Poets of the Fall.

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hecatomb
Berichten: 4791
Lid geworden op: zo jul 25, 2004 11:54 pm
Locatie: Her en der.

Poets of the Fall.

Bericht door Hecatomb » di nov 13, 2007 8:33 pm

Ja, ik vind dat het hier hoog tijd wordt voor een topic over één van m'n favo bands; het Finse Poets of the Fall, een aangename mix tussen progressieve pop en rock. POTF is één van die bands die volledig op eigen kracht is geworden wat het is, wat sowieso voor respect van mijn kant zorgt.

Afbeelding


Geschiedenis:
In 2003 begonnen door zanger Marko, gitarist Olli en toetsenist Captain, die alledrie hun grote liefde achterna wilden; muziek. Marko verkocht al
z'n bezit en verhuisde terug naar de kelder van z'n ouders. Van het geld bouwden ze een studio in Captain's huiskamer, en Olli's oude auto functioneerde als kantoor.

De eerste single was Late Goodbye, geschreven voor het computerspel Max Payne 2. Late Goodbye schoot door de Finse hitlijsten, en leverde POTF in 2004 tot de eerste prijs bij de G.A.N.G Awards. In januari 2005 kwam het debut Signs of Life uit, die wederom rechtstreeks naar nummer 1 schoot in de Finse charts, om daar meer dan een jaar onverslagen te blijven staan. Het volgende album, Carnival of Rust, stond één week na de release in april 2006 ook weer op 1, met het debut album ook nog in de top 40. Het titelnummer Carnival of Rust is het meestgespeelde nummer op de Finse radio van 2006.

POTF heeft een bijzonder eigen geluid. De muziek is vrij rustig, erg melodieus en gekenmerkt door het geweldig warme stemgeluid van zanger Marko. Veel acoustisch gitaarwerk, maar ook het nodige electrische werk komt aan bod.

Beeld- en geluidsmateriaal:
Videoclip "Lift".
Lift (afkomstig van het debut Signs of Life) is verschenen als titelnummer van 3dMark 2005, een populaire pc-benchmark.

Videoclip "Locking up the Sun".
Afkomstig van Carnival of Rust.

Videoclip "Carnival of Rust"
Carnival of Rust, het titelnummer van de laatste cd.


Goed, hoop dat men dit net zo kan waarderen als ik het doe. Deze band mag dan de bom zijn in Finland, hier hoor je er practisch niemand over. En dat vind ik zwaar onterecht!
[Voorheen Necrophagist]
[i]That is when it seems, we move in circles day to day.[/i]

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Re: Poets of the Fall.

Bericht door vertigo » wo nov 14, 2007 6:50 pm

Hecatomb schreef:J

POTF heeft een bijzonder eigen geluid. De muziek is vrij rustig, erg melodieus en gekenmerkt door het geweldig warme stemgeluid van zanger Marko. Veel acoustisch gitaarwerk, maar ook het nodige electrische werk komt aan bod.
Ondanks dat ik deze muziek enorm kan waarderen moet ik zeggen dat POTF allesbehalve een eigen geluid heeft. Ondanks dat een goede tip!
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Plaats reactie