Swallow the sun 013-Zondag 8 januari
Swallow the sun 013-Zondag 8 januari
Voor de liefhebbers van Doom metal, zondag 8 januari Swallow the sun in de 013 Tilburg.
Metal Matinee: Swallow The Sun + Before The Dawn
Abysmal Darkening
METAL
doom metal
Swallow The Sun heeft in relatief korte tijd naam gemaakt in de metalscene. Geen wonder want de demo 'Out of This Gloomy Light' is niet alleen een krachtig visitekaartje maar ook spek naar de bek van de metalpers. Het debuut kreeg 5/5 van het Britse metalblad Kerrang!. Begin 2005 verscheen 'Ghost of Loss' en de single 'Forgive Her...' haalde zelfs de top vijf in Finland. Wezenlijke, strakke doommetal uit de donkere streken van Finland. Swallow The Sun drenkt die trage sound in een tranenbad der melancholie met scherpe deathmetal kantjes. Denk daar een puike zangstem die donkere lyriek parafraseert bij en je spreekt van een sensatie.
Metal Matinee: Swallow The Sun + Before The Dawn
Abysmal Darkening
METAL
doom metal
Swallow The Sun heeft in relatief korte tijd naam gemaakt in de metalscene. Geen wonder want de demo 'Out of This Gloomy Light' is niet alleen een krachtig visitekaartje maar ook spek naar de bek van de metalpers. Het debuut kreeg 5/5 van het Britse metalblad Kerrang!. Begin 2005 verscheen 'Ghost of Loss' en de single 'Forgive Her...' haalde zelfs de top vijf in Finland. Wezenlijke, strakke doommetal uit de donkere streken van Finland. Swallow The Sun drenkt die trage sound in een tranenbad der melancholie met scherpe deathmetal kantjes. Denk daar een puike zangstem die donkere lyriek parafraseert bij en je spreekt van een sensatie.
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Heee...ik ken die band!
(Dankzij jou)
Zit het wel te overwegen om misschien te gaan komen kijken....het klinkt wel gaaf!
(Dankzij jou)

Zit het wel te overwegen om misschien te gaan komen kijken....het klinkt wel gaaf!
The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Zaterdag 7 januari staan ze met The Wounded en Officium Triste in Het Podium te Hoogeveen. http://www.hetpodium.nl
And another step towards Hell
http://www.iconsofbrutality.com
http://www.iconsofbrutality.com
AanwezigJeunis schreef:Zaterdag 7 januari staan ze met The Wounded en Officium Triste in Het Podium te Hoogeveen. http://www.hetpodium.nl

-
- Contacteer:
Dit was zeker de moeite waard! Erg goede bands met als hoogtepunten van de avond Officium triste en Swallow the sun. Beide bands zetten een zeer puike set neer!Jeunis schreef:Zaterdag 7 januari staan ze met The Wounded en Officium Triste in Het Podium te Hoogeveen. http://www.hetpodium.nl
not all those who wander are lost!
Op 8 januari 2006 2:21 schreef MMayo het volgende:
Before The Dawn (fin) opende de avond, later dan de verwachting was. Ik vond de zang geforceerd klinken, alsof het hem allemaal heeeeeeel veel moeite koste. Ook de cleane stukken klonken hier en daar wat zeurderig, maar muzikaal gezien vond ik het lekkerrrr. Wat mij betreft maar verder zonder zangers haha.
Officium Triste heb ik wel eens beter gezien, de zanger dan.. want het leek alsof hij niet helemaal goed bij stem was. Verder een lekkere set, fijne band hoor!
The Wounded HEERSCHT! Maar ook hier weer had Marco af en toe last van een wegvallende stem. Verder vond ik het een indrukwekkende set, met een paar nieuwe nummers en veel oud werk. Kippenvel moment bij het eindigen van het laatste nummer, wat een stem heeft die kerel!
Swallow The Sun (fin) was ook erg gaaf, vond ze wel wat traag op gang komen maar daarna zat de sfeer er goed in. Jammer genoeg konden mensen de band niet waarderen of moesten ze de trein halen, al snel aardige leegloop.
Tsja heineken, bahbahbah.. Maar gaaf avondje!
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
013:
absymal darkening: zeer matig, muzikaal veel te voorspelbaar, te weinig spanningsbogen
before the dawn: klonk goed, enkel de cleane zang was soms te schreeuwerig en kwam dus soms wat potsierlijk over
swallow the sun: ZEER goed, vooraal nummers van eerste plaat klonken geweldig, topband
absymal darkening: zeer matig, muzikaal veel te voorspelbaar, te weinig spanningsbogen
before the dawn: klonk goed, enkel de cleane zang was soms te schreeuwerig en kwam dus soms wat potsierlijk over
swallow the sun: ZEER goed, vooraal nummers van eerste plaat klonken geweldig, topband
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
Swallow the sun was gewoon helemaal super!Kristof schreef:013:
Absymal darkening vond ik 3 keer niks, maar before the dawn vond ik ook zeker heel relaxed klinken (en de gitarist was nog leuk ook hahahahaha)!