Paaspop 2010, 3 en 4 april
Paaspop 2010, 3 en 4 april
Paaspop opent elk jaar het festivalseizoen, en ook in 2010 zal dat het geval worden. Op zaterdag 3 en zondag 4 april gaat Paaspop 2010 plaatsvinden, op festivalterrein de Molenheide in Schijndel. De eerste namen zijn nu bekend: Arch Enemy, Entombed, Karma to Burn, Peter Pan Speedrock, The Accelerators, Reverend Horton Heat, Dave Clarke en Bob Wayne and the .357 Stringband. Tevens is er voor een band een plek op de podia van Paaspop te verdienen via Next Best Band, het eerder dit jaar gelanceerde crossmediale podium voor bands en muziekliefhebbers. Vanaf 19 december zijn er Early Bird tickets verkrijgbaar via www.paaspop.nl voor 72,50 euro.
-
yep, het is een erg leuk festival (verslagen van 2007 en 2009 staan op de frontpage).
Als je alleen voor metal komt valt het tegen (dan is het de prijs niet waard, denk ik), maar als je ook wat anders wil zien is het zeker leuk. Ook geen grootschalige vlaktes met mensen, want alle podia zijn in grote tenten.
Als je alleen voor metal komt valt het tegen (dan is het de prijs niet waard, denk ik), maar als je ook wat anders wil zien is het zeker leuk. Ook geen grootschalige vlaktes met mensen, want alle podia zijn in grote tenten.
zaterdag 19 december begint de voorverkoop, dit jaar voor het
eerst de zogeheten Early Bird combi-tickets(E-tickets only). Een E-ticket
voor het hele weekend wordt in de periode van zaterdag 19 december 10.00
uur tot en met 16 januari aangeboden voor € 72,50. Kaarten zijn online te
bestellen via de website www.paaspop.nl maar ook verkrijgbaar bij de 400
Primera winkels.
eerst de zogeheten Early Bird combi-tickets(E-tickets only). Een E-ticket
voor het hele weekend wordt in de periode van zaterdag 19 december 10.00
uur tot en met 16 januari aangeboden voor € 72,50. Kaarten zijn online te
bestellen via de website www.paaspop.nl maar ook verkrijgbaar bij de 400
Primera winkels.
Volgens mij moet dit andersom zijn: 3 april Suicidal Tendencies en 4 april Infectious Grooves (volgens een bericht op de website van Suicidal Tendencies).Took schreef:3 april Infectious Grooves, 4 april Suicidal Tendencies, volgens de tourdata van beide bands.
Dat is jammer, want Arch Enemy speelt volgens hun website op 4 april op Paaspop en Entombed waarschijnlijk ook, want zij staan op 3 april al op een festival in Duitsland. Dus als je alledrie bands zou willen zien (zoals ik), moet je toch beide dagen gaan. Maar sowieso zullen er voor beide dagen nog wel leuke bands bij komen.
Ja jammer dat er geen gewone lossen dag kaarten zijn inderdaad bij paaspop.IROn schreef:Hm, jammer dat Suicidal en Infectious Grooves op verschillende dagen komen, dat zijn toch wel bands die ik graag wil zien. En om daar nou €72,- voor te betalen...
Laatst gewijzigd door metaljur op di jan 19, 2010 12:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen, op donderdag 28 januari, gaat dan ook de reguliere voorverkoop van
start. Er zijn online zowel dagkaarten als combi-tickets te koop voor de
prijs van respectievelijk € 57 (zaterdag), € 69 (zondag) en € 79 (combi
voor twee dagen). Volgende week donderdag 4 februari zijn ook de ‘harde’
tickets te koop via de reguliere voorverkoopadressen. Op de site van
Paaspop staat alle ticket-info handig op een rij: www.paaspop.nl
start. Er zijn online zowel dagkaarten als combi-tickets te koop voor de
prijs van respectievelijk € 57 (zaterdag), € 69 (zondag) en € 79 (combi
voor twee dagen). Volgende week donderdag 4 februari zijn ook de ‘harde’
tickets te koop via de reguliere voorverkoopadressen. Op de site van
Paaspop staat alle ticket-info handig op een rij: www.paaspop.nl
Vandaag (27 januari) zijn de volgende namen nog toegevoegd:
- Triggerfinger
- Enge Buren
- Jurk!
- BZB
- De Jeugd Van tegenwoordig
- Derrick May
- Zwart Licht
- Fakkelbrigade
- The TV Buddhas
- Die Lustige Schlagerfreunden
- Circle J
- 90's NOW!
- The Shavers
- Year Long Disaster
- Denvis & The Real Deal
- The Hickey Underworld
- Deadbolt
- De Dijk
- The Stooges Tribute
- Pitto
- Lost Locos
- Born From Pain
- The Flexican & MC Sef
- Night of Comedy
- Blaas of Glory
- The Mad Trist
- Aux Raus Deluxe
- Remy
- Promo & Friends
- D.I.M.
- Brodinski
- Monsters Of Pop
- Hotel
- Hardrockkaraoke
- Mehdi B2B Zdar
- Memphis Maniacs
- Destine
- The Beach Boys Holland
- Rezult
- The New Power Revolution
- Radio De Roze Panter
- Les Truttes
- BZB On the Rocks
- Triggerfinger
- Enge Buren
- Jurk!
- BZB
- De Jeugd Van tegenwoordig
- Derrick May
- Zwart Licht
- Fakkelbrigade
- The TV Buddhas
- Die Lustige Schlagerfreunden
- Circle J
- 90's NOW!
- The Shavers
- Year Long Disaster
- Denvis & The Real Deal
- The Hickey Underworld
- Deadbolt
- De Dijk
- The Stooges Tribute
- Pitto
- Lost Locos
- Born From Pain
- The Flexican & MC Sef
- Night of Comedy
- Blaas of Glory
- The Mad Trist
- Aux Raus Deluxe
- Remy
- Promo & Friends
- D.I.M.
- Brodinski
- Monsters Of Pop
- Hotel
- Hardrockkaraoke
- Mehdi B2B Zdar
- Memphis Maniacs
- Destine
- The Beach Boys Holland
- Rezult
- The New Power Revolution
- Radio De Roze Panter
- Les Truttes
- BZB On the Rocks
www.last.fm/user/robenroll
Ja, en gisteren was blijkbaar ook al K's Choice bevestigd. Die zou ik best eens willen zien. 
Er staan nog wat foutjes op de website van Paaspop, maar ik geloof dat het tijdschema voor het Masters Of Rock podium er als volgt uit ziet:
ZATERDAG
14:30/15:15 THE MAD TRIST
16:00/17:00 BORN FROM PAIN
18:00/19:00 KARMA TO BURN
20:00/21:00 THE REVEREND HORTON HEAT
22:00/23:00 PETER PAN SPEEDROCK
00:00/01:00 SUICIDAL TENDENCIES
ZONDAG
13:00/13:45 THE SHAVERS
14:30/15:30 ENTOMBED
16:30/17:30 INFECTIOUS GROOVES
18:30/19:30 ARCH ENEMY
20:30/21:30 TRIGGERFINGER
22:30/00:00 OPETH
Wel jammer dat Hans Kazan tegelijkertijd met Entombed optreedt.

