Vr 1 mei: Tygers Of Pan Tang + Bail @ Bibelot, Dordrecht

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
MetalJan

Vr 1 mei: Tygers Of Pan Tang + Bail @ Bibelot, Dordrecht

Bericht door MetalJan » zo dec 28, 2008 5:11 pm

Vrijdag 1 mei
Bibelot, Dordrecht

Dit concert is verplaatst van 12 september 2008 naar vanavond. Tickets voor 12 september zijn vanavond geldig!

Tygers Of Pan Tang
Na de ineenstorting van de punk in Engeland eind jaren '70 ontstond er een nieuwe metalstroming, de New wave of british heavy metal, of afgekort NWOBHM. Muzikaal greep deze stroming terug op bands als Led Zeppelin en Black Sabbath. De NWOBHM bracht vele grote namen voort, waaronder Iron Maiden, Motörhead, Judas Priest en Tygers of Pan Tang.
In 1980 verscheen het eerste album Wild Cat. Na het vierde album The Cage uit 1982 was een ruzie met label MCA de oorzaak voor het opheffen van de band. Enkele bandleden hadden veel succes in andere bands, zo speelde gitarist John Sykes in Thin Lizzy en Whitesnake. Oprichter Robb Weir leidt de huidige incarnatie van Tygers of Pan Tang.
http://www.tygersofpantang.com

Bail
Bail bestaat uit ervaren muzikanten die hard bezig zijn met Bail de vaderlandse podia te veroveren. Bail past de filosofie van de harde groove toe in zijn puurste vorm. Als je de band hoort, zou je niet zeggen dat het om een driemansformatie gaat; frontman Marco Vreeburg is met zijn rottweilerstrot, virtuoze gitaarspel en imponerende verschijning een tomeloze bron van energie die nog eens wordt versterkt door de strakke grooves van zijn broer en bassist Edwin en drummer Pierre Denissen.
http://www.myspace.com/bailrock

Deur open: 20:00 uur
Aanvang: 20:30 uur
Entree: 8 euro (7,50 via online voorverkoop)
www.bibelot.net

Dragonforce

Re: Vr 1 mei: Tygers Of Pan Tang + Bail @ Bibelot, Dordrecht

Bericht door Dragonforce » zo dec 28, 2008 8:51 pm

MetalJan schreef:De NWOBHM bracht vele grote namen voort, waaronder ... Motörhead, Judas Priest
Zucht, dan kunnen ze net zo goed ook UFO, Thin Lizzy en Rush (hoe bedoel je, Canada?) er bij zetten als we de grote inspiratie bronnen voor de NWOBHM als NWOBHM gaan beschouwen.

Maar goed, hopelijk is het niet al te laat afgelopen en te doen met het ov (en wordt het niet weer uitgesteld). Ik had ToPT liever op een festival gezien, want ik ga hier niet al te veel moeite(en benzine) aan besteden.
It's the end of time

MetalJan

Bericht door MetalJan » ma dec 29, 2008 2:08 pm

Volgens de site is het om 23.00 uur afgelopen.

dako

Bericht door dako » ma dec 29, 2008 7:04 pm

Godver, tof.
Vorige keer (september dus), glad vergeten, dus dit is goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

IROn

Bericht door IROn » wo dec 31, 2008 12:12 am

En nog steeds 7,50, dus nog steeds in overweging.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo apr 22, 2009 10:57 pm

Hmmm, ik ben op dit moment toevallig een plaat van Tygers Of Pan Tang aan het beluisteren, en zie nu dat ze volgende week vrijdag in Dordrecht spelen. Toch eens kijken of ik hier naar toe kan.

MetalJan

Bericht door MetalJan » wo apr 29, 2009 11:10 pm

Overmorgen dus! Aanwezig!

Plaats reactie