Heavy Metal Maniacs festival 2009 met Exciter

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes

Heavy Metal Maniacs festival 2009 met Exciter

Bericht door Gilbert » di apr 21, 2009 4:29 pm

In oktober vindt dit jaar in Manifesto (Hoorn) weer het Heavy Metal Maniacs festival plaats. Het festijn duurt dit jaar twee dagen. De line-up is:

Vrijdag 23 oktober:
Picture
Tokyo Blade
Chainsaw

Zaterdag 24 oktober:
Exciter
Tygers Of Pan Tang
Vortex
Sad Iron
Hysterica
Enforcer

Een tweedagenticket kost 35 euro. Een dagkaart voor de vrijdag kost 15 en voor de zaterdag 25 euro in de voorverkoop (en twee euro meer aan de dagkassa). Op zaterdag begint het festival pas om 16.30 uur, maar daarvoor kun je vanaf 12.30 uur al terecht in Fame Café in het centrum van Hoorn, waar een warm-up party plaats zal vinden met gratis entree en een nog bekend te maken band. Meer informatie (inclusief een lange lijst van hotels en goedkope bed & breakfasts in de omgeving) vind je op de website van het festival: http://www.heavymetalmaniacs.com/.

Het is voor de liefhebber van traditionele heavy metal (zoals ik) in ieder geval een leuke line-up, dus het overwegen waard.

dako

Bericht door dako » di apr 21, 2009 4:46 pm

Tokyo Blade en Tygers Of Pan Tang.
Fuck, wat een line-up!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di apr 21, 2009 6:40 pm

Wellicht aanwezig. Word vast weer zo een goed feestje als in 2006 :wink:

jeffrey

Bericht door jeffrey » di apr 21, 2009 6:49 pm

Noh Exciter, Tygers, Picture en Tokyo Blade! Naar Sad Iron en Enforcer ben ik heel benieuwd.
Allemaal even normaal doen tegen djent

NotYourBitch

Bericht door NotYourBitch » wo apr 22, 2009 12:38 am

:D

IROn

Bericht door IROn » wo apr 22, 2009 8:23 pm

FAK-KING-GAAF.

Zeg ik al jaren, maar nu moet het er echt eens van komen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo apr 22, 2009 10:38 pm

Geniale line up.

Vooral enforcer.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

IROn

Bericht door IROn » ma okt 05, 2009 9:52 pm

Ja, kaartje besteld, dus heen! Opvallend wel, dat ik pas bestelling nummer 66 had, gaat wel erg slecht met de verkoop dan. Al is dat aan de activiteit van dit topic ook wel af te lezen. Zal wel aan de locatie liggen ofzo.

Anyhow, wordt gaaf, met een paar man daarheen! Schijtreet, heb jij die shizzle al in da house?

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma okt 05, 2009 9:54 pm

Helemaal vergeten dit, maar de locatie is ook niet echt geweldig. Nog even een twijfel.
Allemaal even normaal doen tegen djent

IROn

Bericht door IROn » ma okt 05, 2009 9:56 pm

Niet falen, doen!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma okt 05, 2009 10:24 pm

Ik ga denk alleen de vrijdag. Tokyo Blade!

IROn

Bericht door IROn » do okt 15, 2009 9:47 am

Goed, geen Tokyo Blade dus. Wel Praying Mantis.

Toch jammer.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 15, 2009 9:49 am

Kut, is het ook bekend waarom Tokyo Blade niet kan?

IROn

Bericht door IROn » do okt 15, 2009 9:59 am

Van de Myscape van Praying Mantis:

"Due to health problems of Andy Boulton, Tokyo Blade is not able to perform at the Heavy Metal Maniacs Festival 2009. Andy is very sorry but his health leaves him with no other options. We wish Andy a speedy recovery!

The Heavy Metal Maniacs are proud to announce a special replacement by Praying Mantis who will perform a very special "classics" show."

