April 10th Sudden, Resistance & Fueled By Fire in 013
- Patchman Marco
- Contacteer:
April 10th Sudden, Resistance & Fueled By Fire in 013
Tilburg Headbangers Fest/Night and 013 Club Presents !!!
[quote][/quote]

- Audiophile
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Patchman Marco
- Contacteer:
- Strijdkreet
- Eru Iluvatar
- Eru Iluvatar
- Patchman Marco
- Contacteer:
- ComaNation
- Contacteer:
- Eru Iluvatar
Vorige week donderdagavond klonk Sudden mij live erg goed in de oren. Voor mij waren ze de band van de avond, gezien hun muziek mij het meeste aansprak en de live-uitvoering ook professioneel goed was. Nummers met herkenbare momenten die je bij blijven. Goede songstructuren, aanstekelijke riffs met gave tempowisselingen en voor hedendaagse thrash erg mooie, in deze tijd originele melodieuze gitaarsolo's. De zang klonk ook niet verkeerd en stukken beter dan op de demo die te horen is op de MySpacesite van Sudden. Wat betreft de muziek als geheel hoor ik overeenkomsten met klassieke thrashbands met een 'street-feel' als Anthrax en D.R.I. (vooral in opener 'Enola Gay - zo heet ie toch?), maar ook met meer melodieuzere bands als Heathen en Artillery.
De Fransen van Resistance brachten muziek ten gehore die het beste valt te beschrijven als een mix van speedmetal en epische heavy metal. Het klonkt live erg rommelig, ruig, maar ook enerverend heroisch vanwege de vrij originele volle stem van de frontman. Ik heb me vermaakt tijdens dit optreden, maar de band mag wel iets professioneler hun ding doen op het podium. Het geluid stond ook veel te hard.
Fueled By Fire was een waar headbangfest met hun vrij instrumentale thrash. Met instrumentaal bedoel ik dat de nummers van FBF eigenlijk vrij weinig zangstukken bevatten. FBF liet erg gave riffs en langgerekte solo's horen, ideaal op te headbangen, maar ik miste een duidelijk songstructuur, er scheen niet echt een focus te zijn in de nummers, het kwam soms over als 1 lange jamsessie. De thrash die zie lieten horen ligt ergens tussen Bonded By Blood van Exodus, oude Slayer en The Legacy van Testament.
Al met al een zeer vermakelijk en gezellig avondje met bands die je niet zomaar iedere maand in Nederland kunt zien, en dat voor maar vijf euro.
De Fransen van Resistance brachten muziek ten gehore die het beste valt te beschrijven als een mix van speedmetal en epische heavy metal. Het klonkt live erg rommelig, ruig, maar ook enerverend heroisch vanwege de vrij originele volle stem van de frontman. Ik heb me vermaakt tijdens dit optreden, maar de band mag wel iets professioneler hun ding doen op het podium. Het geluid stond ook veel te hard.
Fueled By Fire was een waar headbangfest met hun vrij instrumentale thrash. Met instrumentaal bedoel ik dat de nummers van FBF eigenlijk vrij weinig zangstukken bevatten. FBF liet erg gave riffs en langgerekte solo's horen, ideaal op te headbangen, maar ik miste een duidelijk songstructuur, er scheen niet echt een focus te zijn in de nummers, het kwam soms over als 1 lange jamsessie. De thrash die zie lieten horen ligt ergens tussen Bonded By Blood van Exodus, oude Slayer en The Legacy van Testament.
Al met al een zeer vermakelijk en gezellig avondje met bands die je niet zomaar iedere maand in Nederland kunt zien, en dat voor maar vijf euro.
Aanvulling: Waardoor we in de trein dus heerlijk Judas Priest en Manowar hebben gezongen, en we hadden zowaar meeklappend publiek. Minder blij waren ze toen we de tekst van Kings of Metal rond de helft opeens kwijtwaren...
Ja, mooie avond.
Ja, mooie avond.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- Strijdkreet