Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Oak » di jul 12, 2011 10:41 am

Ik denk, ik maak er toch maar even een topic over.
Voordat heel Nijmegen van 16 tot en met 22 juli in een groot festivalterrein veranderd zou ik eigenlijk wel even graag willen weten waar ik aan toe ben, namelijk!
De laatste pakweg zes jaar ben ik niet meer op bij de Zomerfeesten geweest omdat ik rond die tijd altijd weer iets anders te doen had. Maar nu ik toch gewoon in Nijmegen e.o. ben wil ik wel even een graantje meepikken van de festiviteiten.

Maar...WAAR moet ik zijn??? Als ik het programma zo eens door lees zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.
Heeft er iemand tips qua metal/rock/alternative???

Site: www.vierdaagsefeesten.nl
Programma: http://www.vierdaagsefeesten.nl/Bezoeke ... megen.aspx

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Krimhild » di jul 12, 2011 10:49 am

Ik zie geneens bomen man, die programmalijst is totaal niet handig!

Ik zou sowieso naar Gerrie/Diana Honig gaan, de uitburgeringscursus en Huub van Eindhoven, gewoon omdat het bazennamen zijn.
Ik ben hier gewoon.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door nightwing » di jul 12, 2011 10:53 am

Nou niet allemaal zo stevig als jij hoopt maar dit is wat ik kan vinden op die klote site wat de moeite waard is:

Amatorski
Aux Raus
Black Bottle Riot
Dagoba
De Staat
DRIES ROELVINK!!!!
Fakkelbrigade
Frank Boeijen
Krach
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » di jul 12, 2011 10:54 am

4daagse feesten bestaan uit ongelooflijk veel dingen. Je hebt een dance-gedeelte in het Hunnerpark, georganiseerd door de Matrixx (daar zijn trouwens de meeste incidenten). Je hebt door de hele stad allemaal karaoke en Sieneke achtige dingen in café´s. Maar daar ben je vast ook niet in geïnteresseerd (al is het wel heel alternatief! :D ) Ook zijn er concerten in de kerk van o.a. De Staat, Agnes Obel en meer. Waarschijnlijk vergeet ik nog wat dingen, maar die doen er meestal niet toe.
Je hebt voor alternatieve muziek ´De-Affaire´ http://de-affaire.nl/.
Op de site moet je op de dag drukken voor het schema. Het is allemaal in of in de omgeving van het Valkhofpark. Elke dag is er wel wat. Aan te raden zijn de hele zaterdag op het Waalpark. Die concerten zijn namelijk door Fortarock georganiseerd. Op zondag komen Graveyard, Black Bottle Riot en Vanderbuyst (allen Hardrock). Eigenlijk komt er elke dag wel wat. Wisselend van indiefolk tot oldschool Death Metal.
Mocht je geïnteresseerd zijn. Hier heb ik een lijst met de dingen waar ik heen ga. Kan je ff luisteren. Het meeste ken je niet, maar dat is bijna altijd. Toch zijn de meeste groepen over een paar jaar redelijk groot. (Zo hebben Go Back To The Zoo, Gojira en Turisas hier gespeeld, toen ze nog niet groot waren)
http://gijscowinkel.hyves.nl/blog/45398 ... sten/QRRU/

Gebruikersavatar
Siego
Berichten: 1602
Lid geworden op: di jun 08, 2004 11:47 pm
Locatie: Harkema

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Siego » di jul 12, 2011 11:59 am

Hmmm... die zaterdag in het Waalpark ziet er inderdaad leuk uit!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door ketter » di jul 12, 2011 2:54 pm

In de krap drie jaar dat ik in Nijmegen woon ben ik er nog nooit geweest (vakanties e.d.), en daar gaat nu ook bij mij verandering in komen. Ik ben er wel pas vanaf maandag bij en ik vermoed dat ik niet alle dagen aanwezig ben. Redelijk balen dus; ik zie dat de meest interessante namen van de-Affaire in het weekend voorbij komen... Maar goed, je kunt natuurlijk niet alles hebben en er is volgens mij zat leuks te doen/bekijken.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Sorcha » di jul 12, 2011 5:34 pm

Ik ben er de afgelopen jaren ook bij geweest, al heb ik vorig jaar maar een dagje meegemaakt omdat de feesten vanuit Groningen toch wel een tikkeltje ver zijn. Ik kan iedereen aanraden om het centrum zoveel mogelijk te vermijden, want daar is het echt te druk. Hetzelfde geldt voor de Waalkade, maar omdat daar nu minder grote namen geboekt zijn zal het met de drukte wel meevallen. De Affaire vind ik zelf ook het leukste, Matrixx in the Park zou ik ook vermijden of je moet zin hebben in minderjarige meisjes, veel drugs en opgefokte gasten. Het Waalstrandje is ook de moeite waard. Het vuurwerk op dinsdag vond ik zelf altijd wel gaaf (zeker vanaf de oever of de Waalbrug/Snelbinder) maar het schijnt dat ze tegenwoordig geen muziek er meer onder zetten? Het Gevelconcert kun je ook rustig overslaan trouwens. Oh en The Backstage schijnt ook nog bandjes hebben staan, dus dat is misschien ook nog interessant.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Meridian » di jul 12, 2011 6:20 pm

Turisas kan ik me niet herinneren, die hebben er toch nooit gespeeld? Wel Finntroll.

Ik ga dit jaar zeker een kijkje nemen bij The Ocean, Dagoba, Aux Raus (die stoppen er binnenkort mee overigens), Graveyard, Dead Man's Curse, Black Bottle Riot, De Staat en Agnes Obel (tickets voor moeten kopen), en nog wel meer. Kortom: erg veel zin in! Affaire kom ik eigenlijk bijna nooit van af, zeker niet nu er op de Waalkade helemaal niets boeiends meer speelt.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » di jul 12, 2011 6:29 pm

Meridian schreef:Turisas kan ik me niet herinneren, die hebben er toch nooit gespeeld? Wel Finntroll.
Ow, fuck, je hebt gelijk. Ze stonden een paar maanden daarvoor in Doornroosje. Maar Finntroll is ook groot! Heb ik die verdomme ook gemist. Nou, dan maar op Heidenfest beide zien!

Ga dit jaar elke dag! Vorig jaar alleen de eerste 2 dagen. Waren wel vette dagen met op zaterdag Drums Are For Parades, Valient Thorr en Karma To Burn en op zondag Sungrazer en Cuby + Blizzards. Helaas geen interessante dingen meer op de waalkade.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Cjmormon » di jul 12, 2011 9:20 pm

Het is voor mij bijna traditie om de zaterdag te gaan. Ik geloof dat dit het 6e of 7e jaar word dat ik op zaterdag op de bankjes van clubvoerweg zit te chillen met een heerlijk metal muziekje op de achtergrond, of lekker sta te pitten ect ect. Verder staan er door de week altijd nog wel wat metal/hardrocknamen vorigjaar had je op maandag Blackjazz Shining en dit jaar Dead Man's Curse. Het vuurwerk is ook altijd de moeite waard. Inderdaad zoals eerder gezegt mijd Matrixx At The Park, de Waalkade en De binnenstad. Als afterparty is Backstage altijd leuk om heen te gaan maar het is daar eigenlijk altijd gezellig

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » wo jul 13, 2011 2:11 pm

Cjmormon schreef:Het is voor mij bijna traditie om de zaterdag te gaan. Ik geloof dat dit het 6e of 7e jaar word dat ik op zaterdag op de bankjes van clubvoerweg zit te chillen met een heerlijk metal muziekje op de achtergrond, of lekker sta te pitten ect ect. Verder staan er door de week altijd nog wel wat metal/hardrocknamen vorigjaar had je op maandag Blackjazz Shining en dit jaar Dead Man's Curse. Het vuurwerk is ook altijd de moeite waard. Inderdaad zoals eerder gezegt mijd Matrixx At The Park, de Waalkade en De binnenstad. Als afterparty is Backstage altijd leuk om heen te gaan maar het is daar eigenlijk altijd gezellig
Ik raad je trouwens aan op zaterdag naar Waalpark te gaan en niet naar Club Voerweg :D

Hier nog ff wat aanraders voor iedereen naast de zaterdag en Dead Man's Curse:

Zondag:
Black Atlantic, J.V. McMorrow, Black Bottle Riot, Vanderbuyst en Graveyard

Maandag:
Antillectual, Shaking Godspeed en Fruits Of The Original Sin

Dinsdag:
Architecture in Helsinki en Dead Neanderthals

Woensdag:
Dananananaykroyd en Radio Moscow

Donderdag:
Krach en Traumahelikopter

Vrijdag:
Starfucker en Birth Of Joy

NB: Ik ga naar meer, maar dat boeit jullie vast niet.

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door alicecooper » wo jul 13, 2011 4:44 pm

Gijscoman schreef:
Cjmormon schreef:NB: Ik ga naar meer, maar dat boeit jullie vast niet.
Dat heb je heel goed :wink:

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Woutjinho » wo jul 13, 2011 4:45 pm

Black Breath en Obeah komen ook, ik wilt dat wel even zien.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Sorcha » wo jul 13, 2011 6:57 pm

De Memphias Maniacs die op maandagavond spelen zijn ook erg de moeite waard. En als we er dan toch zijn meteen Antillectual maar even meepikken. Heb ze vorig jaar geinterviewd en ben benieuwd hoe ze het live doen in hun eigen stad.