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 15, 2009 10:07 am

Dit haalde ik van het HMM forum:
Re: HM MANIACS FESTIVAL X 23 én 24 oktober 2009
Reply #436 - Yesterday at 03:37:21 Quote
Beste allemaal,

Ik ben de tourpromoter van Tokyo Blade en voordat deze geruchtenstroom verder gaat laat ik jullie even weten wat er exact aan de hand is.
De vriendin van Andy laat mij weten dat Andy ziek is en daarom mogelijk niet kan touren. Ik heb hem echter zelf niet te spreken gekregen, de rest van de band trouwens ook niet. We zitten dus met een stuk onverifieerbaar informatie waarbij we niet weten wat er nu wel en niet aan de hand is.
Uit het verleden heb ik begrepen dat Andy nog wel eens last minute beslissingen maakt om gewoon te gaan touren, ondanks de wensen van zijn vriendin.
Niemand weet dus of Andy ook daadwerkelijk ziek is en of hij wel of niet zal komen op tour.
De band reist morgen af naar Europa en zal daar op Andy's vlucht wachten om te zien of hij aankomt.
Pas dan weten we of hij er wellicht wel of niet bij zal zijn. Ook is het goed mogelijk dat hij in een later stadium zich bij de tour voegt mocht hij de eerste shows overslaan.
Nogmaals dit is speculatie, want we kunnen gewoonweg dit niet bij de bron verifieren.
Overigens was het niet de band of ik die deze show schrapte, het bestuur van HMM vond dat wegens het mogelijke gemis van Andy men dit niet aan het publiek kon presenteren. Dat is uiteraard hun vrije keus.
Om verder geen onwil te kweken heeft de band mij ook verzocht niet achter contractuele showfees aan te gaan.
Helaas had het bestuur al een vervanger geboekt op het moment dat ik hen een nieuw voorstel deed. Immers Tokyo Blade speelt gewoon alles wat verwacht wordt , men zal in het ergste geval Andy missen op het podium.
Deze afweging lag volledig bij het bestuur en niet zoals op de frontpage af te leiden is dat de band de show heeft afgezegd.

Dit is momenteel de meest accurate en zonder voorbehoud genoemd relaas. De inhoud is summier, als ik meer kon vertellen dan had ik dat wellicht zeker gedaan.

Mijn taak hier is om indianenverhalen uit de wereld te helpen, want dergelijk nieuws verspreid zich snel en tevens verspreid het zich onjuist.

Indien er vragen zijn die zonder de integriteit en de privacy van band en organisatie kunnen schaden zal ik die hier beantwoorden.

Allen een goed nacht gewenst,

W. van der Bij
www.nononsense-bookings.com
Beetje vaag dus. Maar goed ik denk alsnog aanwezig op de vrijdag.

IROn

Bericht door IROn » do okt 15, 2009 10:57 am

Hm, net bericht, dat is regelmatig anders geweest. We zien het wel volgende week.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » do okt 15, 2009 11:05 am

raar bericht. Het geeft blijk van weinig vertrouwen in de geloofwaardigheid van die Andy (of in ieder geval z'n vriendin).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do okt 15, 2009 11:57 am

Boulton is nooit erg betrouwbaar geweest, dat is ook wel te zien aan de koers die Tokyo Blade ooit is gaan varen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 15, 2009 2:05 pm

Ga jij trouwens heen Jeroen?

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » do okt 15, 2009 4:21 pm

Praying Mantis! Dat is wel errug vet zeg. Baal er alleen een beetje van dat het ongeveer drie uur met het OV is van Grunn naar Hoorn...

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do okt 15, 2009 4:56 pm

Hellhammer schreef:Praying Mantis! Dat is wel errug vet zeg. Baal er alleen een beetje van dat het ongeveer drie uur met het OV is van Grunn naar Hoorn...
Ze moeten nodig eens een treinspoor langs of onder de afsluitdijk maken. Dat zou al snel een uur schelen. Vanaf Zwolle is het 2 uur onder het ijsselmaar langs met de trein. Misschien ga ik de vrijdag ook wel, Picture en Praying Mantis, altijd de moeite waard! Zaterdag lijkt me nog beter, maar dan kan ik helaas niet.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr okt 16, 2009 10:15 pm

Zo, ik ben zaterdag daar. Wil Exciter weer eens zien. Heb wel liever Tokyo Blade gezien dan Tygers..
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr okt 16, 2009 11:05 pm

Sentinel schreef:Zo, ik ben zaterdag daar. Wil Exciter weer eens zien. Heb wel liever Tokyo Blade gezien dan Tygers..
Tokyo Blade a 2009 lijkt me ook niet zo interessant (1 origineel lid). Ik hoor ook wisselende verhalen over de kwaliteit van hun shows. De Tygers hebben vorig jaar tenminste nog een redelijke plaat uitgebracht.
It's the end of time

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » di okt 20, 2009 8:09 am

Zo, ik ben zaterdag ook aanwezig!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 22, 2009 12:18 pm

van de hmm site:
Sad Iron heeft helaas moeten afzeggen. Enige tijd geleden hield de drummer ermee op en werd er vervolgens een andere drummer gevonden. Die moest binnen een paar weken ingewerkt worden. De hoop was dat dit ging lukken, maar helaas bleek tijdens de oefensessies dat het toch te kort dag was voor de drummer om de gehele set in te studeren. Vervolgens hebben we hard ons best gedaan om op zeer korte termijn toch nog een vervanger te zoeken binnen de financiële mogelijkheden, maar het kunstje met Praying Mantis is ons geen 2e keer gelukt. Daar moet je ook een beetje geluk bij hebben. Sad iron gitarist Bernard Rive zal wel te zien zijn op de pre party op zaterdagmiddag met zijn cover band Denim & Leather in Cafe Fame en wie weet wordt er nog een Sad Iron nummer gespeeld. Bernard gaf aan het zeer jammer te vinden en heeft er ook alles aan gedaan om het voor mekaar te krijgen en was er ook klaar voor, maar zonder een goed ingespeelde drummer is het simpelweg niet te doen.

Andere bands zullen hierdoor wat langer kunnen spelen. Enforcer heeft nog geen set beschikbaar langer dan 45 minuten, maar verder zal Hysterica een kwartier langer spelen en zal Vortex een paar extra, verassende (mis het niet, dat wordt tof!), nummers spelen.

Verder loopt alles goed en hebben we er enorm veel zin in !

Kaarten zijn beschikbaar aan de kassa, maar wees op tijd om zeker van je kaartje te zijn.

IROn

Bericht door IROn » do okt 22, 2009 12:26 pm

Faal, gaat lekker daar. Er was nergens een kleinere band te vinden die wil openen, zodat de rest een plaatsje kon opschuiven?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do okt 22, 2009 12:33 pm

en een running order trouwens:

HEAVY METAL MANIACS FESTIVAL X 2009
Running Order
FRIDAY 23 OCTOBER

19.00 Doors open

CHAINSAW
19.45 – 20.45

PRAYING MANTIS
21.00 – 22.30

PICTURE
22.45 – 0.15
SATURDAY 24 OCTOBER

WARMING UP PARTY with cover band DENIM & LEATHER
CAFE FAME, ROODE STEEN 10 (in the city centre, on the central square)
Start: 12.00
Start band: 14.00
Free entrance !

Doors open: 16.30

HYSTERICA
17.15 – 18.15

ENFORCER
18.30 – 19.15

VORTEX
19.30 - 20.30

TYGERS OF PAN TANG
21.30 – 22.45

EXCITER
23.00 -0.30

0.30 – 3.00 Afterparty in Manifesto café

IROn

Bericht door IROn » vr okt 23, 2009 12:22 pm

Jaa, vanavond!!! Wij stappen met een drie kwartier in de auto, naar onze blokhut. Daar even chillen, wat even en een pilsje en dan heerschen vanavond!

Bis heute abend!

IROn

Bericht door IROn » ma okt 26, 2009 11:22 pm

Zo, weer onder de levenden. Wat een gaaf festival zeg! En tof om e zien dat dergelijke genres in Nederland toch goed kunnen draaien, ondanks het feit dat het genre hier niet zo leeft als in bijvoorbeeld Duitsland. Want jaja, het was uitverkocht, complimenten! Zelfs lui uit Duitsland en Italië aanwezig, top!