Er staan nog wat foutjes op de website van Paaspop, maar ik geloof dat het tijdschema voor het Masters Of Rock podium er als volgt uit ziet:
ZATERDAG
14:30/15:15 THE MAD TRIST
16:00/17:00 BORN FROM PAIN
18:00/19:00 KARMA TO BURN
20:00/21:00 THE REVEREND HORTON HEAT
22:00/23:00 PETER PAN SPEEDROCK
00:00/01:00 SUICIDAL TENDENCIES
ZONDAG
13:00/13:45 THE SHAVERS
14:30/15:30 ENTOMBED
16:30/17:30 INFECTIOUS GROOVES
18:30/19:30 ARCH ENEMY
20:30/21:30 TRIGGERFINGER
22:30/00:00 OPETH
Wel jammer dat Hans Kazan tegelijkertijd met Entombed optreedt.

-
- Contacteer:
Re: Paaspop 2010, 3 en 4 april

"Dit stukje aluminiumfolie wordt heel heet. Het wordt 700 graden, je voelt het branden in je hand. voel je het?"
"Nee."

"Leun naar achteren, leg deze citroenen op je ogen, en dan ga ik mijzelf blindoeken en deze messen in de citroenen steken."
"Eeeeeh, WAT??"
-
- Contacteer:
Gisteren geweest. Opeth en Arch Enemy waren super. Ook Killer Queen, K's Choice en zelfs Ilse DeLange vond ik goed te doen. Entombed viel me eerlijk gezegd wat tegen.
Vanavond nog een keer Opeth, waarschijnlijk met een compleet andere setlist

