Hallo iedereen,
ik speel nu enige tijd gitaar, en ben fan van onder andere de bands nightwish, epica, stratovarius, power quest, forgotten tales en blind guardian (om even een paar tenoemen)
nu wil ik zelf een power metal band beginnen, maar dan wel in een stijl die ik nog niet gehoord heb...
namelijk:
een combinatie van de gitaar riffs zoals powerquest en forgotten tales wel gebruiken, niet heel erg snel, maar wel mooie leuke Melodieën, en daarnaast de typische power metal palm muted speed picking, met (wel meer melodieuze) power chords, keyboard voor wat symfonische tintjes, en mja... zelf zou ik de voorkeur geven aan een zangeres, vind ik beter klinken.
maargoed, ik kan zelf geen muziek schrijven, heb alleen een idee in me hoofd.
(komt neer op een combinatie tussen powerquest, forgotten tales en nightwish zo'n beetje)
ik woon zelf in alkmaar, en ben 17 jaar oud (even voor informatie)
zelf kan ik een beetje lead/solo gitaar, en me rythm guitar is wel goed. ik speel nog niet heel erg lang gitaar, maar ik denk dat dat niet uit hoeft temaken.
als je geintereseert bent (en in de buurt woont) dan zou ik het leuk vinden als ik wat reacties zou krijgen, ook als je tips of ideeën hebt...
starten powermetal band (alkmaar)
starten powermetal band (alkmaar)
opzoek naar een band...
Re: starten powermetal band (alkmaar)
allo
was zelf een tijd helemaal into female fronted metal' ik vind het nog steeds chill. nu vooral black metal --> symphonic miss is het wel een goeie combo,
ben gitarist speel klassiek piano en bas een beetje en zingen gaat me ook wel af:p schrijven doe ik ook
was zelf een tijd helemaal into female fronted metal' ik vind het nog steeds chill. nu vooral black metal --> symphonic miss is het wel een goeie combo,
ben gitarist speel klassiek piano en bas een beetje en zingen gaat me ook wel af:p schrijven doe ik ook