Qua bands het volgende gezien:

Chainsaw: heel gaaf as usual! Altijd tof om die lui los te zien gaan, graag meer hiervan.

Praying Mantis/Picture: Inmiddels zwaar aangeschoten, en dan is alle ouwe heavy metal met solo's gaaf. Geen objectieve mening dus, ook geen echte uitschieters, maar wel goed geamuseerd.

Enforcer: Vette band, en energiek zeg! Die zanger is echt een showman, dat zie ik graag. Gave Priest cover bij (Tyrant) de toch al gunstige setlist, ik zeg: die band komt er wel.

Hysterica: Lekker. Maar niet op muzikaal vlak. Klonk leuk, goeie zangeres en ze konden zeker spelen, maar het deed vrij weinig. Maar: lekker.

Tygers of Pan Tang: Een van de hoogtepunten. Echt heel gaaf, meezingen met klassiekers als Hellbound, maar ook nieuwe werk dat ik niet kende ging erin als koek. Tel daarbij de sypathiek overkomende bandleden, en je hebt een topband op het podium staan. Geweldig.

Exciter: had de zware taak om over de Tygers heen te kunnen... wat ze maar gewoon even hard deden! Wat een geros, helemaal los! Het was duidelijk dat de klassiekers het meeste aansloegen, maar er werd evenredig van de albums gespeeld. Ze wisten hun headinerpositie dan ook helemaal waar te maken, groot feest en een waardige afsluiter van het festival.

Conclusie: het was het eind rijden en de overnachting in een blokhutje meer dan waard. Verder noemenswaardig waren de goeie party op de camping de vrijdagavond in zatte toestand, de friettent bij de zaal en het goede geluid dat zowat alle bands hadden. Als het aan mij ligt volgend jaar weer zoiets!

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » di okt 27, 2009 10:06 pm

Hierbij nog wat foto's, Exciter alleen helaas gemist!

Hysterica
Afbeelding

Enforcer
Afbeelding

Vortex
Afbeelding.

Tyger Of Pan Tang
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

IROn

Bericht door IROn » wo okt 28, 2009 11:27 am

Nah, is er dan niemand anders van hier geweest?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo okt 28, 2009 11:42 am

IROn schreef: Klonk leuk, goeie zangeres en ze konden zeker spelen,
Dat konden ze niet. Of ze moeten tussen Gent en dit festival een masterclass hebben genomen, maar het is bedroevend onstrak en inspiratieloze bagger.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

wall

Bericht door wall » wo okt 28, 2009 5:39 pm

IROn schreef:Nah, is er dan niemand anders van hier geweest?
Ook ik ben er geweest,helaas kon ik alleen de zaterdag,maar genoten heb
ik zeker!

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo okt 28, 2009 11:43 pm

IROn schreef:Nah, is er dan niemand anders van hier geweest?
Was ook daar en tering wat was het druk zeg. Uit Italie idd. naar Hoorn. Ikzelf was ook een luttele 3,5 uur onderweg geweest maar zeker de moeite meer dan waard.

De eerste band die ik zag was met die wijven. Dikke zooi, leuke zangeres.

Enforcer was erg energiek en zeer zeker niet slecht, maar het is niet zo m'n ding.

Vortex was zeer onderhoudend en uitstekende muziek om het bier flink naar binnen te kiepen. "Open the Gates" is een klassieker!

Tygers pf Pang tang was zeer goed imo. Strak optreden wat die gasten neerzetten.

Exciter: Misschien wel m'n favoriete band en man wat waren ze weer goed. De nieuwe zanger is een perfecte aanwinst. Interactie met het publiek, de scheurende gitaar van Ricci, de ene na de andere klassieker, goeie sfeer.

A++++
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

!slayer!

Bericht door !slayer! » wo okt 28, 2009 11:45 pm

Ja, zonde dat ik niet geweest ben. Ik kon op het laatste moment toch niet vrij krijgen. Aan de reacties te zien, zeker iets gemist.

Plaats reactie