Svartahrid signs with Soulseller!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
soulseller
Contacteer:

Svartahrid signs with Soulseller!

Bericht door soulseller » do okt 26, 2006 5:36 pm

Please find some info below on one of our brandnew signings, please also note our new postal address at the bottom of this email!

Artist: Svartahrid
Title: Sadness and wrath
CAT: SSR 011
Release: Winter 2006/2007

Hailing from Norway, Svartahrid was formed in 1994 by Istar and Forn. In 1996 two members were added: Bjoern on synth and Ilvastar on bass.

In 1998 Svartahrid entered Akkerhaugen lydstudio to record a 2-track demo, consisting of the tracks “Forthcoming storm” and “Herskende i blod” (“Reign in blood”).

At the very same time Forn and Istar were also playing in another infamous band from Norway: Mactatus. This band was signed to Austrian-based Napalm Records which also offered Svartahrid a record deal. This lead to the recording of the debut album entitled “Forthcoming storm”. Shortly after the recording Bjoern left the band due to personal reasons. No replacement was recruited and Svartahrid took on as a trio.

In August 2000 Svartahrid recorded their second album called “As the sunrise flickers”. One year later Ilvastar left the band and was replaced by Frank Iberg.

The musical development, described as more “grim black metal” was not of the likes of Napalm Records, and the co-operation between Svartahrid and this label was ended.

In the years of 2002 and 2003 Svartahrid recorded their third album which was never picked up by any label. Until now! Svartahrid has signed a 3-record deal with Soulseller Records end first up is the mighty album “Sadness and Wrath” ! This album is a serious pretender to the throne of Norwegian black metal, be it not only for NOCTURNO CULTO of legendary Norwegian act DARKTHRONE taking care of the vocals on the outstanding song “Intensjon: Krig!”.

After Frank Iberg left the band in 2003 the steady line-up now is:

Finn Tore Kjaersgaard (Istar): Guitar and vocals.

Runar Bratsberg (Forn): Drums and synth.

Stig York (Nidgrim): Bass.

SADNESS AND WRATH WILL BE OUT DURING THE WINTER OF 2006/2007!

Available now:

SSR 004: Repugnant - Epitome of darkness cd (Lp/Pic.Lp in the works - early 2007)
SSR 008: Black Crucifixion - Faustian dream cd (Lp in the works - early 2007)

!!ATTENTION!! NEW POSTAL ADDRESS!! :

Soulseller Records
Groest 124 A
NL - 1211 EG Hilversum
The Netherlands
e-mail: jorn@soulsellerrecords.com
Website: www.soulsellerrecords.com
Phone: +31 6 484 227 74
www.soulsellerrecords.com

Kimzel

Bericht door Kimzel » do okt 26, 2006 5:39 pm

wow een nieuwe plaat?

ben erg benieuwd, mijn ringtone kan dan mischien eens veranderd worden!

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » do okt 26, 2006 5:43 pm

Is die gast alweer vrij dan? Ik weet dat 1 van hen vast zat wegens het in brand steken van een kerk enkele jaren terug en dat hij de nodige tijd moest uitzitten.
In ieder geval goed nieuws aangezien beide albums zeer de moeite waard zijn!
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

soulseller
Contacteer:

Bericht door soulseller » do okt 26, 2006 5:45 pm

yep, vrij en blij, nieuwe album is erg gaaf, doet me denken aan de goeie ouwe noorse black metal tijd zeg maar :)

Kimzel

Bericht door Kimzel » do okt 26, 2006 6:50 pm

ze hadden toch een lijk onthoofd ofzo?

soulseller
Contacteer:

Bericht door soulseller » do okt 26, 2006 6:57 pm

Ik geloof dat dat niet helemaal klopt, ik zal het es aan ze vragen.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » do okt 26, 2006 7:55 pm

Ilvastar had in een mortuarium een hoofd van een lijk meegepakt en dat op een feestje laten zien, volgens Dit artikeltje op Blabbermouth

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » do okt 26, 2006 7:58 pm

Wat het ook precies is geweest maakt niet zo veel uit.....het goede nieuws is dat er een nieuw album komt!!!

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr okt 27, 2006 12:04 am

Wat zijn geruchten toch mooie dingen, voor zover ik weet is er ook nog een vermakelijk potje voetbal gespeeld met dat hoofd, over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Ach ja.

Forthcoming Storm heb ik een tijdje gehad, niet echt opzienbarend zodra je kennis zich uitbreidt, al snel weer verpatst. De titel blinkt nu in ieder geval weer niet uit in originaliteit, dus of ik 'm überhaupt een zwengel ga geven valt nog te bezien. Dit soort zinnen werken ook niet echt mee om me te overtuigen:
This album is a serious pretender to the throne of Norwegian black metal
Goed. En hoeveel wereldschokkends is er de laatste tijd uit díe hoek gekomen? Iets met eenoog en blinden. Oh ja, die laatste Taake, die was wel vet. Verder is het daar tegenwoordig huilen met de pet van Nico op.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr okt 27, 2006 12:08 am

Mwah, er komt toch nog genoeg fijns uit Noorwegen, me dunkt.
לֹא אעבוד

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr okt 27, 2006 12:31 am

Wie het weet mag het zeggen, ik ben een en al oor.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » vr okt 27, 2006 12:32 am

Een 1349 of een Keep of Kalessin en de nieuwe Darkthrone maakt mij ook erg blij.

Natuurlijk, de hoogtijdagen zijn voorbij, maar tijdens de hoogtijdagen wisten we allebei nog nieteens van het bestaan van black metal af.
לֹא אעבוד

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr okt 27, 2006 12:58 am

Da's waar.

Maar.. zowel 1349 als KoK doen me weinig (dat is persoonlijk, toegegeven), en die Darkthrone is inderdaad OK, maar twijfelachtig als Black Metal, en zo'n oude rot die nog steeds goed loopt heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven. Dat draagt geen scène, voor zover daarvan te spreken valt. Dan komt er ergens over een tijdje nog een album van Koldbrann, maar dat is gewoon weer hetzelfde liedje, krachtig maar zo FUCKING dozijn. Het kan me niet verrassen.

Nee, ik wacht op een frisse injectie, een paar van die jonge bands die de hele teringzooi op z'n grondvesten doen schudden. En godver, nu bedenk ik me ineens dat ik Ljå vergeet. Goed, goed, Til Avsky For Livet is een mooi begin.

Plaag

Bericht door Plaag » vr okt 27, 2006 1:05 am

Meltdown schreef:Da's waar.

Maar.. zowel 1349 als KoK doen me weinig (dat is persoonlijk, toegegeven), en die Darkthrone is inderdaad OK, maar twijfelachtig als Black Metal, en zo'n oude rot die nog steeds goed loopt heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven. Dat draagt geen scène, voor zover daarvan te spreken valt. Dan komt er ergens over een tijdje nog een album van Koldbrann, maar dat is gewoon weer hetzelfde liedje, krachtig maar zo FUCKING dozijn. Het kan me niet verrassen.

Nee, ik wacht op een frisse injectie, een paar van die jonge bands die de hele teringzooi op z'n grondvesten doen schudden. En godver, nu bedenk ik me ineens dat ik Ljå vergeet. Goed, goed, Til Avsky For Livet is een mooi begin.
Wacht nog even en er is een nieuwe Funeral Mist.
Kop dicht, Thorko

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr okt 27, 2006 1:10 am

Aangenaam om te weten, dat wel, maar dat valt onder Zweden.

Van Salvation wordt ik trouwens zenuwachtig, raar is dat. Het begint altijd overweldigend, maar ik kan dat ding nooit compleet uitzitten. Waarom ben ik toch zo'n kieskeurige drol?

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr okt 27, 2006 9:10 am

Meltdown schreef:
Forthcoming Storm heb ik een tijdje gehad, niet echt opzienbarend zodra je kennis zich uitbreidt, al snel weer verpatst. De titel blinkt nu in ieder geval weer niet uit in originaliteit, dus of ik 'm überhaupt een zwengel ga geven valt nog te bezien. Dit soort zinnen werken ook niet echt mee om me te overtuigen:
This album is a serious pretender to the throne of Norwegian black metal
.
het is mischien niet heel bijzonder maar het luisterd wel lekker weg
werkte ook goed op onze carnavalswagen een aantal jaren terug

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » vr okt 27, 2006 9:50 am

natassja schreef:[..]

het is mischien niet heel bijzonder maar het luisterd wel lekker weg
werkte ook goed op onze carnavalswagen een aantal jaren terug
Haha. Dat soort fratsen hebben wij ook vaker uitgehaald maar het werd door de mensen die de optocht aanschouwden niet echt in dank af genomen. Wat uiteraard ook eigenlijk de bedoeling was, haha.

Ik vind dat eertse album van Svartahrid album wel ok, maar zoals eerder gezegd is de lol er snel van af. Ik zoek nog altijd die 2e cd van ze.

Ben ook erg benieuwd hoe dit nieuwe album gaat klinken.
don't mistake lack of talent for genius

Kimzel

Bericht door Kimzel » vr okt 27, 2006 11:56 am

bij mij is het zo als ik iets goed vind blijft dat zo
dan luister ik het een half jaar gewoon niet
maar om te zeggen dat is beter dat is beter, ja en, niet vergelijken gewoon luisteren wat je mooi vind

KRIEGreich

Bericht door KRIEGreich » za okt 28, 2006 8:08 pm

Ha de Thy Primordial van de Viking Metal.

Maar Soulseller toch deze band is toch allang uitgerangeerd. Die bewonen nu een bejaardenflat in Oostenrijk. Napalm had ze eruit gekickt om de slechte verkoopcijfers.

Hub de Gallier
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » za okt 28, 2006 9:14 pm

De tweede plaat is toch echt alles behalve viking metal en klinkt dan ook heel anders dan de debuutplaat.

Plaats reactie