Welke nummers speelde Opeth op Paaspop (zo ongeveer)? Ik heb wel een deel van het optreden gezien, maar ken de band onvoldoende om de songs te kunnen herkennen.MetalTuupLimburg schreef:Gisteren geweest. Opeth en Arch Enemy waren super. Ook Killer Queen, K's Choice en zelfs Ilse DeLange vond ik goed te doen. Entombed viel me eerlijk gezegd wat tegen.
Ik vond Arch Enemy erg goed, en Entombed beviel me eigenlijk eveneens prima. Ik heb beide shows geheel uitgekeken. Killer Queen was voor mij echter de grote verrassing. Ik heb nooit begrepen waarom mensen nou naar een coverband gaan kijken (en daar soms grof geld voor betalen), maar dit is echt hoe een coverband voor mij zou moeten zijn. Ik heb er anderhalf uur met groot plezier naar zitten kijken en luisteren. De (theater)tent zat bij hun concert bovendien propvol en reageerde erg enthousiast.
K's Choice vond ik eveneens leuk. Sarah Bettens heeft een erg mooie stem. Wel vraag ik me af of ze "Still an addict" zou moeten zingen in plaats van "Not an addict". Wat zag zij er mager en slecht uit. Ilse DeLange daarentegen had haar haar leuk zitten en is een stuk knapper dan ik me herinnerde. Maar haar muziek vind ik nog steeds niks.

Verder heb ik gisteren Infectious Grooves gezien. Dat was wel aardig, maar Suicidal Tendencies (met bijna dezelfde line-up) de avond ervoor blijft toch een stuk gaver. De rest van de bands die dag deed me echter niet zoveel. Dat werd goedgemaakt door anderhalf uur Rasti Rostelli. Eén keer is genoeg, maar ik had zo'n hypnose-act nog nooit eerder live gezien en het was vermakelijk om eens een keer (vanuit het publiek) mee te maken.
De modder op de parkeerterreinen (lees: weilanden) waar mijn auto op zaterdagnacht muurvast in kwam te zitten was dan weer een stuk minder plezant en de lange wachtrijen bij de ingang op die dag (doordat de poorten te laat opengingen) eveneens. Maar goed, per saldo was het net als vorig jaar weer een geslaagd weekend. Vanaf eind dit jaar woon ik waarschijnlijk dichtbij Schijndel, dus wil ik van Paaspop gewoon een jaarlijks ritueel gaan maken (tenminste zolang ze elk jaar ook een paar harde bands blijven programmeren).
Gilbert schreef: K's Choice vond ik eveneens leuk. Sarah Bettens heeft een erg mooie stem. Wel vraag ik me af of ze "Still an addict" zou moeten zingen in plaats van "Not an addict". Wat zag zij er mager en slecht uit.
ter illustratie:

Oei die heeft een oude kop gekregen zeg, afgelopen 3 jaar stuk of 6 keer live gezien. Toch wel de mooiste vrouwenstem in de muziek als het aan mij ligt!
www.last.fm/user/robenroll
- KoenM
- Contacteer:
Ben ook wel benieuwd naar de Opeth en AE setlists?
Hierbij nog wat foto's van afgelopen zondag.
Entombed

Infectious Grooves

Arch Enemy

Opeth

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
Entombed

Infectious Grooves

Arch Enemy

Opeth

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
-
Was weer een geslaagd weekendje inderdaad.
Precieze playlist van Opeth weet ik niet, maar ik heb iig The Leper Affinity, Bleak, The moor en April Ethereal langs horen komen. Was iig weer een retestrak optreden!
Hoogtepuntje van het weekend was toch wel Blaas of Glory voor mij. Wat een feest was dat weer!
Precieze playlist van Opeth weet ik niet, maar ik heb iig The Leper Affinity, Bleak, The moor en April Ethereal langs horen komen. Was iig weer een retestrak optreden!
Hoogtepuntje van het weekend was toch wel Blaas of Glory voor mij. Wat een feest was dat weer!
- KoenM
- Contacteer:
Tering, veel oud werk dan!
Ik heb Killer Queen vorig jaar gezien in een uitverkocht (!!!) 'Ahoy en heb me daar ook prima vermaakt.Gilbert schreef: Killer Queen was voor mij echter de grote verrassing. Ik heb nooit begrepen waarom mensen nou naar een coverband gaan kijken (en daar soms grof geld voor betalen), maar dit is echt hoe een coverband voor mij zou moeten zijn. Ik heb er anderhalf uur met groot plezier naar zitten kijken en luisteren. De (theater)tent zat bij hun concert bovendien propvol en reageerde erg enthousiast.
Had ook nooit verwacht dat ik zo zou kunnen genieten van een coverband idd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Suicidal Tendencies:

Mike Muir staat echt zo goed als nooit stil. Hij is echt helemaal in z'n eigen wereldje tijdens de nummers.

Mike Muir staat echt zo goed als nooit stil. Hij is echt helemaal in z'n eigen wereldje tijdens de nummers.
-
Iemand Deadbolt of Bob Wayne gezien? Foto's misschien?
Erg leuke Paaspop gehad! Vond alleen Killer Queen als enige erg slecht geloof ik
Zanger deed z'n best maar was na 2 nummers al buiten adem en de rest van de band stond er als een stel zoutzakken bij. Net alsof ze een echte baan hadden haha! Hans Kazan was ook erg "belegen"... Wat een oubollige trucks zeg