Xerath

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Methilde
Contacteer:

Xerath

Bericht door Methilde » vr jul 10, 2009 1:43 pm

Eigenlijk haat ik deze band.
Waarom? Zij maken gewoon precies het soort muziek dat ik al een hele tijd probeer te maken maar wat mij, na dit gehoord te hebben, dus niet is gelukt ;)

Afbeelding

Aldus mijn conclusie. De vier heren voegden me at random toe op myspace met de melding dat ze "filmscore-groove metal" maken.
Zoals iedereen hier weet dig ik muziek als Meshuggah en After The Burial; laaggestemde, groovende polyritmische meuk. Alleen deze mannen vonden het een gaaf idee om daar nog even wat filmmuziek elementen aan toe te voegen; zie hier de ultieme gaafheid.

Ergens heeft het ook wel wat weg van Winds Of Plague, maar de sfeer is heel anders; minder smerig, meer groove.

Anyway, ik hou nu op met mn gelul: luister!
http://www.myspace.com/xerath

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr jul 10, 2009 2:39 pm

Last.fm: "chug-score". :lol:
Ja, yowannuz had het er ook al over, geniale combinatie van muziekstijlen en best vet. Desondanks niet altijd even boeiend, misschien moet er wat meer afwisseling in, maar dat heb ik ook wel bij Meshuggah e.d.
(Oja en Winds of Plague is poep!)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » vr jul 10, 2009 3:42 pm

heh ja dat is hun benaming daarvoor inderdaad ;)
Ik speelde een van hun nummers even mee op mn 7 (wooptidoo, ze staan in B en niet in Fis!) en ik hoefde echt maaatenlang alleen maar twee grepen te doen.

Gek genoeg is dat qua gitaar eigenlijk te simpel als het om tonen gaat maar je moet met de rechterhand wel goed tellen. Dat maakt het dan weer boeiend ;)

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » vr jul 10, 2009 5:13 pm

Beetje jammer van die vocalen, niet alleen klinken ze gewoon niet lekker...dit soort muziek heeft gewoon geen vocalen nodig.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr jul 10, 2009 5:57 pm

Hieronimus schreef:Ja, yowannuz had het er ook al over, geniale combinatie van muziekstijlen en best vet.
Inderdaad, ik vind het dan ook een gruwelijk gave plaat !
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie