Celtic Legacy (Heavy/folk metal)
Celtic Legacy (Heavy/folk metal)
Man, wat een briljant gave band is Celtic Legacy toch!
Deze Ieren hebben 2 albums uit, Celtic Legacy en Resurrection en dit jaar komt hun nieuwste plaat uit, die nog naamloos is. Ook hebben ze mee gedaan op een tribute aan Ierlands grootste held: Phillip Parris Lynott. Dan kan je bij mij wel een paar potjes breken.
Wat kan je verwachten van Celtic Legacy? Goede Heavy Metal met folk invloeden, sommige songs neigen meer naar Hard Rock en sommige songs neigen meer naar Epic Metal. De invloeden van Thin Lizzy zijn vrij goed te horen. Hoogtepunt: Celtic Legacy. Een prachtig 12 minuten durende song.
Wat me vooral op valt is dat de zang echt super is!
www.celtic-legacy.com
Deze Ieren hebben 2 albums uit, Celtic Legacy en Resurrection en dit jaar komt hun nieuwste plaat uit, die nog naamloos is. Ook hebben ze mee gedaan op een tribute aan Ierlands grootste held: Phillip Parris Lynott. Dan kan je bij mij wel een paar potjes breken.
Wat kan je verwachten van Celtic Legacy? Goede Heavy Metal met folk invloeden, sommige songs neigen meer naar Hard Rock en sommige songs neigen meer naar Epic Metal. De invloeden van Thin Lizzy zijn vrij goed te horen. Hoogtepunt: Celtic Legacy. Een prachtig 12 minuten durende song.
Wat me vooral op valt is dat de zang echt super is!
www.celtic-legacy.com
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
Voor degene die net zoveel van heavy als van folk houden waarschijnlijk een zeer leuke band. Helaas heeft de heavy hier de overhand en is dus wat minder aan mij besteed. Van die zang krijg ik na een paar luisterbeurten al jeuk aan mijn oren.
Maar wel even 1 ding, die viool in het nummer Always The Hero is fantastisch.
Maar wel even 1 ding, die viool in het nummer Always The Hero is fantastisch.
From their torment springs its delight.
Met deze band heb ik 2 jaar geleden via een collega kennis mogen maken. Enthousiast als ik was heb ik direct Resurrection besteld...en daar wacht ik nu nog op.
Dus doe ik het maar met mijn mp3tjes. Want deze band is zeker de moeite waard. De titeltrack van Resurrection is werkelijk fenomenaal. De folk invloeden zijn inderdaad nogal minimaal. Het is meer een soort Iers sausje wat eroverheen gegoten is.
Dus doe ik het maar met mijn mp3tjes. Want deze band is zeker de moeite waard. De titeltrack van Resurrection is werkelijk fenomenaal. De folk invloeden zijn inderdaad nogal minimaal. Het is meer een soort Iers sausje wat eroverheen gegoten is.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?