nieuw op te zetten trashmetal band
- alicecooper
nieuw op te zetten trashmetal band
Ben een 20jarige bassist uit almelo(overijssel) en zoek nog mensen om een trashmetal band mee te beginnen.
Denk hierbij aan de bands testament,exodus,destruction,sodom,kreator
Ervaring is niet noodzakelijk motivatie uiteraard wel.
Als er geintereseerden zijn dan hoor ik het graag.
Denk hierbij aan de bands testament,exodus,destruction,sodom,kreator
Ervaring is niet noodzakelijk motivatie uiteraard wel.
Als er geintereseerden zijn dan hoor ik het graag.
Gitarist beschikbaar @ Zwolle. Goed te doen toch? Heb je al concrete ideeen over hoe je het allemaal wilt hebben? Anders heb ik wel een suggestie: We zoeken een drummer erbij en slaan aan het jammen, kijken wat er uit rolt (altijd stuk lastiger beginnen met een tweede gitarist erbij)
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- defenderofsteel
- alicecooper
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
en die ene dan?
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
daarom: IrritationKoenM schreef:Mjah, misschien wel een tsunami van nietstoevoegende ramdeath. Maar veel thrashbands die opduiken doen niks anders dan de grote oude bands kopiëren. Ik zou graag een beetje vernieuwing erin zien. Of het kruisen van twee stijlen oid. Oldschool thrash is wel eens leuk, maar het voegt zo weinig toe.
Nee, jij!!
ik ben ooit juist begonnen met het spelen van pure thrash omdat iedereen stijlen vermengde en ik absoluut niet hield van death en black invloeden in de thrash. Harcore/punk werkt nog het best in combinatie met thrash IMO maar dan nog. Ik denk trouwens dat het alelmaalw el meevalt ik zou in NL geen 5 thrashbands kunnen noemen vrees ik. Toen ik begin midden jaren 90 was het nog dunner gezaaid. Voor progressieve muziek hebben we nile en dream theater. Ik heb dat met bijvoorbeeld ook met death metal, geef mij maar pure "ouderwetse" death a la Obituary/Massacre, en met rock precies hetzelfde ik hou van de pure bands a la AC/DC of Rose Tattoo. Maa rgoed ieder zijn ding.de puurheid in muziek spreekt mij enorm aan, daarom ben ik ook verzot op bands als SOCIAL DISTORTION, STRAY CATS, DOWN etc etc het maakt me niet uit wat voor genre. Maar echt het klakkeloos kopieren incl. image wat nu veel van die 16-jarige retrobandjes doen, zeg even merciless death etc. dat spreekt me ook minder aan gata me net iets te ver. Erg tegenstrijdig, vroeger hoopte ik vurig op een thrash revival en nu is ie er en heb ik er gemengde gevoelens bij.KoenM schreef:Mjah, misschien wel een tsunami van nietstoevoegende ramdeath. Maar veel thrashbands die opduiken doen niks anders dan de grote oude bands kopiëren. Ik zou graag een beetje vernieuwing erin zien. Of het kruisen van twee stijlen oid. Oldschool thrash is wel eens leuk, maar het voegt zo weinig toe.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- KoenM
- Contacteer:
Exact wat ik bedoel. Een band als Evile wordt de hele tijd maar opgehemeld. Ik heb ze live gezien in het voorprogramma van Megadeth en ik vond het ontzéttend saai. Been there, done that. Nummers van 7 minuten, duidelijk gekopieer van Kill' em all en Bonded by blood. Leuk voor in de kroeg, maar moet dat nou zo gehyped worden? Het is niet alleen de stijl overnemen, maar ik herkende hier en daar zelfs riffs van de oude groten. Dat is voor mij helemaal niet wat ik in muziek zoek als muzikant; kopieren wat eerder (en vaak beter) al gedaan is.enforcer schreef:[..]
Maar echt het klakkeloos kopieren incl. image wat nu veel van die 16-jarige retrobandjes doen, zeg even merciless death etc. dat spreekt me ook minder aan gata me net iets te ver. Erg tegenstrijdig, vroeger hoopte ik vurig op een thrash revival en nu is ie er en heb ik er gemengde gevoelens bij.
ik vraag me af of Evile ook maar 1000 cd's verkocht heeft, ik vind hen inderdaad een erg saaie en stereotype band. Vooral de zang is echt te belabberd voor woorden. Ik denk dat de hype an sich nog wel meevalt, hier op het forum in de thrash thread hoorde je er wel eens wat over, maar het zijnmet name de bandleden zelf die elk thrash forum overspoelen met "nieuws" over hun band. Er zijn inderdaad weinig nieuwe bands die op waarde kan schatten helaas, en ik wil het echt wel, ik vind de laatste paar RITUAL CARNAGE platen erg gaaf maar je voor hoever is dat een "nieuwe" band.KoenM schreef:[..]
