Jormungand

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Jormungand

Bericht door windir » do aug 02, 2007 12:07 am

Even wat reclame maken voor mijn band; ons eerste liedje staat op de myspace!
Ik weet dat het niet 100% strak is en dat de kwaliteit zeker niet optimaal is, dus ik zeg het al op voorhand.

Hier de link:

www.myspace.com/jormungandmetal

Meningen altijd welkom, zowel slechte als goede!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » do aug 02, 2007 12:12 am

Ook uit de Lafawijn-stal?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » do aug 02, 2007 12:19 am

neen hoor. Ze hadden ons toegevoegd! Wij zijn niet de typische blackband dat bij hun plaatje past!
In de eerste plaats is het om folk/viking metal te doen! (ook al zit er wat black in)

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » do aug 02, 2007 2:29 am

Gaaf man, een Zuid-Europees georiënteerde Folk Metal band met castagnettes. Zo origineel tref je ze niet vaak!

edit: Echt, die roffel ergens rond 1:10, geniaal! 10/10 hiervoor! :' )
Laatst gewijzigd door Meltdown op zo okt 14, 2007 12:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » do aug 02, 2007 10:11 am

Ik kan niet wachten op de cd hiervan!


hahahahaha
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » do aug 02, 2007 12:10 pm

men moet ergens een keer beginnen.

helaas is dit een tijd dat iedereen al heel snel iets laat horen.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » do aug 02, 2007 12:23 pm

ja misschien wel. Het is dan ook maar een proefstuk dit hé (gezien de lage kwaliteit).
maar de meningen zijn dus niet zo positief lees ik.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 02, 2007 12:28 pm

Kriestof heeft het ooit al eens treffend verwoord dat teveel beginnende bands te snel dingen op internet gooien voordat ze fatsoenlijk materiaal hebben.

Ik hoor overigens vrij weinig door de slechte kwaliteit, maar dat terzijde. Ik zou het pas proberen als je meerdere nummers hebt opgenomen die tenminste een goeie kwaliteit hebben.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do aug 02, 2007 12:35 pm

Eens met Lennert.
Het is onzin om een nummer van zo'n kwaliteit online te zetten, je krijgt hier eerder een slechte naam door. Ga gewoon eerst veel oefenen, zooitje songs schrijven, een beetje optreden hier en daar, en als het strak genoeg is en je hebt een klein budget, dan kan je op gaan nemen.

Dit is wel zo slecht, dat je het er maar weer beter af kunt halen...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » do aug 02, 2007 12:43 pm

Bwa onzin, ik weet het niet. Als je moet wachten tot je inderdaad een budget hebt.
Alleszins vind ik ons nummer zeker niet zo slecht en geloof ik er ook in. Maar ja dat zal iedereen wel zeggen van liedjes die hij zelf schrijft zeker.
De reacties zijn echter verdeeld; enerzijds mensen die er niets in zien zoals hier en dan ook mensen die het wel goed vinden (ongeacht de low production ).
En een slechte naam, het is nu niet omdat we een myspace hebben dat iedereen ons gaat kennen hé. Dus ja... Ik ben alleszins benieuwd naar nog meer reacties... 8)

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do aug 02, 2007 3:53 pm

Omdat je zo graag wilt dan... Ik kan het alleen maar met de rest eens zijn, je zet veel te vroeg iets op het internet. Als jij over een jaar misschien met een fatsoenlijk nummer aan komt zullen de mensen die zich dit nog herinneren er waarschijnlijk niet eens naar luisteren. Ik in ieder geval niet. Schrijf vooral wat meer nummers, veel oefenen, kritisch naar je eigen muziek kijken, nog wat oefenen, nummers bijschaven, meer oefenen, een demootje opnemen en uitbrengen als je er zelf tevreden over bent. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf ook echt goed vindt als je het vergelijkt met andere muziek om je heen?
Als je al een drumcomputer gebruikt, iets beter je best doen met programmeren want dit klinkt nergens naar.

En als je hier allemaal geen zin in hebt kun je ook gewoon nu een bandje op Lafawijn Records uitbrengen. Of misschien zelfs wel een CD-R op Wolfsvuur.

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » zo aug 05, 2007 11:53 pm

D. schreef:Omdat je zo graag wilt dan... Ik kan het alleen maar met de rest eens zijn, je zet veel te vroeg iets op het internet. Als jij over een jaar misschien met een fatsoenlijk nummer aan komt zullen de mensen die zich dit nog herinneren er waarschijnlijk niet eens naar luisteren. Ik in ieder geval niet. Schrijf vooral wat meer nummers, veel oefenen, kritisch naar je eigen muziek kijken, nog wat oefenen, nummers bijschaven, meer oefenen, een demootje opnemen en uitbrengen als je er zelf tevreden over bent. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf ook echt goed vindt als je het vergelijkt met andere muziek om je heen?
Als je al een drumcomputer gebruikt, iets beter je best doen met programmeren want dit klinkt nergens naar.

En als je hier allemaal geen zin in hebt kun je ook gewoon nu een bandje op Lafawijn Records uitbrengen. Of misschien zelfs wel een CD-R op Wolfsvuur.
Ja dat het niet is zoals de liederen om mij heen weet ik ook, maar toch vind ik het een goed nummer. Wat de drumcomputer betreft heb je mss gelijk, maar zeggen dat het nummer helemaal niets is geloof ik niet. klinkt mss wat onbescheiden... Eens een budget nemen we het deftig op, maar dit liedje blijft behouden! Als je op de space kijkt zijn er blijkbaar mensen die het wel appreciëren.
Ik had zelf in het begin gezegd dat de geluidskwaliteit suckt, dus daarvan moet je mij niet overtuigen!

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » zo aug 05, 2007 11:53 pm

D. schreef:Omdat je zo graag wilt dan... Ik kan het alleen maar met de rest eens zijn, je zet veel te vroeg iets op het internet. Als jij over een jaar misschien met een fatsoenlijk nummer aan komt zullen de mensen die zich dit nog herinneren er waarschijnlijk niet eens naar luisteren. Ik in ieder geval niet. Schrijf vooral wat meer nummers, veel oefenen, kritisch naar je eigen muziek kijken, nog wat oefenen, nummers bijschaven, meer oefenen, een demootje opnemen en uitbrengen als je er zelf tevreden over bent. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf ook echt goed vindt als je het vergelijkt met andere muziek om je heen?
Als je al een drumcomputer gebruikt, iets beter je best doen met programmeren want dit klinkt nergens naar.

En als je hier allemaal geen zin in hebt kun je ook gewoon nu een bandje op Lafawijn Records uitbrengen. Of misschien zelfs wel een CD-R op Wolfsvuur.
Ja dat het niet is zoals de liederen om mij heen weet ik ook, maar toch vind ik het een goed nummer. Wat de drumcomputer betreft heb je mss gelijk, maar zeggen dat het nummer helemaal niets is geloof ik niet. klinkt mss wat onbescheiden... Eens een budget nemen we het deftig op, maar dit liedje blijft behouden! Als je op de space kijkt zijn er blijkbaar mensen die het wel appreciëren.
Ik had zelf in het begin gezegd dat de geluidskwaliteit suckt, dus daarvan moet je mij niet overtuigen!

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » zo aug 05, 2007 11:53 pm

D. schreef:Omdat je zo graag wilt dan... Ik kan het alleen maar met de rest eens zijn, je zet veel te vroeg iets op het internet. Als jij over een jaar misschien met een fatsoenlijk nummer aan komt zullen de mensen die zich dit nog herinneren er waarschijnlijk niet eens naar luisteren. Ik in ieder geval niet. Schrijf vooral wat meer nummers, veel oefenen, kritisch naar je eigen muziek kijken, nog wat oefenen, nummers bijschaven, meer oefenen, een demootje opnemen en uitbrengen als je er zelf tevreden over bent. Want ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf ook echt goed vindt als je het vergelijkt met andere muziek om je heen?
Als je al een drumcomputer gebruikt, iets beter je best doen met programmeren want dit klinkt nergens naar.

En als je hier allemaal geen zin in hebt kun je ook gewoon nu een bandje op Lafawijn Records uitbrengen. Of misschien zelfs wel een CD-R op Wolfsvuur.
Ja dat het niet is zoals de liederen om mij heen weet ik ook, maar toch vind ik het een goed nummer. Wat de drumcomputer betreft heb je mss gelijk, maar zeggen dat het nummer helemaal niets is geloof ik niet. klinkt mss wat onbescheiden... Eens een budget nemen we het deftig op, maar dit liedje blijft behouden! Als je op de space kijkt zijn er blijkbaar mensen die het wel appreciëren.
Ik had zelf in het begin gezegd dat de geluidskwaliteit suckt, dus daarvan moet je mij niet overtuigen!

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » zo aug 05, 2007 11:56 pm

kut pc

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma aug 06, 2007 1:46 am

De structuur is op zich wel aardig het lijkt er ook op dat je wel een redelijk omlijnd idee hebt van waar je heen wil binnen het genre.
Probleem is enkel dat het tot zover allemaal een beetje kut en slecht klinkt, en dan doel ik niet op de opname die uiteraard wel degelijk brak is maar de muziek zelf.

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » ma aug 06, 2007 2:13 am

windir schreef:[..]
Als je op de space kijkt zijn er blijkbaar mensen die het wel appreciëren.
Myspace gebruikers hebben in de regel geen smaak, dat weet iedereen.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » ma aug 06, 2007 11:23 am

Wat een kutherrie...

windir
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 1:27 am

Bericht door windir » za okt 13, 2007 11:38 pm

Kutherrie? Check dit maar eens (met beter opnamemateriaal en een deftige drumcomp)-->http://nl.youtube.com/watch?v=wxpJJPlhekQ
De reacties zijn nu al wat positiever!!!

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo okt 14, 2007 1:04 am

Welke reacties? Ik vind het nog steeds sloebermuziek, sorry.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo okt 14, 2007 1:49 am

windir schreef:De reacties zijn nu al wat positiever!!!
sejr schreef:Sucks shit from a donkey's anus.
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Othrys
Berichten: 3432
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 11:16 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Othrys » zo okt 14, 2007 1:55 am

Ik vind het gitaarwerk bij tijd en wijle wel wat hebben trouwens, dat riffje rond 2.19 is best lekker (hoewel het me sterk doet denken aan iets dat ik al bij Destroyer666 gehoord heb). De vocals daarentegen zijn tranentrekkend.

En wat is het punt van een video-opname met het licht uit? Of is dat om te verbergen dat het een stel puisterige pubers in Metallica shirts betreft?
The True North, Strong and Free

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » zo okt 14, 2007 9:53 am

Othrys schreef: En wat is het punt van een video-opname met het licht uit? Of is dat om te verbergen dat het een stel puisterige pubers in Metallica shirts betreft?
:lol:
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Plaats reactie