PROGPOWER EUROPE 2011
-
PROGPOWER EUROPE 2011
De line-up voor ProgPower Europe is bijna compleet, de laatste band wordt 1 van de 2 support acts die Symphony X zal meenemen op hun komende tour. De line-up ziet er als volgt uit (bands met een * geven een exclusief optreden in Nederland dit jaar):
Vrijdag 30 September:
SEVENTH WONDER (swe) *
SUBSIGNAL (ger) *
BARSTOOL PHILOSOPHERS (nl)
Zaterdag 1 oktober:
SYMPHONY X (usa)
LONG DISTANCE CALLING (ger)
IN MOURNING (swe) *
WHITE WALLS (rom) *
SCHIZOID LLOYD (nl)
+ 1 band t.b.a
Zondag 2 oktober:
REDEMPTION (usa) *
MEKONG DELTA (ger) *
SOLE REMEDY (fin) *
KINGCROW (it) *
MEMENTO WALTZ (it) *
SKY ARCHITECT (nl)
Check alle verdere details op www.progpower.eu.
Vrijdag 30 September:
SEVENTH WONDER (swe) *
SUBSIGNAL (ger) *
BARSTOOL PHILOSOPHERS (nl)
Zaterdag 1 oktober:
SYMPHONY X (usa)
LONG DISTANCE CALLING (ger)
IN MOURNING (swe) *
WHITE WALLS (rom) *
SCHIZOID LLOYD (nl)
+ 1 band t.b.a
Zondag 2 oktober:
REDEMPTION (usa) *
MEKONG DELTA (ger) *
SOLE REMEDY (fin) *
KINGCROW (it) *
MEMENTO WALTZ (it) *
SKY ARCHITECT (nl)
Check alle verdere details op www.progpower.eu.
- Latebloomer
Re: PROGPOWER EUROPE 2011
met Symphony X erbij wordt het wel interessant. In welke locatie vindt dit plaats? (Ja, in Baarlo dat weet ik, maar waar precies?) En is er ook al iets te zeggen over het tijdstip van aanvang en einde op de zaterdag?
Niceeeee Seventh Wonder en Symphony X. Hier probeer ik wel bij te zijn als het lukt met werk
zeer mooie namen!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Seventh Wonder!
Redemption!
Mekong Delta!
Symphony X!
Damn!!
Redemption!
Mekong Delta!
Symphony X!
Damn!!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Kaartje voor de Vrijdag Binnen!
Ehmm, damn ik ben dat hele weekend weg. Niet goed!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]
is er ergens een tijdschema te vinden?
-
Bijna anderhalf uur Seventh Wonder:D Nice
-
De laatste kaarten kunnen nog uitsluitend gereserveerd worden via de website, http://progpower.eu/tickets/.
Dat heb ik vandaag dan maar even gedaan voor de zaterdag 

Seventh Wonder speelde gister echt de pannen van het dak. Echt 90 minuten lang genoten van nummers als Taint The Sky, The Black Parade, A Day Away en ga zo maar door.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heb je de precieze setlist? 

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
ben ik dan de enige die het geluid bij seventh wonder super kut vond?
uit mijn hoofd was het ongeveer.Lennert schreef:Heb je de precieze setlist?
Wiseman
Hide And Seek
Tears For A Father
A Day Away
Taint The Sky
Alley Cat
Long Way Home (Met een chik op zang)
2 nummers die ik niet kende

One Last Goodbye
The Black Parade
En dan ben ik denk ik een aantal nummers vergeten
Jaa denk hetscorpion schreef:ben ik dan de enige die het geluid bij seventh wonder super kut vond?

dan lag het er misschien aan waar ik stond, want het klonk de hele avond alsof ze onder water aan het spelen waren. Erg jammer want ze speelden wel heel erg goed!
- Latebloomer
de grootste frustratie van de echte liefhebber: een band die super speelt maar een zaal met een kutgeluid (of kuttechnici). Het aantal concerten dat ik heb bezocht die alleen hierdoor een onvoldoende kregen is enorm. Zo jammer.
Ik stond helemaal vooraan bij de bassist zeg maar. enof ze goed speelde O.oscorpion schreef:dan lag het er misschien aan waar ik stond, want het klonk de hele avond alsof ze onder water aan het spelen waren. Erg jammer want ze speelden wel heel erg goed!
-
- Contacteer:
Alleen gisteren geweest. In Mourning hebben we grotendeels gemist. Jammer, want dat klonk erg goed. DGM was ook leuk, maar Long Distance Calling kreeg pas echt het publiek (terecht) helemaal mee. Symphony X was ook in goede doen, maar zo'n grote nadruk op het laatste album hoefde wat mij betreft nou ook weer niet.
-
Door een tragisch ongeval na afloop van ProgPower is de drummer van Sole Remedy uit Finland overleden. Als organisatie zijn we hier helemaal kapot van en zullen we dit de komende weken moeten verwerken. Wij zouden het fijn vinden als er de komende tijd niet meer gereageerd wordt over ProgPower op dit forum, binnenkort komen we met een officieel persbericht. Mensen die toch graag met ons in contact komen, je kunt een mail sturen naar René Janssen, rene@progpower.eu. Alvast hartelijk dank voor alle begrip.
wow, vreselijk!
-
Als organisatie hebben wij vanochtend samen met de medewerkers en bestuur van Sjiwa, en de overige bandleden van Sole Remedy de tragedie van gisteravond samen proberen te verwerken. Het voorval is als een bom ingeslagen en veel medewerkers zijn zwaar aangeslagen. De komende weken zullen we hard nodig hebben om dit verder te verwerken, over de toekomst van ProgPower kunnen we nog weinig vertellen. We zullen eerst dit een plaats moeten geven en goed verwerken, voordat we aan een eventuele volgende editie gaan werken. Zodra we daar een besluit over genomen hebben zullen we met een officieel persbericht komen.
In alle hectiek van vannacht werd ons medegedeeld dat het om de drummer zou gaan, maar gitarist Mikko Laine is vannacht na een tragisch ongeval overleden. Wij wensen de nabestaanden veel sterkte toe in de komende periode.
René Janssen, ProgPower Europe
In alle hectiek van vannacht werd ons medegedeeld dat het om de drummer zou gaan, maar gitarist Mikko Laine is vannacht na een tragisch ongeval overleden. Wij wensen de nabestaanden veel sterkte toe in de komende periode.
René Janssen, ProgPower Europe