Ride The Sky (Nóg een nieuwe band van Uli Kusch)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Bob

Ride The Sky (Nóg een nieuwe band van Uli Kusch)

Bericht door Bob » vr dec 22, 2006 3:15 pm

In een MySpace bulletin:

RIDE THE SKY, the new band of ex-HELLOWEEN drummer and MASTERPLAN founder Uli Kusch and ex-TEARS OF ANGER / BEYOND TWILIGHT singer Bjørn Jansson plus Benny Jansson on guitar, have signed a worldwide deal with Nuclear Blast!
"We're very happy that RIDE THE SKY has inked a deal with the label that has brought up so many great bands in the past years", states Uli. "We're looking forward to a creative cooperation with Nuclear Blast!" "We are extremely proud about being part of the Nuclear Blast roster and together with Uli Kusch, our song writing will take us to a whole new dimension", adds singer Bjørn Jansson. At the moment, the band is still writing songs for the upcoming debut album. The recording will take place in the band's own studio (Monsterclan Studios N&S) soon; RIDE THE SKY will produce the record by themselves together with a co-producer and are currently in negotiations with various contacts concerning the mix.
RIDE THE SKY's debut album will be released around August / September 2007.

Bob

Bericht door Bob » vr dec 22, 2006 3:18 pm

Cool nieuws wel. Ik word alleen een beetje flauw van die bandnaam...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr dec 22, 2006 4:04 pm

Op zich enigszins benieuwd hoe de band gaat klinken, maar de naam is gewoon dom.

Het nummer daarentegen is nog steeds wel een van de gaafste Helloween nummers, dat terzijde.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr dec 22, 2006 4:10 pm

hij wil gewoon terug naar Helloween.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 22, 2006 5:37 pm

give me wings to fly

het zal me benieuwen...
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 06, 2007 8:37 pm

Het album is inmiddels uit:

Afbeelding

Rene's review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3967

En hij belde ook eens met Uli:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=566

Sentinel

Bericht door Sentinel » do sep 06, 2007 10:10 pm

Tokus schreef:hij wil gewoon terug naar Helloween.
Ik ook en dan naar de eerste albums. Masterplan ging nog wel, maar dit project vind ik ronduit verschrikkelijk, er zit werkelijk niks in de muziek wat ook maar een beetje blijft hangen, nee, Uli kan wat mij betreft beter kappen
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do sep 06, 2007 10:54 pm

een terugkeer naar masterplan zou ik ook wel op prijs stellen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr sep 07, 2007 12:06 am

Sentinel schreef:[..]

Masterplan ging nog wel, maar dit project vind ik ronduit verschrikkelijk, er zit werkelijk niks in de muziek wat ook maar een beetje blijft hangen, nee, Uli kan wat mij betreft beter kappen
Ik was al niet erg kapot van Masterplan maar dit is inderdaad een album die bij mij in de kast zou belanden om er vervolgens nooit meer uit te komen. Het is een vreemdsoortige mix van Masterplan en Helloween maar dan minder uitgevoerd. De nummers spreken me niet erg aan.

De naam 'Ride The Sky', tsja, Uli zal het een een mooi nummer hebben gevonden. Hij heeft het nummer zelf eeuwen geleden in 1 tour gespeeld (1993?). Zal toch zijn blijven hangen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr sep 07, 2007 6:27 am

innuendo schreef:een terugkeer naar masterplan zou ik ook wel op prijs stellen.
Waarom? Daar zit nu een veel betere drummer.

Rene

Bericht door Rene » di apr 22, 2008 8:10 pm

Na een glansrijke carrière met de nodige ups en downs, heeft de band besloten te stoppen op haar hoogtepunt:

RIDE THE SKY, the new band featuring ex-HELLOWEEN drummer and MASTERPLAN founder Uli Kusch alongside ex-TEARS OF ANGER/BEYOND TWILIGHT singer Bjørn Jansson, guitarist Benny Jansson, and bassist Mathias Granås (XSAVIOR), has split up.

According to the group, "[Neither] the bandmembers nor record company seem to have the urge to make a second album. There was not much media focus and together with a minor support from the record company, we came to the point where it was just not worth the work to even try to complete a second album."

Het komt op mij over alsof ze het wel heel erg snel opgeven. Ze hadden goede reviews op hun prima debuut, een interview met Metalfan.nl en een supportslot tijdens de laatste Sonata Arctica-tournee. Een goede voedingsbodem voor het maken van een tweede album, lijkt me.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 22, 2008 8:20 pm

Took schreef:[..]

Waarom? Daar zit nu een veel betere drummer.

Daar valt over te twisten, maar Uli is naast een geweldige drummer een uitstekende songwriter. Ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen. Ride the sky was wel aardig, maar had niks speciaals. Toen ik Uli een half jaar geleden sprak was hij ook erg positief over die band. Ik ben heel erg benieuwd wat hij nu gaat doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

enemy of reality

Bericht door enemy of reality » wo apr 23, 2008 1:04 pm

Het debuut was een aardig album, niets speciaals. Bijgevolg kan het me niet echt schelen of deze band doorgaat of niet. Een terugkeer naar Masterplan des te meer, want hij was samen met Grapow de songwriter van de eerste twee albums van die band. En deze albums prefereer ik toch boven hun laatste cd...

Bob

Bericht door Bob » wo apr 23, 2008 1:56 pm

Ergo: Kusch is de betere songwriter van de twee :)

Devoo

Bericht door Devoo » di apr 29, 2008 8:41 pm

Ik vind het album van Ride The Sky toch erg goed hoor. Vooral het nummer "The End Of Days" vind ik een geweldig nummer. Jammer dat ze stoppen, maarjah, er zijn tegenwoordig zoveel goede bands, dat ik om hun niet echt rauw.
[img]http://img508.imageshack.us/img508/911/devoosigsw6.png[/img]

Bob

Bericht door Bob » di apr 29, 2008 9:13 pm

Devoo schreef:Ik vind het album van Ride The Sky toch erg goed hoor. Vooral het nummer "The End Of Days" vind ik een geweldig nummer. Jammer dat ze stoppen, maarjah, er zijn tegenwoordig zoveel goede bands, dat ik om hun niet echt rauw.
Je stond te koken?

Plaats reactie