North Sea Jazz 2007
- paradigm shift
North Sea Jazz 2007
Komend weekend wordt in Ahoy Rotterdam het NSJ festival weer gehouden. Al lang niet puur jazz meer natuurlijk, en ontzettend duur, maar toch is er weer veel moois te zien. Ik ga op zondag, ben van plan sowieso Dave Holland Quintet en SFJAZZ Collective mee te pikken, de rest weet ik nog niet zeker. Nog meer mensen die zich van het weekend een gat in hun portomonee laten slaan?
οu φροντiς
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik kijk op tv wel naar alles + neem wat zooi van radio op
en het is inderdaad meer een pop gericht festival geworden, van rap tot commercielere blues, van salsa tot pop
dave holland quintet blijft echter aardig
als het niet zo duur was + je moet dan hotel regelen zou ik wel eens naar dit festival gegaan zijn, maar nu vind ik het niet de moeite prijs / kwaliteit gezien
en het is inderdaad meer een pop gericht festival geworden, van rap tot commercielere blues, van salsa tot pop
dave holland quintet blijft echter aardig
als het niet zo duur was + je moet dan hotel regelen zou ik wel eens naar dit festival gegaan zijn, maar nu vind ik het niet de moeite prijs / kwaliteit gezien
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- paradigm shift
Yep. Het was, hoewel topisch qua temperatuur, zeer geslaagd. Mike Stern speelde een degelijke set fusion. Marcus Miller (viel in voor Amy Winehouse) was leuk. Een van de hoogstepunten was toch wel het SF jazz collective. Stuk voor stuk topmuzikanten, voor trompettist Dave Douglas was een lust voor het oor. Mischa Mengelberg was ook bijzonder. De man is ergens in de 80, schuifelt op z'n elvendertigste naar de piano toe en speelt vervolgens de sterren van de hemel. Als afsluiter eerst een stukje Astronotes meegpikt. behoorlijk avant-gardistische freejazz. Best aardig, maar niet echt als afsluiter. Daarna een half uur Fanfare Ciocarlia gezien, echt een feestje! Al met al een geslaagde dag geweest.
οu φροντiς
- Antonio Montana
- Pantalaimon