Bospop 2006
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Bospop 2006
Het gezelligste Nederlandse festival ziet er alweer goed uit.
8 juli 2006 (za) - 9 juli 2006 (zo) in Weert
al bevestigd voor zaterdag (oude lullen dag):
Anouk
Roxy Music
Simple Minds
Simply Red
Ik vind enkel Roxy Music geweldig, maar de rest is toch wel aanschouwbaar.
Zeker aanwezig.
8 juli 2006 (za) - 9 juli 2006 (zo) in Weert
al bevestigd voor zaterdag (oude lullen dag):
Anouk
Roxy Music
Simple Minds
Simply Red
Ik vind enkel Roxy Music geweldig, maar de rest is toch wel aanschouwbaar.
Zeker aanwezig.
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
-
- The Horseman
Dat zal best zo zijn maar je gaat uiteindelijk toch voor de bandsKristof schreef:ik zou iedereen wel aanraden om ook zaterdag eens te komen
95 procent van de metalfans komen enkel op de metaldag, maar zaterdag is eigenlijk veel leuker! en de overnachting en sfeer zaterdagavond is ook geweldig
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat ligt eraanThe Horseman schreef:[..]
Dat zal best zo zijn maar je gaat uiteindelijk toch voor de bands
als er op bospop zaterdags niets maar dan ook niets komt dat me boeit ,dan ga ik ook gewoon zaterdags
maar eigenlijk kan dit nooit het geval zijn, want mijn smaak is vrij ruim zodat ik op welk festival dan ook wel enkele dingen staan die ik goed vind
- ruben somewhere online
Ik wacht wel op de zondag bevestigingen.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
Als je het geld ervoor hebt is dat natuurlijk prachtig, maar ik kan me voorstellen dat mensen hun geld dan liever bewaren voor iets anders waar wel leuke bands spelen.Kristof schreef:[..]
dat ligt eraan
als er op bospop zaterdags niets maar dan ook niets komt dat me boeit ,dan ga ik ook gewoon zaterdags
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- Hieronimus
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
en hoe raar het misschien klinkt, geef ik daar geen reet om, zo zie ik weer eens wat andere bandsTokus schreef:Zaterdag 8 juli
Anouk, Simple Minds en vele anderen
Zondag 9 juli
Roxy Music, Simply Red en vele anderen
zo te zien dus geen metal dag, zoals dit jaar het geval was
als je van metal houdt, zijn er andere festivals
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dit lees ik ook net:
Wij verwachten bovendien op korte termijn een bevestiging van een band kenbaar te kunnen maken die een afzonderlijk concert met support act op vrijdag 7 juli op het Bospopterrein zal verzorgen. Nadere aankondiging hiervan dus op korte termijn op deze site.
dus zoals vorig jaar david bowie zou optreden (verzet naar arena en jaar er voor The Doors speelt er op vrijdag een topact
dus drie dagen feest!
Wij verwachten bovendien op korte termijn een bevestiging van een band kenbaar te kunnen maken die een afzonderlijk concert met support act op vrijdag 7 juli op het Bospopterrein zal verzorgen. Nadere aankondiging hiervan dus op korte termijn op deze site.
dus zoals vorig jaar david bowie zou optreden (verzet naar arena en jaar er voor The Doors speelt er op vrijdag een topact
dus drie dagen feest!
Geen hardrock dit jaar?
Ik vind het wel jammer dat er dit jaar geen aparte hardrock-dag lijkt te zijn op Bospop, maar ik hou ook van intelligente popmuziek, en Simple Minds, Roxy Music en Alan Parsons Live Project klinken mij prima in de oren. Veel beter in ieder geval dan de headliner van vorig jaar op zaterdag, Joe Cover, ik bedoel Cocker. Ik ben er dus waarschijnlijk wel bij, behalve als de rest van het programma zuigt.
Ik heb gelezen dat voor de extra artiest op vrijdagavond in eerste instantie de band Live was benaderd, maar dat dat is afgeketst. Maar Bospop schijnt nog wel bezig te zijn met een andere grote naam.
Edit: GLENN HUGHES heeft op zijn website Bospop in zijn tourprogramma staan voor 2006, maar tussen haakjes staat "unconfirmed". Dus het contract is nog niet getekend. Hoe dan ook, misschien toch een beetje Metal in Weert dit jaar. Hughes is ook al weer een nieuw album aan het opnemen. Druk mannetje!
Ik heb gelezen dat voor de extra artiest op vrijdagavond in eerste instantie de band Live was benaderd, maar dat dat is afgeketst. Maar Bospop schijnt nog wel bezig te zijn met een andere grote naam.
Edit: GLENN HUGHES heeft op zijn website Bospop in zijn tourprogramma staan voor 2006, maar tussen haakjes staat "unconfirmed". Dus het contract is nog niet getekend. Hoe dan ook, misschien toch een beetje Metal in Weert dit jaar. Hughes is ook al weer een nieuw album aan het opnemen. Druk mannetje!
Tragically Hip
The Tragically Hip zegt op de eigen website dat ze naar Bospop 2006 komen. Geen metal, maar wel een leuke band.
- The Horseman
Sting
Ja, ik geloof dat Sting de "speciale gast" is die op de vrijdagavond op zal treden, zodat het een driedaags festival wordt. Geen verrassing, want Bospop wilde Sting vorig jaar ook al hebben (maar kon hem toen niet krijgen). Dit jaar dus geen grote hardrock- of metalband op Bospop, maar persoonlijk vind ik deze line-up voorlopig ook erg sterk, als liefhebber van serieuze 70's en 80's popmuziek.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
sting is zo goed als zeker zie ik net:
Op de website van het festival is het nog niet te zien, maar een advertentie in de Metro verraadt het al: Sting op Bospop!
De zanger van The Police zal deze zomer met zijn "Broken Music Tour" te zien zijn op het festival in Weert. De voorverkoop voor Bospop begint a.s. zaterdag. Een kaartje voor alle drie de dagen kost €125, voor twee dagen €90 en de losse dagkaarten verschillen in prijs.
Op de website van het festival is het nog niet te zien, maar een advertentie in de Metro verraadt het al: Sting op Bospop!
De zanger van The Police zal deze zomer met zijn "Broken Music Tour" te zien zijn op het festival in Weert. De voorverkoop voor Bospop begint a.s. zaterdag. Een kaartje voor alle drie de dagen kost €125, voor twee dagen €90 en de losse dagkaarten verschillen in prijs.
- fetuskiller
- Contacteer:
Meeeeeetallll!!!!!!
Metal?
Metal?
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Dragonforce
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
bospop is nu eenmaal geen metalfestivalDragonforce schreef:[..]
Nee, laat een andere festival maar kutbands programmeren. Ik wil metal op bospop
ook dit jaar was de zaterdag veel gezelliger als de zondag waar er enkel metal speelde
het bospopgevoel heb je niet op een metaldag
en de metalbands die op bospop komen, kan je overal zien
- Dragonforce
Ik vind het juist een goed idee om dan 1 dag "gezellige" muziek te draaien en met vrienden er naar toe te gaan(die niet van metal te houden) en dan de volgende dag even uit m'n dak gaan.Kristof schreef:[..]
bospop is nu eenmaal geen metalfestival
ook dit jaar was de zaterdag veel gezelliger als de zondag waar er enkel metal speelde
het bospopgevoel heb je niet op een metaldag
en de metalbands die op bospop komen, kan je overal zien
It's the end of time
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
alleen gaat er bijna niemand twee dagen danDragonforce schreef:[..]
Ik vind het juist een goed idee om dan 1 dag "gezellige" muziek te draaien en met vrienden er naar toe te gaan(die niet van metal te houden) en dan de volgende dag even uit m'n dak gaan.
vorig jaar was het helemaal niet druk op camping, elke dag had een apart publiek
ik vind alles gaaf, dus ik ga dan gewoon elke dag...maar 95 procent doet dat niet
en het heeft ook wel iets om tussen 50 plussers op een camping te zitten, ze zuipen je zo onder tafel die oude hippies
- SonOfTheDamned
nieuwe namen:
geen reden om mijn niet heen gaan te wijzigen
volgens festivalinfo.Glenn Hughes, Gabriel Rios, Starsailor, Nada Surf, Steve Harley, Gov't Mule, Racoon en The Waterboys.
geen reden om mijn niet heen gaan te wijzigen
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- The Horseman
Toch nog een klein beetje metal op Bospop dit jaar: Arjan Lucassen's Stream Of Passion speelt op de zaterdag in de tent. Ook zijn er wat bluesrockers aan het programma toegevoegd (Eric Gales, Julian Sas en Jon Amor), en zal Joe Jackson wellicht de originele versie van "Got The Time" ten gehore brengen. Het programma ziet er nu voorlopig als volgt uit:
Vrijdag 7 Juli: Sting + twee support acts.
Zaterdag 8 juli: Simple Minds, Anouk, Beth Hart, Starsailor, Gabriel Rios, Nada Surf, Alan Parsons Live Project, Glenn Hughes, Stream of Passion, Admiral Freebee.
Zondag 9 juli: Simply Red, Roxy Music, The Tragically Hip, Joe Jackson, Gov't Mule, Racoon, Steve Harley & Cockney Rebel, The Waterboys, Eric Gales, Jon Amor & Double Brown en de Julian Sas Band.
Vrijdag 7 Juli: Sting + twee support acts.
Zaterdag 8 juli: Simple Minds, Anouk, Beth Hart, Starsailor, Gabriel Rios, Nada Surf, Alan Parsons Live Project, Glenn Hughes, Stream of Passion, Admiral Freebee.
Zondag 9 juli: Simply Red, Roxy Music, The Tragically Hip, Joe Jackson, Gov't Mule, Racoon, Steve Harley & Cockney Rebel, The Waterboys, Eric Gales, Jon Amor & Double Brown en de Julian Sas Band.