[28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoetermeer

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
fsleeking
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 27, 2002 11:41 pm

[28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoetermeer

Bericht door fsleeking » di sep 28, 2010 3:16 pm

Het Zweedse Pain of Salvation mag zonder twijfel gerekend worden tot de absolute wereldtop van de progmetal. Onder leiding van frontman Daniel Gildenlow (gitarist/zanger/tekstschrijver/composer) creëert de band een sound vol krachtige gitaarpartijen, wisselingen tussen kalme en heavy passages, zware teksten en het brede stembereik van Daniel.

Pain of Salvation werd begin jaren ’90 opgericht. De, destijds jonge, bandleden hadden gelijk succes in eigen land. Internationaal succes volgende enkele jaren daarna. De eerste twee albums werden toen namelijk uitgebracht via InsideOut en de band maakte snel naam in Europa en de rest van de wereld. Pain of Salvation mocht openen voor bands als Dream Theater, Arena en Evergrey.

Inmiddels is de populariteit van de band enorm gegroeid en wordt Pain of Salvation op veel (metal)festivals terecht aangekondigd als headliner. Die populariteit zal de komende tijd alleen nog maar toenemen, nu de band onlangs het fantastische studio album 'Road Salt One' heeft uitgebracht.

locatie: Boerderij Zoetermeer
www.boerderij.org

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Re: [28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoeter

Bericht door king_pin » di sep 28, 2010 8:20 pm

hoeveel hebben ze je betaald voor dit promotiepraatje?
en naar mijn weten werden ze pas bij InsideOut getekend met hun 3de album The Perfect Element Pt.I (en zijn Entropia en One Hour by the Concrete Lake ge re-released) maar dat terzijde.

Shining speelt op diezelfde dag in Tilburg dus ik moet nog even bedenken welke ik ga zien, PoS is standaard briljant maar Shining heb ik nog nooit live gezien...
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: [28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoeter

Bericht door wyrm » di sep 28, 2010 8:38 pm

Zéér fijn bandje! maar:
fsleeking schreef:... het fantastische studio album 'Road Salt One' ...
???

Ik weet, smaken verschillen, maar ik kan hier na de voorgaande, ronduit geniale platen heel weinig mee. Kortom; ik sla een keertje over.
I drink therefore I am

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: [28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoeter

Bericht door MetalTuupLimburg » ma okt 18, 2010 5:15 pm

Gisteren in Uden geweest. Voorprogramma Beardfish is wel een aardige band, goed op elkaar ingespeeld, maar vaak wordt het niet iets te veel suf gepingel. Pain of Salvation blijft dan wel weer constant boeien, heerlijk afwisselende muziek. Wat mij betreft hadden ze nog uren door kunnen gaan. Iets minder gelul tussendoor en in plaats daarvan wat van Be spelen had dan wel weer gemogen.

fsleeking
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 27, 2002 11:41 pm

Re: [28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoeter

Bericht door fsleeking » wo okt 20, 2010 12:07 pm

ach...

fsleeking
Berichten: 103
Lid geworden op: za jul 27, 2002 11:41 pm

Re: [28/10/10] Pain of Salvation & support Beardfish @Zoeter

Bericht door fsleeking » do okt 28, 2010 7:06 pm

vanavond @ Zoetermeer!

Zin in!

Plaats reactie