Den Saakaldte
- XnegativeX
- Contacteer:
Den Saakaldte
Ter ere van het nieuwe album van deze Noorse band toch even een topic.
Den Saakaldte is een "black metal supergroep" die bestaat uit:
Sykelig - Guitar (Gorgoroth)
Niklas Kvarforth - Vocals (Shining)
Seidemann - Bass (1349, Koldbrann)
Jormungand - Synth and effects (Dødheimsgard)
Uruz - Drums (Shining (Swe), Urgehal)
Geen kleine jongens dus. En dat hoor je. Den Saakaldte klinkt als een mix van al deze bands en meer. Redelijk experimentele black metal die toch nog lekker agressief en duister klinkt.
Neem de oude stijl van Shining, flikker daar wat Sear bliss (incl. trompetten!) bij in en tel daar de sfeer van Nemesis divina bij op. Dan zit je aardig in de buurt.
http://www.myspace.com/densaakaldte
Den Saakaldte is een "black metal supergroep" die bestaat uit:
Sykelig - Guitar (Gorgoroth)
Niklas Kvarforth - Vocals (Shining)
Seidemann - Bass (1349, Koldbrann)
Jormungand - Synth and effects (Dødheimsgard)
Uruz - Drums (Shining (Swe), Urgehal)
Geen kleine jongens dus. En dat hoor je. Den Saakaldte klinkt als een mix van al deze bands en meer. Redelijk experimentele black metal die toch nog lekker agressief en duister klinkt.
Neem de oude stijl van Shining, flikker daar wat Sear bliss (incl. trompetten!) bij in en tel daar de sfeer van Nemesis divina bij op. Dan zit je aardig in de buurt.
http://www.myspace.com/densaakaldte
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
- XnegativeX
- Contacteer:
Inderdaad ja. En Sear bliss natuurlijk. Maar het is toch redelijk ongewoon in het black metal genre.HellcommandeR schreef:Carpathian Forest heeft het wel een in het verleden gebruikt dacht ik.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Boeien...hoer.War_Bomb schreef:Lugubrum
Maar ik denk dat ik met experimenteel me iets anders voorstel dan jij. Hier en daar toegevoegde sax of trompet vind ik niet gelijk experimenteel. Misschien dat dit op de cd anders is ?
- Ekibyougami
- Contacteer:
- Hub de Gallier
- Contacteer:
- HellcommandeR
Wat is de naam van die band? Manes was trouwens behoorlijk geniaal. Ben dus wel benieuwd!John W. schreef:Goed album, alleen ik krijg een beetje een Kvarforth overkill. Bij de "nieuwe" Manes doet hij ook al de vocalen. Ik vind hem wel geweldige vocalist, maar het zou leuker zijn als hij zijn stem wat exclusiever houdt.
Manes heeft oud materiaal uitgebracht 91 nummer), waarbij hij de zang doet. Nummer duurt zo'n 20 min: http://www.kyrck-productions.cjb.net/ .
Liefhebbers van dit soort werk moeten ook zeker eens ENDEZZMA checken, met o.a. Urgehal leden.
Hebben tot op heden slechts een mini uit, maar die smaakt erg naar meer.
Check: www.myspace.com/endezzma

Hebben tot op heden slechts een mini uit, maar die smaakt erg naar meer.
Check: www.myspace.com/endezzma

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- XnegativeX
- Contacteer:
- HellcommandeR
Oke dan.John W. schreef:Manes heeft oud materiaal uitgebracht 91 nummer), waarbij hij de zang doet. Nummer duurt zo'n 20 min: http://www.kyrck-productions.cjb.net/ .
Ik dacht dat Manes-leden verder gingen onder een andere naam. Misschien dat iemand die toevallig weet, want die ontgaat mij op dit moment.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik luister het debuut nu wederom en ik ben toch erg onder de indruk moet ik zeggen. Het album klinkt krachtig en heeft een lekker bizar randje (dissonant klinkende piano-intermezzo's, Carpathian Forest-achtige saxofoonklanken). Bovendien vind ik Kvarforth een van de beste zangers die tegenwoordig in de black metal scene rondlopen. Van zijn gefluister, gekrijs en gesnuif gaan mijn nekharen regelmatig overeind staan, op een goede manier overigens. All Hail Pessimism zal waarschijnlijk hoge ogen gaan gooien in mijn jaarlijst!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik begin steeds meer verslaafd te raken aan dit prachtige schijfje.
Ik lees trouwens steeds vaker dat men het op Shining vindt lijken. Daar zal wel een kern van waarheid in zitten maar ik denk dat de naam "Shining" niet in je op was gekomen als de zang door iemand anders was verzorgd. Het is duidelijk dat de muziek grotendeels door Sykelig is geschreven. Ik hoor ook vaak Griekse invloeden. (Echt waar, luister maar eens goed.)
Ik lees trouwens steeds vaker dat men het op Shining vindt lijken. Daar zal wel een kern van waarheid in zitten maar ik denk dat de naam "Shining" niet in je op was gekomen als de zang door iemand anders was verzorgd. Het is duidelijk dat de muziek grotendeels door Sykelig is geschreven. Ik hoor ook vaak Griekse invloeden. (Echt waar, luister maar eens goed.)
- Draconian
- Lult over cdtjes
Tjah, Kvarforth IS Shining, en zijn zang is zo karakteristiek dat ik er meteen aan moet denken. Den Saakaldte klinkt muzikaal gezien inderdaad wel anders, maar inderdaad is dit een topplaat!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
- Hieronimus
Hemeltje, die nieuwe plaat is best wel goud! Het verzacht mijn wachten op de nieuwe plaat van Shining anyway; maar ook los daarvan is het een fijn stukje blekc met0l.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Ik heb het album nu een paar geluisterd en het album weet mij erg goed te raken. goeie black metal die mij af en toe toch wist te verrassen en natuurlijk de sterke vocalen van Kvarforth. Muzikaal doet het mij niet zozeer aan Shining denken, maar dat de vergelijking komt natuurlijk wel door de onmiskenbare vocalen. Naast de vergelijkingen die hier al gemaakt zijn, viel mij er daarstraks nog een op. Ik moest bij de gitaarriff in een van de nummers (nummer 8, Mesias)aan een 1349 riff denken, niet zo chaotisch en razend als deze band, maar sporadisch duikt deze naam toch op bij me.
Laatst gewijzigd door sanguis op wo apr 15, 2009 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem