Time Machine (Italië)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
wyrm

Time Machine (Italië)

Bericht door wyrm » di dec 04, 2012 10:12 pm

Lang getwijfeld of deze band een eigen topic verdient of slechts een vernoeming in een van de prog-topics.
Voor een band die ergens in 92/93 is gestart, 4 geweldige cd's en 7 ep's heeft gemaakt durf ik het toch aan.

De band komt uit Italië en heeft een heel eigen geluid met voldoende aanknopingspunten voor liefhebbers van progressieve metal, powermetal en 'good old symfo'. Zoals al eerder gezegd hebben ze 4 cd's gemaakt, maar wel met evenveel verschillende line-ups. Toch is elke cd direct herkenbaar als Time Machine. De zangers hebben allemaal een duidelijk Italiaans accent, maar het is (voor mij) niet hinderlijk. De enige constante factor in de band is de bassist en componist, Lorenzo Dehò.

De cd's zijn allemaal opgebouwd rondom een thema; de eerste cd gaat over het leven van Galileo Galilei, de tweede over de levensloop van Jezus, de derde en vierde cd's zijn de eerste twee delen uit de Eymerich trilogie. Deze laatste twee gaan over het kwaad in de wereld en specifiek over terrorisme.

Discografie (full length):
Act II: Galileo 1996
Eternity Ends 1998
Evil - Liber Primus 2001
Reviviscence (Liber Secundus) 2004

De eerste twee cd's zijn meer symphonisch, de laatste twee hebben duidelijk meer een prog/powermetal inslag. Mijn favoriet is en blijft Eternity Ends. Hieronder twee heerlijke nummers van deze plaat:

Tussendoor heeft Dehò met het project Khali ook een mooie plaat gemaakt die in het verlengde van Queensryche ten tijde van Empire ligt. Deze titelloze plaat kwam in 1999 uit.

Wat vinden we hier van deze band? Het is lastig meer info over de band te vinden. Ik hoop dat ze nog actief zijn en kijk persoonlijk erg uit naar een nieuwe plaat, dat wordt onderhand wel flink tijd...
I drink therefore I am

Plaats reactie