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Cjmormon » wo jul 13, 2011 7:15 pm

Gijscoman schreef:
Cjmormon schreef:Het is voor mij bijna traditie om de zaterdag te gaan. Ik geloof dat dit het 6e of 7e jaar word dat ik op zaterdag op de bankjes van clubvoerweg zit te chillen met een heerlijk metal muziekje op de achtergrond, of lekker sta te pitten ect ect. Verder staan er door de week altijd nog wel wat metal/hardrocknamen vorigjaar had je op maandag Blackjazz Shining en dit jaar Dead Man's Curse. Het vuurwerk is ook altijd de moeite waard. Inderdaad zoals eerder gezegt mijd Matrixx At The Park, de Waalkade en De binnenstad. Als afterparty is Backstage altijd leuk om heen te gaan maar het is daar eigenlijk altijd gezellig
Ik raad je trouwens aan op zaterdag naar Waalpark te gaan en niet naar Club Voerweg :D
Vorigjaar stonden ze wel op de Voerweg en voorgaande jaren ook trouwens dus ging er vanuit dat ze daar dit jaar weer zouden staan (Fortarock)

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Cjmormon » wo jul 13, 2011 8:23 pm

Aanvang: 18.00, Entree: gratis, Locatie: Waalpark, Voerweg
(klik op het kaartje hieronder voor de exacte locatie)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » do jul 14, 2011 10:29 am

Cjmormon schreef:
Vorigjaar stonden ze wel op de Voerweg en voorgaande jaren ook trouwens dus ging er vanuit dat ze daar dit jaar weer zouden staan (Fortarock)
Ze staan wel op de Voerweg, maar aan de andere kant van de Voerweg dan Club Voerweg. Aan de Voerweg heb je Lift!, Club Voerweg, Waalpark en In-Motion.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Meridian » do jul 14, 2011 9:24 pm

Van de Affaire site:

Op het podium Waalpark is een beetje geschoven in het programma.
De speeltijden van Vanderbuyst en Black Bottle Riot op zondag 17 juli zijn omgewisseld, Black Bottle Riot begint nu om 20:00; Vanderbuyst om 21:30.


Nice! Ik vond het al jammer dat ik Vanderbuyst ging missen door Agnes Obel, maar nu kan ik me na dat concert dus meteen hier heen haasten.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door yowannuzz » do jul 14, 2011 9:30 pm

Ik ga hem overslaan.
Kwestie van ff rustig aan doen met de centjes.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door ketter » di jul 19, 2011 11:52 am

Nou, gisteravond ook overal en nergens geweest. Zelfs bij Matrixx at the Park, waar opvallend genoeg de beste muziek van de avond werd gedraaid. Ook gingen er voor m'n neus wat lui met elkaar op de vuist, maar dat was te verwachten natuurlijk. :')
Vanavond weer denk ik, was gezellig gister.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » di jul 19, 2011 1:09 pm

Bart schreef:Nou, gisteravond ook overal en nergens geweest. Zelfs bij Matrixx at the Park, waar opvallend genoeg de beste muziek van de avond werd gedraaid. Ook gingen er voor m'n neus wat lui met elkaar op de vuist, maar dat was te verwachten natuurlijk. :')
Vanavond weer denk ik, was gezellig gister.
Shaking Godspeed is echt beter dan Matrixx at the Park!!!

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door ketter » di jul 19, 2011 1:57 pm

Gijscoman schreef:
Bart schreef:Nou, gisteravond ook overal en nergens geweest. Zelfs bij Matrixx at the Park, waar opvallend genoeg de beste muziek van de avond werd gedraaid. Ook gingen er voor m'n neus wat lui met elkaar op de vuist, maar dat was te verwachten natuurlijk. :')
Vanavond weer denk ik, was gezellig gister.
Shaking Godspeed is echt beter dan Matrixx at the Park!!!
Rustig tot tien tellen knaapje. Ik heb niet alles gezien en ik kan niet overal tegelijk zijn, ik vertel gewoon wat mijn ervaring is geweest.

edit: Ik heb ze net even opgezocht - zo te horen heb ik niets gemist.

Oak
Berichten: 3718
Lid geworden op: ma feb 28, 2005 10:40 pm

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Oak » di jul 19, 2011 2:06 pm

Ik ben ook flink aan het rondstruinen. Gisteren een leuke avond en nacht gehad. Hennes Latin Stage is ook een aanrader.
Vandaag even rustig aan, morgen ga ik vast wel weer. En dan donderdag naar de Bob Marley en Gipsy Kings tributes, hehe!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Vierdaagsefeesten Nijmegen 2011

Bericht door Gijscoman » di jul 19, 2011 2:12 pm

Bart schreef:
Gijscoman schreef:
Bart schreef:Nou, gisteravond ook overal en nergens geweest. Zelfs bij Matrixx at the Park, waar opvallend genoeg de beste muziek van de avond werd gedraaid. Ook gingen er voor m'n neus wat lui met elkaar op de vuist, maar dat was te verwachten natuurlijk. :')
Vanavond weer denk ik, was gezellig gister.
Shaking Godspeed is echt beter dan Matrixx at the Park!!!
Rustig tot tien tellen knaapje. Ik heb niet alles gezien en ik kan niet overal tegelijk zijn, ik vertel gewoon wat mijn ervaring is geweest.

edit: Ik heb ze net even opgezocht - zo te horen heb ik niets gemist.
ooooh zeker wel!!! Drumstel kapot! Geweldige show! Live zijn ze zoveel beter dan op CD of LP.

Plaats reactie