JeeBee - Géwéldíg!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ReadMe
Berichten: 1363
Lid geworden op: za okt 30, 2004 12:06 am
Locatie: Doetinchem

JeeBee - Géwéldíg!

Bericht door ReadMe » ma aug 28, 2006 1:46 pm

Een tijdje geleden hoorde ik dit onbekende bandje op boomr, en ze klinken echt géwéldíg als je het mij vraagt. Ze maken rock-blues en het is ontzettend goed! Wat voor mij zelfs geldt is dat ik hun eigen geschreven nummers beter vind dan de andere twee nummers op hun demo-cd 'Coming Home'.

Ze zijn hier te beluisteren, geef ook even je mening. Ik ben in ieder geval van mening dat ik ze snel eens live moet gaan beschouwen, de CD is werkelijk geweldig!


Even wat meer info over Joris Bos, opstarter en frontman, dit heb ik van hun site:

Geboren 2 maart 1981 te Enschede. Muziek loopt als een rode draad door mijn leven, op mijn 4e levensjaar begon ik met een zogeheten algemene muzikale vorming aan een muziekschool in mijn toenmalige woonplaats. Dat hield in dat ik voornamlijk op de blokfluit aan het blazen was, eindelijk mocht ik op een gegeven moment een instrument kiezen en koos uiteraard voor de gitaar. Na jaren klassiek te hebben gespeeld was het de blues die mij greep. Artiesten als Jonny Lang en uiteraard Stevie Ray Vaughan waren voor mij grote voorbeelden (en zijn dat nogsteeds). Urenlang luisteren, oefenen, pielen, prutsen en weer luisteren. Dag na dag na dag...

De afgelopen jaren gaat het steeds een stukje beter in de muziek, na het stoppen van Floating Corner, een 5-mans formatie, besloot ik door te gaan in een 3-mans formatie met de drummer en de bassist. Samen met Arjen en Martijn, die naast mijn bandleden ook nog eens mijn beste maten zijn, proberen we JeeBee door heel nederland te promoten. Hopelijk kunnen we over een aantal jaar spelen op de grotere podia van nederland en daarbij laten horen dat de blues nog lang niet is doodgebloed. Integendeel, zij is sterker dan ooit!

Gebruikersavatar
ReadMe
Berichten: 1363
Lid geworden op: za okt 30, 2004 12:06 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door ReadMe » ma aug 28, 2006 1:48 pm

Btw, ik raad het nummer 'In Love With The Blues' aan! :)

Gebruikersavatar
samson
zonder Gert
Berichten: 3363
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:02 pm

Bericht door samson » ma aug 28, 2006 5:33 pm

Als jij het zegt Afbeelding

Moet dit trouwens niet in nonmetal?
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » ma aug 28, 2006 8:50 pm

Het eerste wat ik dacht: Leuke band,




voor feesten en partijen.. :P
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
ReadMe
Berichten: 1363
Lid geworden op: za okt 30, 2004 12:06 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door ReadMe » ma aug 28, 2006 11:54 pm

Echt een hele gave band. En sorry, dit moet inderdaad in non-metal. Misschien is iemand zo aardig om het even te verplaatsen. :)

Gebruikersavatar
Ferr0r
Berichten: 16
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 9:51 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ferr0r » wo aug 30, 2006 7:07 pm

a.s. zaterdag zijn ze in woerden...ik zal ze eens een critisch oor geven...
[url=http://www.sideburns.nl][img]http://img168.imageshack.us/img168/8700/sblogoyo7.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
ReadMe
Berichten: 1363
Lid geworden op: za okt 30, 2004 12:06 am
Locatie: Doetinchem

Bericht door ReadMe » do aug 31, 2006 3:06 pm

Moet je zeker doen. Ze komen binnenkort misschien ook nog hierheen voor een optreden. Dat probeer ik te regelen voor 20 oktober.

Plaats reactie