herenigd Coal Chamber exclusief naar 013 - 11 juni 2013
herenigd Coal Chamber exclusief naar 013 - 11 juni 2013
De Amerikaanse metalband Coal Chamber komt volgend jaar naar 013. De groep heeft na een lange afwezigheid de draad weer opgepakt en viert dit met een reünietournee. De enige Nederlandse show van deze reeks concerten vindt op dinsdag 11 juni plaats in Tilburg. Kaarten zijn €37,50 en gaan vanaf zaterdag 17 november in de voorverkoop via 013.nl
Coal Chamber ontwikkelt zich begin jaren negentig tot een van de bekendste en meest populaire moderne metalbands. Het bandgeluid wordt door critici al snel bestempeld onder de noemer 'nu-metal'. Onterecht, want inhoudelijk onderscheidt de groep zich middels donkere thematiek en een gothic-look.
Roadrunner Records is onder de indruk en tekent de band al snel. Een titelloos debuut slaat in 1997 mede dankzij de pakkende single ‘Loco’ goed aan en er wordt uitgebreid opgetreden. Ook Nederland wordt niet overgeslagen en de groep is te zien in clubs en op festivals. Een aantal creatief succesvolle platen volgt, maar in 2003 trekt de groep na interne strubbelingen de stekker er uit. Zanger Dez blijft echter in de spotlights middels zijn andere band, DevilDriver.
In 2011 blijken de strubbelingen uit het verleden opgelost; Coal Chamber kondigt namelijk een aantal reünieoptredens in Australië aan. Die verlopen zo goed dat er in 2013 een vervolg aan gegeven wordt. Komende zomer is de groep voor het eerst sinds lange tijd weer terug in Nederland als men een exclusief optreden in 013 geeft.
Fans van leadzanger Dez Fafara kunnen hun pret niet op. Op dinsdag 19 februari staat de zanger met zijn band Devildriver ook op het affiche met Cannibal Corpse.
Coal Chamber ontwikkelt zich begin jaren negentig tot een van de bekendste en meest populaire moderne metalbands. Het bandgeluid wordt door critici al snel bestempeld onder de noemer 'nu-metal'. Onterecht, want inhoudelijk onderscheidt de groep zich middels donkere thematiek en een gothic-look.
Roadrunner Records is onder de indruk en tekent de band al snel. Een titelloos debuut slaat in 1997 mede dankzij de pakkende single ‘Loco’ goed aan en er wordt uitgebreid opgetreden. Ook Nederland wordt niet overgeslagen en de groep is te zien in clubs en op festivals. Een aantal creatief succesvolle platen volgt, maar in 2003 trekt de groep na interne strubbelingen de stekker er uit. Zanger Dez blijft echter in de spotlights middels zijn andere band, DevilDriver.
In 2011 blijken de strubbelingen uit het verleden opgelost; Coal Chamber kondigt namelijk een aantal reünieoptredens in Australië aan. Die verlopen zo goed dat er in 2013 een vervolg aan gegeven wordt. Komende zomer is de groep voor het eerst sinds lange tijd weer terug in Nederland als men een exclusief optreden in 013 geeft.
Fans van leadzanger Dez Fafara kunnen hun pret niet op. Op dinsdag 19 februari staat de zanger met zijn band Devildriver ook op het affiche met Cannibal Corpse.
Re: herenigd Coal Chamber exclusief naar 013 - 11 juni 2013
Wel wat aan de prijzige kant, maar wellicht dat ik even een kijkje ga nemen. Hun debuut album is hier toch een leuk stukje jeugdnostalgie.
Fukking gaaf, kut.
Maar wel erg prijzig.
Ik zeg : Fortarock !!
Maar wel erg prijzig.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
yowannuzz schreef:Fukking gaaf, kut.
Maar wel erg prijzig.
Took schreef:De enige Nederlandse show van deze reeks concerten
Jammer.
niet getreurd, begrijpend lezen was nog niet verplicht in jouw tijd op schoolyowannuzz schreef:Jammer.

Tullepetoanum Metallius
Kijk dit is nog eens goed nieuws.
- KoenM
- Contacteer:
Graspop wellicht.
- alicecooper
Op 10, 11 en 12 juni komen de Amerikaanse nu-metalbands Limp Bizkit, Coal Chamber en Korn naar 013 in Tilburg. Dat deze drie bands op rij naar 013 komen is toch wel uniek en daarom zijn er combi-tickets verkrijgbaar.
De ticketverkoop start zaterdag 30 maart om 10 uur, tegelijk met de ticketverkoop voor Limp Bizkit. Er is maar een aantal combi-tickets verkrijgbaar, deze kosten €79,00 (excl. servicekosten. De actie loopt tot 27 april, tenzij een van de shows eerder uitverkoopt. Tickets die al eerder online zijn gekocht voor Coal Chamber en/of Korn kunnen een upgrade krijgen.
De ticketverkoop start zaterdag 30 maart om 10 uur, tegelijk met de ticketverkoop voor Limp Bizkit. Er is maar een aantal combi-tickets verkrijgbaar, deze kosten €79,00 (excl. servicekosten. De actie loopt tot 27 april, tenzij een van de shows eerder uitverkoopt. Tickets die al eerder online zijn gekocht voor Coal Chamber en/of Korn kunnen een upgrade krijgen.
Toch aanwezig in 013, goede maat heeft kaartjes gewonnen en ik mag mee, 

Ik ken inmiddels vier mensen die kaartjes hebben gewonnen.. volgens mij loopt de verkoop niet goed is het wel? Balen dat ik twee weken geleden m'n kaartje heb gekocht, want ik had inmiddels al twee keer gratis naar binnen gekunnen... Ach ja, shit happens.
It is my job as a human being to let my ignorance take control
-
- Contacteer:
Ik heb ook kaartjes gewonnen, maar ga niet heen. Het is me te ver weg en kost me teveel aan benzine om ook dit concert deze maand nog weer te bezoeken. Ik heb 013 gemaild dat als ze nog een andere gegadigde weten ze de kaarten beter aan een ander kunnen schenken.
Voor degenen die gaan, heel veel plezier toegewenst!
Voor degenen die gaan, heel veel plezier toegewenst!
not all those who wander are lost!
mijn vrouw heeft zelfs 2 x 2 kaartjes gewonnen
volgens mijn ging de verkoop niet heel lekker hahahah
volgens mijn ging de verkoop niet heel lekker hahahah
als het maar metal is
- innuendo
- Lult over cdtjes
Coal Chamber was tien jaar geleden al niet bijzonder populair. Ik had eigenlijk ook niet gedacht dat ze de grote zaal zouden uitverkopen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Was vet !!
Na een behoorlijk vals begin van de avond (kortsluiting thuis en vervolgens dikke file), uiteindelijk toch in 013 aangekomen.
Spoil Engine keihard gemist....
The Defiled was behoorlijk matige meuk, ergens tussen Deathstars en Him.
Coal Chamber voelde als een grote stap terug in de tijd, naar de Dynamo's en Graspoppen van de 2de helft van de jaren '90.
G.A.A.F.
De band speelde, met heel veel enthousiasme en spelvreugde, een strakke set van een uur waarin de nadruk uiteraard lag op het debuut.
Het was overigens, tussen de gordijnen, nog best leuk gevuld.
En het publiek was zeker enthousiast.
Was goed toeven in de pit !!
Na een behoorlijk vals begin van de avond (kortsluiting thuis en vervolgens dikke file), uiteindelijk toch in 013 aangekomen.
Spoil Engine keihard gemist....
The Defiled was behoorlijk matige meuk, ergens tussen Deathstars en Him.
Coal Chamber voelde als een grote stap terug in de tijd, naar de Dynamo's en Graspoppen van de 2de helft van de jaren '90.
G.A.A.F.
De band speelde, met heel veel enthousiasme en spelvreugde, een strakke set van een uur waarin de nadruk uiteraard lag op het debuut.
Het was overigens, tussen de gordijnen, nog best leuk gevuld.
En het publiek was zeker enthousiast.
Was goed toeven in de pit !!
Foto's alhier: http://www.basementonline.nl
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl