplank modellen, die ook nog eens heel goed klinken. En dat 3-weg en 2-weg verhaal. Een goede 2-weg klinkt beter dan een goedkope 3-weg en andersom. Maar een goede versterker doet ook veel wonderen. Trouwens bij een versterker moet je niet kijken naar het aantal watt, het zegt geen drol namelijk. Je wilt 1 met een goed ampère.

Reactie op Iron: De meeste versterkers hebben die aansluitingen. De High end versterkers hebben vaak geen Phono aansluiting, dus moet je een losse Phono pre amp kopen.
helemaal mee eens. Als vuistregel kan je ook stellen dat je versterker een hoger RMS wattage heeft dan je boxen. Weet je zeker dat je een goede basweergave hebt.

Maar de hier genoemde merken zijn zeker aant e bevelen.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo okt 19, 2005 4:46 pm

Richard, ik heb hier nog 2 zuilen staan. Ik weet niet of je erg technisch bent, want die dingen zijn al vrij oud, wat het natuurlijk allemaal weer vintage en kvlt maakt. Ik zal het er eens met mijn vader over hebben, want we doen toch geen zak met die dingen. Nogmaals, of ze het allemaal goed doen, weet ik niet. Maar ik denk dat het repareren je niet superveel hoeft te kosten.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » wo okt 19, 2005 6:17 pm

idd...ook een idee...loop eens langs de lokale kringloop/dump of cashconverter.

vertigo

Bericht door vertigo » do okt 20, 2005 11:48 am

Kijk bij oude boxen wel achter het frontje, voor zover mogelijk want bij die oude krengen zijn vaak de rubber ophangringen versleten en dat geintje kost nog wel wat om te (laten) repareren.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Plaats reactie