Ervaren bandleden voor blackmetal project gezocht

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Demorpheus
Poseur Extraordinair

Ervaren bandleden voor blackmetal project gezocht

Bericht door Demorpheus » di nov 27, 2007 11:40 pm

Ik, een zeer ervaren toetsenist/muziekschrijver zoek bandleden (zanger en gitarist) voor een Moderne symphonische (avantgarde) blackmetal band met invloeden van (nieuwe) Dimmu Borgir, Keep of Kalessin, Emperor en meer in die richting. Daarnaast lijkt het me leuk om stukjes jazz, (echte) klassieke muziek, Drum & Bass en weet ik wat er in te proberen. Geen grenzen of narrowmindedness. Thrash riffs en grooves worden ook zeer op prijs gesteld. Drums worden in de eerste instantie geprogrammeerd, later kan altijd nog gekeken worden of een echte drummer beschikbaar is (goede drummers zijn immers nog altijd beter dan drumcomputers)

Ikzelf heb jaren in de symphonische blackmetal band Serenade of Darkness gespeeld. Daarnaast werk ik nog aan horrorsound producties met mijn bedrijfje Dark Intentions waarmee ik onderandere voor Walibi World de muziek heb gemaakt voor hun Halloween evenement van afgelopen jaar. Ik speel al sinds 1990 synthesizer waarmee ik me zowel op klassiek als jazz gebied bekend heb gemaakt. Ik beschik thuis over een redelijk professioneel uitgeruste studio waarmee ik overweg kan. Ik werk veel met softsynths als East West/Quantum Leap Symphonic Orchestra. Naast dit alles speel ik ook nog basgitaar in de Hyperthrash formatie Irritation en ben ik bekwaam met de elektrische gitaar.

In jou als gitarist zoek ik:
Ervaring op het gebied van muziekschrijven. Kennis van de muziekleer is een pre (harmonieleer, toonladders en akkoordenleer). Bandervaring is mooi meegenomen, zeker op het gebied van blackmetal. Eigen recordingfaciliteiten zijn zeer handig. Een mooie amp is ook handig bij opnamen.

In jou als zanger zoek ik:
Bandervaring, in staat tot verschillende stemgeluiden (een enkele lage grunt won't do). Redelijk in staat zijn tot cleane zang is mooi meegenomen maar geen vereiste (uiteindelijk lijkt het me wel gaaf om hier dingen mee te gaan doen. Denk Vortex en Garm). Eigen recordingfacliteiten voor testopnamen, echte zangopnamen kunnen hier gedaan worden.

Alles op projectbasis. Ik heb een zeer drukke studie en baan als docent waardoor ik weinig tijd heb. Het project zal dan ook langzaam lopen en echt als een 'erbij' project worden beschouwt. Het meeste werk zal op afstand gebeuren waarbij internet als communicatiemedium gebruikt wordt. Dus mocht je in een band spelen en weinig tijd hebben voor andere bands maar toch nog een keer iets met blackmetal willen doen: Dit is je kans want ik zit nu in precies dezelfde situatie en zoek mensen die samen met mij op een zeer rustige manier rossende blackmetal willen maken.

Mocht je interesse hebben: mailen naar demorpheus [apenstaart] yahoo [punkt] com
Nee, jij!!

Plaats reactie