Pagan's Mind

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Pagan's Mind
Contacteer:

Pagan's Mind

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 12:52 pm

Hey allemaal!

Ik vind dat hierover maar is een topic geopend moet worden.

Pagan's Mind is een Norweegse Power/Progressive metal band. Ze noemen het zelf in-your-face metal.

Ik vind ze echt te gek! Zoals de meeste fans zeggen: Als je Dream Theater vet vind dan vind je Pagan's Mind ook vet! [headbang]

Video van ze live "United Alliance" aan het spelen van hun dvd "Live Equation". Al ga je naar hun myspace of een bepaald tabblad op facebook; daar heb je een music player met wat nummers van ze.

(aanraders: Through Osiris' Eyes, Supremacy Our Kind, The Celestine Prophecy, Aegean Shores en nog veel meer)

Ik hoop dat jullie ze vet gaan vinden!

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Re: Pagan's Mind

Bericht door Jeroen » di aug 17, 2010 1:24 pm

Ik denk dat Pagan's Mind hier wel redelijk bekend is, hoor. Ik heb zelf alle albums wel in huis en ik mag het erg graag draaien. Persoonlijk vind ik Celestial Entrance en Enigmatic Calling het beste, maar ook het debuut en de laatste cd mogen er zeker zijn. De combinatie van progressieve (hard)rock en stevige technisch aangezette power metal is niet te versmaden. Geweldige zanger ook, die per plaat steeds beter wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 1:31 pm

Vind ik zelf ook Jeroen, maar kwa bekendheid valt het wel mee, dus open ik graag een topic voor deze super band!

Nils (zanger) heeft echt een mooie/aparte stem. En het klopt. Hij word ter plekke steeds beter. Mensen vinden die video in mijn 1e post hem ook beter klinken als op het album. Dat vind ik echt een mooie compliment maar het is ook gewoon zo.

Ik hoop dat meer mensen erachter komen dat ze gewoon super goed zijn.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 17, 2010 1:35 pm

Plus dat het bijzonder aardig volk is, met name de bassist. Wat een geouwehoer toen in Lucky, hilarische gast.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 1:46 pm

Ja de bassist is echt vet..! JV (gitarist) en Nils zijn ook aardige gozers. Ik weet alleen niet ofdat Ronny en Stian ook aardig zijn. Maar dat moet eigenlijk wel ;)

Ze zijn trouwens hun nieuwe album nu aan het opnemen ;)

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di aug 17, 2010 1:50 pm

En als je een hekel hebt aan Dream Theater?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 1:54 pm

Kan je het altijd proberen.. Maar dan kan je bij de meeste garanderen dat ze het niet leuk vinden.. Maar er zijn altijd uitzonderingen ;)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 17, 2010 2:17 pm

Ik vind de band vele malen beter dan Dream Theater, omdat ze het nummer altijd centraal laten staan. Pagan's Mind is op het moment wel een van de meest toonaangevende progressieve power metal bands die er rondlopen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 2:24 pm

Ik ook om eerlijk te zijn. Veel meer gevoel in hun muziek. Geen poespas van mensen die per se hun solo willen kunnen doen. Gewoon goede ritmes af en toe een meesterwerk van een solo en altijd goed. Er is geen één slechte nummer die ze hebben gemaakt (miss. iets op hun eerste album) maar Dream Theater heeft al genoeg zwakke nummers gemaakt (vind ik).

Heel veel mensen zeggen ook dat Pagan's Mind innovatief is en dat iedereen probeert ook zo te klinken. Ze zijn gewoon toonaangevend ja!

Ik zou ze zelf niet echt progressief noemen. Want ze hebben ook wel een beetje de kenmerken van Power metal. De band noemd het zelf in-your-face metal :P ;)

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 17, 2010 2:33 pm

Laatst deze band ontdekt door het album Enigmatic Calling, wat een erg lekker album is. Ik snap de vergelijking met Dream Theater wel, hier en daar hoor je daar zeker elementen van, maar Pagan's Mind is toch veel meer Power Metal.

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 2:41 pm

Het zit gewoon door mekaar gemengt, daarom noem ik het ook gewoon progpower metal.. dat is veel beter.. Maar hoe dan ook. ze blijven meesterlijk.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 17, 2010 2:49 pm

Ik was om op het moment dat ik Through Osiris' Eyes hoorde door de fantastische zang en majestueuze sfeer. Soms vind ik wel dat er iets minder effecten op zang zouden mogen zitten.

Ik heb God's Equation overigens nog niet gehoord, maar hoor daar wat gemixde reacties over. Is dit albums zoveel anders?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » di aug 17, 2010 2:57 pm

op God's Equation heb je wat aparte nummers. Zelf vind ik hem ook wel wat minder als de vorige 2. Kwa die effecten: Nils kan ze live heel goed nadoen (lijken precies hetzelfde) doordat ik ze 2x gezien heb.

Op hun facebook heb je bij hun music player 2 nummers van God's Equation dan kan je alvast wat horen. Anders moet je maar wat videos van hun DVD luisteren ;) Pagan's Mind op zijn best. by the way, op die DVD heb je vooral God's Equation nummers. Maar op de 2e dvd heb je meer oudere nummers.

in het kort vind ik God's Equation helemaal niet zo slecht. Ik vind het een album dat steeds meer op je gaat groeien. In het begin vond ik het album een beetje tegenvallen maar nu vind ik het gewoon 1 van de beste albums van hun en de beste uitgekomen van dat jaar.

Je hebt er ook een speciale editie van God's Equation met 6 nieuwe nummers (1 echte hele nieuwe en de rest demo's uit 2001 van bestaande nummers maar met andere ritmes en teksten)

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » zo aug 29, 2010 4:57 pm

Hey allemaal,

Pagan's Mind heeft een contest op touwen gezet. Dit is wat ze op hun Facebook (www.facebook.com/pagansmind) hebben gezegt:

CONTEST:

Afbeelding

Play guitar like Jorn Viggo Lofstad! For all you aspiring guitarists out there, please show us how you play a full Pagan's Mind song. Upload a video clip with yourself playing along to a song of your choice (make sure you are easily heard) to Youtube, then post the link to us here on our official Facebook page....

Submissions will be accepted until September 20th, and Jorn Viggo himself will select the winner, which will be given a T-shirt and the band's DVD, two tickets to any show on the next tour plus a meet and greet with the band. The two runners up will also get a shirt and DVD. Now go and practise, folks - we look forward to your entries

Pagan's Mind
Contacteer:

Bericht door Pagan's Mind » za okt 02, 2010 8:17 am

Pagan's Mind is op het moment bezig met mixen van hun nieuwe album.

Ze hebben voor de fans een te gekke solo van JV op YouTube gezet. Echt vet!. Het nieuwe album is veelbelovend!

Plaats reactie