Dat was een leuk avondje.
Truppensturm vond ik geweldig. Het kwam live erg goed over; zeer herkenbaar. De sfeer was ook goed, ondanks dat de band hun eigen pittende vriendjes had meegenomen. Echter, geen last van gehad. Heb lekker kunnen genieten van de band.
Necros Christos is me ook zeer goed bevallen. Ook weer heel herkenbaar. Ik vond vooral de nieuwe nummers erg gaaf om te horen, met die catchy riedeltjes die ze in hun muziek verwerken. Ondanks de problemen met de bassist een zeer goed optreden. Ik denk dat ik het nieuwe album toch maar eens moet gaan aanschaffen.
Black Witchery viel me tegen, zoals ik al verwacht had. Ze speelden wel aardig, maar ik vind de muziek nogal eentonig. Af en toe waren er leuke dingen te horen in de nummers, maar veel te weinig om het interessant te houden.
Archgoat heb ik niet meer gezien. Ook daar ben ik geen fan van en ik wou de avond niet met zoiets afsluiten.
Maar het hoogtepunt van de avond was natuurlijk DJ Sadist! Met zijn meesterlijke draaitafel-skills wist dit heerschap invulling te geven aan de doorgaans saaie pauzes tussen de bands door. Geweldig hoe deze DJ saaie rommel weet te combineren met bands als Ondskapt, Mysticum, Malign en Diabolicum. Volgende keer headlinen?