GEEN Dynamo Open Air 2006
GEEN Dynamo Open Air 2006
Aldus Blackfuel:
Nieuws: Geen Dynamo Open Air in 2006
Dynamo Open Air, dat dit jaar opnieuw in Hellendoorn zou worden gehouden, gaat niet door. Het metalfestival is afgelast omdat er op het festivalterrein geen tijdelijke camping mag worden opgezet. Daarnaast zijn er te weinig grote artiesten beschikbaar. Vorig jaar werd het festival voor de eerste keer in Hellendoorn gehouden en wist toen, vanwege slecht weer en het ontbreken van grote namen slechts 5.000 bezoekers op de been te brengen.
Nieuws: Geen Dynamo Open Air in 2006
Dynamo Open Air, dat dit jaar opnieuw in Hellendoorn zou worden gehouden, gaat niet door. Het metalfestival is afgelast omdat er op het festivalterrein geen tijdelijke camping mag worden opgezet. Daarnaast zijn er te weinig grote artiesten beschikbaar. Vorig jaar werd het festival voor de eerste keer in Hellendoorn gehouden en wist toen, vanwege slecht weer en het ontbreken van grote namen slechts 5.000 bezoekers op de been te brengen.
Re: GEEN Dynamo Open Air 2006
Ja, dat gaat nog wat worden dit jaar, op de andere festivals.Daeminion schreef:Daarnaast zijn er te weinig grote artiesten beschikbaar.
Elke band van formaat lijkt aankomende zomer in de studio te zitten.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
- Metalheank
AAArg!
2e reactie: Erg jammer. Ik was zeer tevreden vorig jaar, hadden ze best opnieuw zo kunnen regelen. Een camping zo wel zo makkelijk zijn, maar een gebrek eraan zie ik niet als reden het helemaal niet door te laten gaan.
2e reactie: Erg jammer. Ik was zeer tevreden vorig jaar, hadden ze best opnieuw zo kunnen regelen. Een camping zo wel zo makkelijk zijn, maar een gebrek eraan zie ik niet als reden het helemaal niet door te laten gaan.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- fetuskiller
- Contacteer:
- goddethroned
die neiging krijg ik ook steeds meerfetuskiller schreef:Dan begint het er nu toch akelig op te lijken dat Waldrock het enige harde open air festival op nederlandse bodem wordt... Dat wordt dan toch maar verkassen naar Duitsland ben ik bang.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]
- Dragonforce
Ik ken genoeg bands van formaat die de eerste helft van dit jaar nog wel touren, maar tot nu toe komen ze niet in NL...dako schreef:[..]
Ja, dat gaat nog wat worden dit jaar, op de andere festivals.
Elke band van formaat lijkt aankomende zomer in de studio te zitten.
It's the end of time
Nou.. mail de Dynamo organisatie..Dragonforce schreef:[..]
Ik ken genoeg bands van formaat die de eerste helft van dit jaar nog wel touren, maar tot nu toe komen ze niet in NL...
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Ja man, Kijk naar Party-San, With Full Force, Bang Young Head en Summer Breeze, die hebben alle een erg sterke line-up. Om nog maar te zwijgen over de underground festivals, waar ik persoonlijk ook meer mee heb dan met '50.000 man festivals'goddethroned schreef:[..]
die neiging krijg ik ook steeds meer
Inderdaad !!!fetuskiller schreef:[..]
Ja man, Kijk naar Party-San, With Full Force, Bang Young Head en Summer Breeze, die hebben alle een erg sterke line-up. Om nog maar te zwijgen over de underground festivals, waar ik persoonlijk ook meer mee heb dan met '50.000 man festivals'
De kleinere festivals is meer sfeer en saamhorigheid!
Inderdaad, kleine festivals zijn altijd wel mooi. Dat liever dan die mega festivals, ik loop ook liever geen dag voor je bij een stage bent.Regeer schreef:[..]
Inderdaad !!!

En damn, kan me niet snel genoeg beginnen dat festival seizoen.
- fetuskiller
- Contacteer:
Mee eens. Daar komt ook bij dat je bands die echt graag wilt zien, ook daadwerkelijk kán zien. Op een festival als Fields of Rock sta je samen met ruim 50.000 mensen op een grasveld te kijken naar een band waarvan het geluid steeds verwaait. En je staat je dood te irriteren aan de schermen die ze ophangen omdat je een drummer een slag ziet doen die je een seconde later pas hoort...Regeer schreef:[..]
Inderdaad !!!
Inderdaad... bandje kijken met een verrekijkerfetuskiller schreef:[..]
Mee eens. Daar komt ook bij dat je bands die echt graag wilt zien, ook daadwerkelijk kán zien. Op een festival als Fields of Rock sta je samen met ruim 50.000 mensen op een grasveld te kijken naar een band waarvan het geluid steeds verwaait. En je staat je dood te irriteren aan de schermen die ze ophangen omdat je een drummer een slag ziet doen die je een seconde later pas hoort...

Nee bedankt... wat je zegt...
Bij de kleinere festivals heb je tenminste een ECHT band-publiek contact.
Vond het terrein anders ook gewoon kut! Een en al blubberzooi, compleet plat getrapte stukken grond. Beetje blubber okee, maar tot je oksels door de modder waden om naar de volgende tent te komen.. hmzKristof schreef:logisch, voor 1 dag was ik ook (en met mij velen) niet meer naar hellendoorn getrokken
vreselijke nacht in de auto daar meegemaakt, nooit meer graag
en festival hoort thuis in omgeving eindhoven, anders kan je niet spreken van dynamo
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
maar dan moet het podium en tenten ook niet veel te groot zijn voor een klein publiek
zelfde bij concerten, als er maar 150 man is in een zaal waar tien keer zoveel mensen in kunnen, dan 'staat' dat ook altijd raar
maar fields of rock doe ik nooit meer, wat een drukte, wat een kut publiek, wat een woekerprijzen voor eten en drank
graspop was vroeger ook een stuk gezelliger en aparter
zelfde bij festival als summerbreeze, paar jaar terug was dat nog klein, nu is dat al middelgroot festival, dat heeft voordelen maar vooral toch wel nadelen
zelfde bij concerten, als er maar 150 man is in een zaal waar tien keer zoveel mensen in kunnen, dan 'staat' dat ook altijd raar
maar fields of rock doe ik nooit meer, wat een drukte, wat een kut publiek, wat een woekerprijzen voor eten en drank
graspop was vroeger ook een stuk gezelliger en aparter
zelfde bij festival als summerbreeze, paar jaar terug was dat nog klein, nu is dat al middelgroot festival, dat heeft voordelen maar vooral toch wel nadelen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat is ook een punt, en ze wisten dat het kutweer ging worden, ze hadden zich al voor moeten bereiden met stro en/of houten platen om op de grond te leggen, of weet ik watMMayo schreef:[..]
Vond het terrein anders ook gewoon kut! Een en al blubberzooi, compleet plat getrapte stukken grond. Beetje blubber okee, maar tot je oksels door de modder waden om naar de volgende tent te komen.. hmz
zelfde met de parking
- fetuskiller
- Contacteer:
Idd. Ik ben beide keren geweest, maar vorig jaar was voor mij toch wel de laatste keer. Van metal publiek valt daar nauwelijks te spreken. alleen maar 'niet-metal agressie zoekers' en minder jarige alto's, nee dank je.Kristof schreef:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
dat viel nogal mee vond ikFlaw schreef:[..]
publiek was kut, maar de bands daarentegen...
black sabbath en audioslave waren geweldig, rest op hoofdpodium was heel erg voorspelbaar
in de tenten stonden wel goede dingen, maar die overlapten veel te veel
vier podia voor 1 dag, wie verzint dat
- fetuskiller
- Contacteer:
- Flaw
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
dus je zegt eigenlijk dat je het met me eens bent en dat er wel een boel goede bands stonden...?Kristof schreef:[..]
dat viel nogal mee vond ik
black sabbath en audioslave waren geweldig, rest op hoofdpodium was heel erg voorspelbaar
in de tenten stonden wel goede dingen, maar die overlapten veel te veel
vier podia voor 1 dag, wie verzint dat

- fetuskiller
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
stonden goede bands, maar je ze onmogelijk zien door de indeling, dat bedoelde ikFlaw schreef:[..]
dus je zegt eigenlijk dat je het met me eens bent en dat er wel een boel goede bands stonden...?
en ik ben geen persoon die snel overal een stukje van gaat meepikken
- Flaw
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
akkoord.Kristof schreef:[..]
stonden goede bands, maar je ze onmogelijk zien door de indeling, dat bedoelde ik
en ik ben geen persoon die snel overal een stukje van gaat meepikken
Aldus FoR-organisator Rob Trommelen vorig jaar. Metallica is wel even in het land, maar om de ene dag in Arnhem op te treden en vlak daarna in Nijmegen zal niet gebeuren. Ik zie niet zo snel een andere grote naam die beschikbaar is.Of er volgend jaar een Fields of Rock komt, weet ik niet. Fields of Rock staat voor grote namen. En dat moet zo blijven.”
Ik zou graag nog eens naar een meerdaags DOA gaan. Zoals midden jaren negentig zal nooit meer gebeuren, maar met iets minder groot ben ik ook tevreden. Hopen op 2007 dan maar.

- fetuskiller
- Contacteer:
- Flaw
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
bij waldrock kan je ook overnachten!!fetuskiller schreef:Man, ik hoop al 5 jaar op een meerdaags puur metal festival op nederlandse bodem, het mag alleen nog steeds niet zo zijn

ik ga sowieso elk jaar weer naar graspop, ben ik ook blij en zo ver is het niet. toch is het heel tof als zoiets in nederland ook weer mogelijk zou zijn.
- Eru Iluvatar
GODVERDEGODVERDEGODVERDEGODVERDOMME!!!
Sorry hor, maar dit is echt een flinke tegenslag voor mij, ik zag nog wel een zonnige toekomst voor dit festival nu het dit jaar ook weer vlak bij mij in de buurt in het mooie Hellendoorn zou worden gehouden. Waarom er geen tijdelijke camping kan worden opgezet snap ik ook niet. Net als bij Waldrock is het festivalterrein in Hellendoorn zeer landelijk gelegen, zat weilanden naast het terrein. Waarom de organisatie niet in staat was om een stuk weiland net als bij Waldrock te huren van een boer snap ik niet. Met goed weer, een camping, wat grotere bands had Dynamo op deze locatie net zo'n succes kunnen worden als Waldrock. Voor de kenners: kijk maar eens hoe succesvol het Dauwpop -festival altijd is op deze regio (tijdens dat festival schijnt altijd wél de zon).
Sorry hor, maar dit is echt een flinke tegenslag voor mij, ik zag nog wel een zonnige toekomst voor dit festival nu het dit jaar ook weer vlak bij mij in de buurt in het mooie Hellendoorn zou worden gehouden. Waarom er geen tijdelijke camping kan worden opgezet snap ik ook niet. Net als bij Waldrock is het festivalterrein in Hellendoorn zeer landelijk gelegen, zat weilanden naast het terrein. Waarom de organisatie niet in staat was om een stuk weiland net als bij Waldrock te huren van een boer snap ik niet. Met goed weer, een camping, wat grotere bands had Dynamo op deze locatie net zo'n succes kunnen worden als Waldrock. Voor de kenners: kijk maar eens hoe succesvol het Dauwpop -festival altijd is op deze regio (tijdens dat festival schijnt altijd wél de zon).
- Dragonforce
Mwah gaat wel ietsje anders dan je hier zo neerzet, voor camping terrein moet je ook vergunningen aanvragen enzovoorts en als ze die niet krijgen is het met een camping gauw gedaan. Jammer is het wel.Eru Iluvatar schreef:GODVERDEGODVERDEGODVERDEGODVERDOMME!!!
Ach dat de heren van Mojo(/en dat clubje wat zich tegenwoordig dynamo organisator durft te noemen) geen kaas hebben gegeten van festivals organiseren, is al jarenlang duidelijk.
Ik begrijp dan ook niet dat Mojo daar niet gewoon iemand voor aantrekt die dat wel heeft. Zat gegadigden.
Ik begrijp dan ook niet dat Mojo daar niet gewoon iemand voor aantrekt die dat wel heeft. Zat gegadigden.
Hoegaarden or die!
-
Tsja moeilijk, moeilijk.. gaat wel veel tijd en moeite in zitten. Plus dat je maar net een geschikte plek moet hebben en vergunningen moet aanvragen en krijgen. Daarbij zijn subsidies ook wel handig enz enz enz. Ik zou zeggen, probeer het eens.fey-metallica schreef:Is het moeilijk om zelf wat op te zetten? Lijkt mij wel leuk tenminste
- Eru Iluvatar
Dus het is de organisatie van DOA niet gelukt om tijdig vergunningen en goede bands te regelen.
Wat een verrassing.
Ik vond de line-up van vorig jaar erg leuk, maar het festival was wel te klein voor de naam DOA en te duur voor het gebodene. Toch jammer.
Dat wordt dan waarschijnlijk Graspop voor mij dit jaar, want voor Waldrock loop ik ook niet echt warm.
Wat een verrassing.

Ik vond de line-up van vorig jaar erg leuk, maar het festival was wel te klein voor de naam DOA en te duur voor het gebodene. Toch jammer.
Dat wordt dan waarschijnlijk Graspop voor mij dit jaar, want voor Waldrock loop ik ook niet echt warm.