Exact wat ik bedoel. Een band als Evile wordt de hele tijd maar opgehemeld. Ik heb ze live gezien in het voorprogramma van Megadeth en ik vond het ontzéttend saai. Been there, done that. Nummers van 7 minuten, duidelijk gekopieer van Kill' em all en Bonded by blood. Leuk voor in de kroeg, maar moet dat nou zo gehyped worden? Het is niet alleen de stijl overnemen, maar ik herkende hier en daar zelfs riffs van de oude groten. Dat is voor mij helemaal niet wat ik in muziek zoek als muzikant; kopieren wat eerder (en vaak beter) al gedaan is.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
Evile voor Exodus (of was het death angel?) vond ik toch best gaaf. Plaatje aangeschaft en die vind ik ook gaaf. Gewoon lekker old-school. Boeiend dat het wat gekopieerd overkomt. Enige minpunt vind ik de zang, die te Araya-achtig is.
Maar daar gaat dit topic verder natuurlijk niet over.
thrash bands mogen er in nederland nog wel een paar bij, denk ik.
Maar daar gaat dit topic verder natuurlijk niet over.
thrash bands mogen er in nederland nog wel een paar bij, denk ik.
- KoenM
- Contacteer:
Kun je vinden. En dan nog: daar hebben we de oude groten voor. Ga jij lekker voor jezelf bepalen wat 'móet' aub.BJ schreef:Thrash metal móet gewoon ouderwets en onorigineel zijn. Al dat gezever.
Wat heeft dat hier mee te maken? Ik vind overigens niet dat wij een band/stijl klakkeloos kopiëren, moet je beter luisteren.En Koen, niet om het een of het ander, maar jouw bandje voegt nou ook niet zo bijzonder veel toe...
Zeg es, laat je me niet eens even langskomen voordat je iemand anders neemt? Twee gitaristen kunnen ook voor veel vuurwerk zorgen namelijk. Ik speel strak, schud riffs zo uit de mouw, speel divers en kan ook een aardig potje soleren (al ben ik liever de tweede gitarist). Maar goed, it's up to you.alicecooper schreef:gitarist gevonden.
nu nog een drummer en een zanger.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Strijdkreet
- alicecooper
@Bastiaan
oke, zal even wat dingen op een rijtje zetten heb je dan nog intresse dan verwelkom ik je in de band.
-ervaring in de band ligt iets verder dan beginnend
-motivatie is zeer belangrijk
-minimaal 1x in de week oeffenen
-geld in de band willen steken bv. oeffenruimte wanneer nodig,website op den duur enz.
dit zijn dan de hoofdzaken, mocht je nog intresse hebben dan horen we dat graag.
oke, zal even wat dingen op een rijtje zetten heb je dan nog intresse dan verwelkom ik je in de band.
-geld in de band willen steken bv. oeffenruimte wanneer nodig,website op den duur enz.
dit zijn dan de hoofdzaken, mocht je nog intresse hebben dan horen we dat graag.
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
Zit nu ff te luisteren. Klinkt absoluut niet verkeerd. nice! Ik ben wel voor een optredentje samen.KoenM schreef:[..]
Als je nog eens een band nodig hebt om samen mee te spelen.
We spelen melodieuze midtempo death metal met prog, groove en thrash invloeden.
Maar gezien elke omschrijving tekort doet kun je ook eens gaan luisteren.
Myspace vind je in m'n sig.
Nee, jij!!
- alicecooper
@bastiaan,
leuk dat je nu ff reageerd dat je er geen belang meer bij hebt.
Laatst gewijzigd door alicecooper op do mei 15, 2008 9:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- alicecooper
Waar heb je het over? Die mail (van vorige week ofzo) was al verstuurd voordat ik het vorige bericht postte. Spreek me even op msn aan, want daar is het voor dat je me hebt toegevoegd neem ik aan.alicecooper schreef:@bastiaan,
- alicecooper
hier ging het om.alicecooper schreef:@Bastiaan
Dan nog, snap ik steeds niet wat je precies zegt. Leuk dat ik nu reageer terwijl ik er geen belang bij heb? Dat vat ik niet helemaal. Maar goed, zoals ik al zei, spreek me een keertje aan, dan kunnen we het er over hebben. Over waar de oefenruimte is (of gewenst is) etc.
Toch denk ik dat deze band niet een lang leven beschoren is als de eventuele bandleden elkaar nu al niet meer begrijpen/ al ruzie hebben

Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- alicecooper
Ja en voor je het weet word er een documantaire over jullie gemaakt...
Trotse vader sinds 25/02/10.