Cauldron Born

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Saxon 747

Cauldron Born

Bericht door Saxon 747 » ma nov 07, 2005 6:52 pm

Afbeelding

Zo, toen ik laatst bij Plaatboef was, nam ik God of Metal mee van Cauldron Born. Ik had de naam Cauldron Born enkele keren horen vallen hier op MF, maar wist er voor de rest niks van.

Cauldron Born is Epic Metal uit de VS van A. Onder leiding van Howie Bentley (wiens naam groot boven het boekje staat, wie het is zou ik niet weten). Cauldron Born onderscheid zich een beetje van normale Epic Metal door een progressief, neoklassiek randje. Geshred, tempowisselingen, het klinkt er allemaal een beetje chaotisch door.

Op de plaat die ik heb staan 2 demo' van de band, eentje met Christian Schulze op zang en de ander met Cat Denton. De vokalen van meneer Schulze zijn zeer prettig, doen me soms een beetje aan een Iced Earth denken, maar de vocalen van Denton doen me iets minder, het klinkt allemaal wel aardig, maar is niet echt je van het.

Probeer vooral nummers als The Final Incantation / In The Dreaming City,
In Fates Eye A King eens, echt, supergaaf.

Discografie:
Beyond The Shade Gates demo
Swords, Sorcery and Science demo
Born from the Cauldron full length
God of Metal compilation
And Rome shall Fall full length.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een fansite waar je een soundfile kan downloaden. Een beetje magertjes, maar met een beetje goed zoeken vind je vast wel meer:

http://members.localnet.com/~crusader/
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma nov 07, 2005 6:57 pm

De beschrijving klinkt veelbelovend. Eens wat van opzoeken. :)

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma nov 07, 2005 7:07 pm

Ik heb ...and Rome shall fall en Born of the Cauldron. Beide gave platen, maar niet echt hapklaar. Veel tempowisselingen, hak op de tak riffjes, volgas en met hetzelfde moment weer langzaam. Zoals je kunt lezen geen muziek om binnen 4, 5 keer luisteren door te hebben. Daarnaast ook nog het feit dat veel nummers op bepaalde stukken wel catchy zijn en op andere stukken weer niet.

...and Rome shall fall klinkt een stuk voller en een stuk catchier dan Born of the Cauldron mede dankzij de productie. En de hakketak riffjes en dergelijke zijn al een stuk minder op deze plaat.

Leuke band waar je wel aardig wat luisterbeurten in moet steken.
Laatst gewijzigd door jeffrey op wo nov 09, 2005 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma nov 07, 2005 7:08 pm

jeffrey schreef:Ik heb ...and Rome shall fall en Born of the Cauldron. Beide gave platen, maar niet echt hapklaar. Veel tempowisselingen, hak op de tak riffjes, volgas en met hetzelfde moment weer langzaam. Zoals je kunt lezen geen muziek om binnen 4, 5 keer luisteren door te hebben. Daarnaast ook nog het feit dat veel nummers op bepaalde stukken wel catchy zijn en op andere stukken weer niet.

...and Rome shall fall klinkt een stuk voller en een stuk catchier dan Born of the Cauldron mede dankzij de productie. En de hakketak riffjes en dergelijke zijn al een stuk minder op deze plaat.

Leuke band waar je wel aardig wat luisterbeurten in moet steken.[/code]
Heb jij ze origineel, Jeffermans? Zet ze anders eens even op plek x, als je wil.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma nov 07, 2005 7:09 pm

Nop nog nergens wat van kunnen vinden.

jeffrey

Bericht door jeffrey » wo nov 09, 2005 5:58 pm

Al een luisterbeurt gegeven?

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » wo nov 09, 2005 6:34 pm

jeffrey schreef:Al een luisterbeurt gegeven?
...And Rome Shall Fall ja. Maar ik vind het niet echt om over naar huis te schrijven. Mij te cliché. De zang en het spel op de eerste demo bevallen mij een stuk beter. De tweede demo dan weer wat minder, hahaha.

Plaats reactie