Fangor

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Noctiis

Fangor

Bericht door Noctiis » do jan 01, 2009 4:20 pm

Afbeelding

Fangor is ontstaan in 2008 toen Niels (voormalig Heidevolk gitarist) samen met bassist Matthijs en drummer Koen (beiden voormalig Control Human Delete) besloten samen een hybride vorm van muziek te ontwikkelen waarin melodie, emotie, kracht en dynamiek centraal staan.

Niet veel later kwam zanger Marc (voormalig Sinisterum) bij de band en werd er hard gewerkt aan het repetoire. Na een aantal optredens is de promo cd 'First Sign of Life' het eerste wapenfeit van Fangor.

De gehele promo is vanaf vandaag te beluisteren via Myspace: http://www.myspace.com/fangorband

http://www.fangorband.com

Amibor

Bericht door Amibor » do jan 01, 2009 4:33 pm

O, ik dacht in 1999...
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Noctiis

Bericht door Noctiis » do jan 01, 2009 4:36 pm

poging 1 komt inderdaad uit die tijd, maar eigenlijk is het sinds 2008 pas echt van de grond gekomen, zodoende :D

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » do jan 01, 2009 5:52 pm

Hehe, ja kende de groep ook al wel. Hoor er de laatste tijd weer veel over. Zanger Rien (ook van CHD) is helemaal niet meer van de partij dus? In ieder geval, Niels, ook al ken ik je niet en jij mij niet, mooi dat je het eindelijk echt van de grond hebt gekregen. Nu komt het harde werken ;)

Als ik me niet vergis, deze of volgende maand te zien op Metalpest in Doetinchem, met onder meer Brutal Assault.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Noctiis

Bericht door Noctiis » do jan 01, 2009 6:26 pm

Bastiaan schreef:Hehe, ja kende de groep ook al wel. Hoor er de laatste tijd weer veel over. Zanger Rien (ook van CHD) is helemaal niet meer van de partij dus? In ieder geval, Niels, ook al ken ik je niet en jij mij niet, mooi dat je het eindelijk echt van de grond hebt gekregen. Nu komt het harde werken ;)

Als ik me niet vergis, deze of volgende maand te zien op Metalpest in Doetinchem, met onder meer Brutal Assault.
Hey Bastiaan, thanks! Nee Rien is niet meer van de partij, maar Marc is een prima opvolger zoals op de myspace te horen is ;)

En inderdaad, 24 januari gaan we met Brutal Assault Doetinchem eens platheerschen! :twisted:

Noctiis

Bericht door Noctiis » do feb 25, 2010 10:25 am

Persbericht februari 2010:

A couple of things are happening in the Fangor camp at the moment.
First of all, our vocalist Marc has deceided to leave Fangor. We would all like to thank Marc for his dedication and input during the last two years!

We are, however, going forward with the recording of our first full lenght album.
The first weekend of April, Niels and Koen are hitting the Sonic Assault studio in Enschede (NL) for the drum recordings. Indeed, the Good Friday and Easter days are going to be filled with blastbeats, double basses and heavy grooves as we lay down the foundations for the rest of the CD!
The other recordings are going to take place in the newly built First Rock studio in Arnhem (NL) during the rest of April. Expect nine thrilling songs filled with melody, brutal rythms and quite a few avant garde touches and surprises!
Artwork will be provided by Eliran Kantor, known for his work for Testament and Sigh.

We are urgently looking for a motivated and experienced metal vocalist in the Arnhem/Doetinchem area.
Please mail us at fangor.band@gmail.com if you are, or know, a potential candidate!

Regards,
Fangor
www.fangor.com

Plaats reactie