Vrijdag 19 oktober; Rapalje + Heidevolk in Solution Hillegom

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Vrijdag 19 oktober; Rapalje + Heidevolk in Solution Hillegom

Bericht door JelmeR » ma aug 06, 2007 2:54 pm

Vrijdag 19 oktober Rapalje komt naar Solution. En dat is nog niet alles. In hun kielzog nemen zij het allesverwoestende gezelschap Heidevolk met zich mee.

De entree bedraagt 10 euro (jongeren tot en met 21 jaar betalen 6 euro) en in eerste instantie duurt het feest van 21.00 tot 02.00 uur.

Om het avond een extra Middeleeuws tintje te geven is er een markt in de kleine zaal;

Hoewel de onderhandelingen nog in volle gang zijn, is zeker dat de volgende winkels/verenigingen komen:

www.blackheart.nl - Blackheart is een online gothic en fantasy shop. Je vind hier o.a. gothic kleding van Sinister, Markus Mayer artikelen, zoals drakenkandelaars, oliebranders, wierookhouders, briefopeners, gothic en fantasy kettingen en oorbellen van o.a. alchemy gothic, fantasy zwaarden en dolken, miniatuur Lord of the Rings zwaarden, fantasy wenskaarten en nog meer.

www.kiltshop.nl - Verkoop authentieke kilts en andere schotse producten als sporans, hoses (sokken), plaids maar ook haggis en dat soort zaken. Degenen die hier een kilt willen kopen (authentiek, dus iets duurder), kunnen beter vast hun maat via de website doorsturen. Dan is het kledingstuk zeker in Hillegom aanwezig.

Inner Peace - Instantie uit Noordwijkerhout die diverse workshops geeft. In Solution komen ze langs met (een workshop) framedrums en Keltische tekeningen.

www.zwaardenvolk.nl - Altijd al ridder willen spelen, of ben je toevallig duizend jaar te laat geboren? Bij zwaard en volk kun je je helemaal uitleven. Gevechtsklare schilden, zwaarden, bijlen of zelfs complete harnassen, het is er te koop. Natuurlijk ontbreekt ook een complete kledinglijn uit de Middeleeuwen niet. En nog honger op de terugweg? Dan koop je toch gewoon een kookketel en vang je een eend bij Solution aan de waterkant....

Verder zijn er ook nog de Godinnen van Avalon, een plaatstelijk heksencultus, die tekst en uitleg komen geven over hun doen en laten.

De entree bedraagt 10 euro (jongeren tot en met 21 jaar betalen 6 euro) en in eerste instantie duurt het feest van 21.00 tot 02.00 uur.

Rapalje gaat door voor de bekendste Nederlandse folkband. In de afgelopen tien jaar veroverde Rapalje een groot publiek (in binnen-
en buitenland) met aanstekelijke en inspirerende Keltische muziek. Op originele instrumenten als tin-whistle, highland pipes, theekistbas, mond- en trekharmonica én met hun driestemmige zang weten de vier heren de vurigheid van de Keltische melodieën tot het spreekwoordelijke kookpunt op te zwepen. Sterker nog: er wacht de liefhebbers een uitbundig aangekleed spektakel, compleet met licht, vuur, rook, woeste haardossen en ruige kilts

In het voorprogramma staat ook niet de minste band. Heidevolk brengt een unieke folkmetalstijl ten gehore die onder andere voortkomt uit een mengeling van gedragen zanglijnen in de Nederlandse taal, invloeden uit de Nederlandse en Noord-Europese volksmuziek, lompe meedeinritmes afgewisseld door mokerharde en melodieuze stukken en als laatste een tekstuele blijk van de Nederlands-Germaanse mythologie en hun voorliefde voor de natuur. De naam De naam Heidevolk is ontstaan op één van hun vele wandelingen die zij in de Gelderse natuurgebieden maken. Uit deze wandelingen en uit de Nederlandse/ Gelderse geschiedenis en mythologie putten zij veel inspiratie.
Heidevolk geeft een show met een rijkelijke aankleding van vroegmiddeleeuwse kledij, hoorns, zwaarden, schilden en dierenhuiden.

Voor meer informatie; www.jcsolution.nl

Solution
van den Endelaan 7 (Sportpark "de Zanderij")
2182 ES HILLEGOM
info@jcsolution.nl (daar kunnen kaarten gereserveerd worden)
Laatst gewijzigd door JelmeR op do okt 11, 2007 6:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 06, 2007 3:56 pm

Gaaf ja, niet zo heel OV vriendelijk, maar Rapalje wil ik gaarne een keer zien. Dus autorijden is op zich wel de moeite waard denk ik. Eens kijken of het te regelen valt.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jepster
Berichten: 5358
Lid geworden op: di apr 15, 2003 6:31 pm
Locatie: Nieuw Vennep

Bericht door Jepster » ma aug 06, 2007 5:10 pm

Heej, dat is te dicht bij huis. Dit ga ik heel erg in overweging nemen.

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » ma sep 17, 2007 10:06 pm

IROn schreef:Gaaf ja, niet zo heel OV vriendelijk, maar Rapalje wil ik gaarne een keer zien. Dus autorijden is op zich wel de moeite waard denk ik. Eens kijken of het te regelen valt.
Na, dat valt best mee. De zaal is gewoon tot 02.00 uur open. De bands zijn over het algemeen rond 01.00 uur klaar. Gezien het feit dat de laatste treinen om 01.15 naar Leiden, Haarlem en Amsterdam gaan, is het toch best redelijk ov-vriendelijk.

Voor het pand van Solution is parkeerruimte voor zo'n 400 auto's, dus plek genoeg (gratis).

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma sep 17, 2007 11:10 pm

Maar Haarlem, Leiden en Amsterdam, dat is nog geen Arnhem... ik kom maximaal tot Utrecht, dus het oosten heeft een beetje pech in dit geval.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » wo okt 10, 2007 6:53 pm

Hopen dat je dan een auto kan ritselen

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » wo okt 10, 2007 10:37 pm

En laat dat nou toch gelukt zijn, inclusief bob that is!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » do okt 11, 2007 6:23 pm

:D mooi

Als je nog niet gereserveerd heb, raad ik je dat wel aan nog even te doen. De kaarten gaan er zeer rap doorheen.
Moet je ff een mail sturen naar info@jcsolution.nl

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do okt 11, 2007 7:49 pm

Hebben we uiteraard al gedaan, ga niet zonder enige zekerheid naar de andere kant van het land rijden natuurlijk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » vr okt 12, 2007 12:21 am

ziet er goed uit! Helaas is het icm het OV naar utrecht niet echt goed te doen,...
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » ma okt 15, 2007 4:30 pm

Er zijn nog maar een paar kaarten beschikbaar. Dus reserveer nu en voorkom teleurstellingen.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » di okt 16, 2007 11:17 am

met de fiets is het redelijk te doen voor mij in een half uurtje :lol:

maar kaartjes zijn dus alleen te reserveren via de mail?
ik ben namelijk niet zeker wat ik vrijdag ga doen (er staat nog meer op de planning) maar het is zeker het overwegen waard

als ik het goed begrijp is rapalje geen folkmetal maar gewoon folk?
Thrash till Death

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » di okt 16, 2007 11:55 am

st. evil schreef:met de fiets is het redelijk te doen voor mij in een half uurtje :lol:

maar kaartjes zijn dus alleen te reserveren via de mail?
ik ben namelijk niet zeker wat ik vrijdag ga doen (er staat nog meer op de planning) maar het is zeker het overwegen waard

als ik het goed begrijp is rapalje geen folkmetal maar gewoon folk?
Ik kan het je alleen maar aanraden om te reserveren, anders dan kom je misschien voor niets. Je kan vanavond ook even bellen tussen 20.00 en 21.30 naar 0252-522118.

Ja, rapalje is folk muziek; geen metal.

JelmeR
Berichten: 16
Lid geworden op: do sep 23, 2004 4:54 pm

Bericht door JelmeR » vr okt 19, 2007 3:17 pm

Er zijn voor vanavond nog 10 kaarten beschikbaar aan de deur.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo okt 21, 2007 11:01 pm

Ja mensen, dit was dus onmeunig gaaf. Ik kende Rapalje praktisch niet, maar het was een gezellige boel.

En er waren genoeg leuke jongedames in het publiek.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Plaats reactie