Alpha galates

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Alpha galates

Bericht door XnegativeX » zo jul 27, 2008 5:41 pm

Deze Canadese band werd in 2001 opgericht onder de naam The Hollow. Na wat bezettingwisselingen besloot zanger en drummer Matthew Von Wagner de bandnaam tot die waaronder ze nu het debuut A Stimulus For A Reason uitbrengen. En daar word ik er vrolijk van.

Alpha galates laat zich duidelijk inspireren door Tool. Voor mij klinkt dit een beetje als het boze broertje van die band. Waar Tool op Lateralus en 10.000 days de wat zweverige kant op gaat pakt Alpha galates het een pak heavier aan.

A stimulus for reason staat bol van dezelfde soort donkere spanning die we ook van Tool kennen. De zang van Matthew heeft ook eenzelfde soort emotioneel bereik als dat van Maynard. Maar Matthew schreeuwt zijn frustratie meer van zich af. Het riffwerk is ook lekker heavy.

Tool fans moeten dit zeker eens checken.
http://www.myspace.com/alphagalates

Bekijk de nieuwe video ook direkt even.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » zo jul 27, 2008 6:35 pm

Ja de Tool vergelijkenis is erg groot. Zeker bij het nummer the predator clip. Erg intro van Jambi (misschien geinspireerd) sound a like.

Ik vind het toch de magie die Tool heeft missen. Ongelijke ritmes lijken wat 10000days. De vage stukken komen niet overeen, is ook vast niet de bedoeling. Maar dat zijn de stukken die mij totaal niet kunnen boeien. De zang is natuurlijk niet zo goed als dat van Maynard, dat is niet te evenaren.

Voor de rest het klinkt wel oké, ik zou er zelf geen materiaal van kopen, maar dat is smaak gebonden.
Gelegenheids Satanist

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 27, 2008 6:54 pm

Ja, die mensen heb je er natuurlijk ook tussen zitten.
Mensen die dit niet geweldig vinden omdat het hier en daar wat lijkt op Tool maar niet precies even goed is als Tool. Je weet wel, die band die al bijna 20 jaar meedraait.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 30, 2008 8:32 pm

Verder helemaal geen interesse in deze band?

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 19, 2008 9:37 pm

*schop*

Laat iedereen deze band links liggen?
Dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Tox

Bericht door Tox » vr sep 19, 2008 9:42 pm

Nee hoor, maar die slsk-user is de hele tijd offline :P
NOT MY FUCKING TEMPO

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » vr sep 19, 2008 11:49 pm

Hey dit is gaaf! Jij komt altijd met die aparte toffe dingen aan zetten jij!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 22, 2008 7:43 pm

Gaaf he? We doen ons best 8)
(Check ook Cog en Nosound)

Die Alpha galates is een echte groeiplaat. Ik moet wel zeggen dat de Tool invloeden best meevallen. Ze zijn ontegenzeggelijk aanwezig maar ze overheersen niet.

Plaats reactie