Ik kon geen echte hardrocktopic vinden, en toen bedacht ik me dat deze band ook gewoon een eigen topic verdient. Waar hebben we het over? Dewolff uit Limburg. Wat spelen ze? Gouwe ouwe hardrock die mij sterk aan Deep purple doet denken, maar ook bands als Led zeppelin, Cream, The doors en Jimi Hendrix genoemd. Is het wat? Ik vind het prachtig!
In september brachten ze hun eerste werk uit; een EP'tje met daarop 4 nummers en twee radio edits. De bandleden zijn 14, 17 en 18 jaar, en als we dan toch over leeftijd mekkeren. Dit veegt een band als One bullet left zo van tafel. Deze jongens kunnen tenminste echt nummers schrijven!
Heh, de eerste keer gezien bij de Kunstbende van afgelopen jaar. Ik vond dat optreden eigenlijk maar holle herrie, beetje bouwen op bekende en makkelijke melodietjes. Hun Myspace nummertjes klinken wel geinig, ze hebben zeker door hoe je een goeie groepssound neerzet, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Die hype die er nu omheen wordt gebouwd ruikt nog net iets te veel naar 'oh-wat-zijn-ze-schattig'.
Rascul schreef:Heh, de eerste keer gezien bij de Kunstbende van afgelopen jaar. Ik vond dat optreden eigenlijk maar holle herrie, beetje bouwen op bekende en makkelijke melodietjes.
Dat simpele past ook wel bij die sixties bluesrocksound. The Seeds hadden nog veel minder nodig om van Pushin' Too Hard een klassieker te maken.
Ah, er is dus al een topic over.
Ik ben fan.
Wat een gave muziek.
Zo retro als de pest, maar man, wat een overtuigende sound heeft die debuutplaat.
Heerlijk.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]
mij doet het ontzettend weinig terwijl ik een behoorlijk fan ben van Hammond-orgels, bluesrockgitaar en dergelijke, het album vind ik erg klinisch klinken en behoorlijk inspiratieloos.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
ik heb die EP en vind het toch een erg lekker schijfje dat regelmatig z'n rondjes draait. Het album heb ik nog niet gehoord, ben er wel benieuwd naar, binnekort maar 'ns aanschaffen.
Toffe band, live staat het als een huis. Ik zag ze de laatste keer op Pinkpop 2010, en dat was een prima show. Vooral de Hammond-solo's zijn live zeer goed te pruimen!
jasje2225 schreef:Vette band, ga er naar toe in de Effenaar. Heeft wel wat van Wolfmother... Moeten nog wel wat volwassen groeien, maar wel geniaal
volwassen worden, zul je bedoelen. Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. Juist voor zulke jochies maken ze behoorlijk volwassen muziek. Hun debuut is ten opzichte van hun eerste EP ook juist volwassener geworden.
o ja sorryxD, voor hun leeftijd zijn ze goed, zeker, ze zijn echt fucking goed, serieus, daarom ga ik er ook naar toe in de Effenaar, eigenlijk zijn ze niet voor hun leeftijd goed, maar zijn ze sowieso goed.
Aanstaande zaterdag ,22 januari, staan ze in het nieuwe poppodium in Bergen op Zoom; Gebouw T.
Voor het belachelijke bedrag van 10 euro .
En, alsof dat nog niet genoeg is, spelen ze 's middags ook nog eens een gratis set in de Waterput.
Eén van de weinige platenzaken die er nog toe doen is dat.
Mocht je niet bekend zijn met google, heb ik hier nog 2 meer dan functionele links voor je:
als ik 's middags in town ben dan kom ik ook ff langs (en daar liggen de programmaboekjes ook, trouwens).
En 's avonds ga ik denk ik ook wel ff kijken.
Donderdag ben ik sowieso bij de opening van de zaal.
Ik niet; das alleen voor genodigden.
En 10 euro heb ik niet over voor de programmering van zaterdag; heb niets met c-mon en kypski.
Ik kom zondag wel ff checken hoe het er uit ziet.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
8 Juni komt DeWolff IV uit, opvolger van Orchards/Lupine. En 7 juni zal deze integraal gespeeld worden op de releaseparty in LuxorLive in Arnhem. Ben erg benieuwd, en vast wel aanwezig de 7e.
En we zijn alweer aanbeland bij de nieuwste telg: Grand Southern Electric. Zo na een paar keer luisteren iets minder psychedelisch en uitgesponnen, maar wat meer song-georiënteerde bluesrock. Maar zeker niet verkeerd, eigenlijk trek ik dit wel heel goed. Orchards/Lupine en IV heb ik iets minder gedraaid, maar deze is weer een heel stuk pakkender. En live blijft het natuurlijk ook altijd top, toch wel een van de interessantste Nederlandse alternative bands.
Qua stijl is het toch wel ietsje anders dan bijvoorbeeld de EP of Strange Fruits. Maar denk dat het inderdaad wel meer daarnaar neigt dan naar Orchards/Lupine en IV. Heb je hem gehoord ondertussen? Wat vind je ervan?
Hierboven staat een enorme zeikpost van me, maar ik ben alweer een tijdje om. Die laatste is echt tof geworden, idd wat verder weg van IV, maar dat stoort me niet zo. Ze trekken het lekker breed. Veel Cream, veel Allman Brothers.