Taken by force 2013
- alicecooper
Taken by force 2013
Op zaterdag 5 oktober wordt er in de Lantaarn te Hellendoorn het Taken By Force gehouden.
De line-up is als volgt,
Masters Of Metal (''Agent Steel'' old school set)
Emerald
Vortex
Elise
Jurassic Park
Traveling Rock Circus (with ''Together'' songs)
Imperium (Réunion)
Undersiege (Réunion)
Deur open: 13.00 uur
Eerste Band 14.00 uur
Voorverkoop: €20,00
Deurverkoop: € 25,00
Meer info; http://www.lantaarn.nl/
De line-up is als volgt,
Masters Of Metal (''Agent Steel'' old school set)
Emerald
Vortex
Elise
Jurassic Park
Traveling Rock Circus (with ''Together'' songs)
Imperium (Réunion)
Undersiege (Réunion)
Deur open: 13.00 uur
Eerste Band 14.00 uur
Voorverkoop: €20,00
Deurverkoop: € 25,00
Meer info; http://www.lantaarn.nl/
- Metalheank
Re: Taken by force 2013
Heel gaaf!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Eru Iluvatar
Jezus! Zo maar, vanuit het niets! Met ook nog een Imperium reünie! Aanwezig dus.
- alicecooper
De amerikaanse band "Masters of metal" heeft zijn hele tour gecancelled, vervanger is "Picture"
+ nog 1 band bijgevoegd "Battalion"(ch)
+ nog 1 band bijgevoegd "Battalion"(ch)
- Eru Iluvatar
Leuk, ik ga. Nog meer?
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Denk dat ik misschien wel ff kom. Al is het maar voor Imperium.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- alicecooper
1. Ga nooit naar Hellendoorn, tenzij het is om een vrachtwagen met explosieven te plaatsen om dit kutgehucht inclusief vergaande omgeving van de kaart te vagen. Wat een onbereikbare ellende.
2. Wat een amateuristische organisatie; ik geloof dat twee vrijwilligers het hele zootje regelden. Die gare stempel die je bij de deur kreeg werd uberhaupt niet gecheckt en kon met een viltstift in 0,25 seconden gedupliceerd worden. Het eerdere faillissement van De Lantaarn is meteen geheel logisch.
3. Er was ook nog metal, en wel van het meest heilige soort (ook al haalde dit festival het in de verste verte het niet bij Ages Of Metal in Oostrozebeke):
Undersiege (Reunion) - Niet gezien, helaas.
Traveling Rock Circus (with ‘’Together’’ songs) - Herkende alleen het nummer Playing Games, maar zowel oude werk als covers waren top!
Imperium (Reunion) - Overbodige reunie. Burgelijk tuig waar alleen familie op af kwam. Rollende kinderen voor het podium... Het is godverdomme geen MacDonalds ballenbak.
Battalion - De Zwitserse Metallica. Toffe metal, toffe lui.
Elise - Uitmuntend, maar dat wist ik op voorhand al.
Vortex - De zanger is naast Nederlands kampioen BigMacs eten ook de meest clownesque edoch humorvolle frontman die ik ooit zag.
Jurassic Park - Er stond volgens mij ongeveer een millenium aan levensjaren op het podium, de zanger deed het goed als ADHD-mimespeler.
Emerald - IRON ON IRON! SUICIDE! AAAARRRGGH!
Picture - Niet gezien, maar die treden toch op elke straathoek op.
2. Wat een amateuristische organisatie; ik geloof dat twee vrijwilligers het hele zootje regelden. Die gare stempel die je bij de deur kreeg werd uberhaupt niet gecheckt en kon met een viltstift in 0,25 seconden gedupliceerd worden. Het eerdere faillissement van De Lantaarn is meteen geheel logisch.
3. Er was ook nog metal, en wel van het meest heilige soort (ook al haalde dit festival het in de verste verte het niet bij Ages Of Metal in Oostrozebeke):
Undersiege (Reunion) - Niet gezien, helaas.
Traveling Rock Circus (with ‘’Together’’ songs) - Herkende alleen het nummer Playing Games, maar zowel oude werk als covers waren top!
Imperium (Reunion) - Overbodige reunie. Burgelijk tuig waar alleen familie op af kwam. Rollende kinderen voor het podium... Het is godverdomme geen MacDonalds ballenbak.
Battalion - De Zwitserse Metallica. Toffe metal, toffe lui.
Elise - Uitmuntend, maar dat wist ik op voorhand al.
Vortex - De zanger is naast Nederlands kampioen BigMacs eten ook de meest clownesque edoch humorvolle frontman die ik ooit zag.
Jurassic Park - Er stond volgens mij ongeveer een millenium aan levensjaren op het podium, de zanger deed het goed als ADHD-mimespeler.
Emerald - IRON ON IRON! SUICIDE! AAAARRRGGH!
Picture - Niet gezien, maar die treden toch op elke straathoek op.
- Eru Iluvatar
An sich een leuk feestje. Best bijzonder om een aantal van die vergeten klassieke metalbands uit Nederland te kunnen aanschouwen! Veel kwamen bovendien uit het oosten en noorden van het land, regio's die in de jaren tachtig qua muziektalent niet onderdeden voor de Randstad.
Opvallend is dat in het geïsoleerde dunbevolkte oosten oldschool metal vooral een ouwelullenfenomeen is en niet de hippe jonge typjes aantrekken die je in dichtbevolkte regio's in West-Europa tegenkomt. Dat komt natuurlijk ook door de afwezigheid van een internationale headliner. Wat dat betreft is het jammer dat Hellendoorn praktisch zo goed als niet bereikbaar is via openbaar vervoer en de grote naam Masters of Metal (alias Agent Steel) heeft afgezegd.
Afgezien van een paar typisch Hollandse heavy metal maniacs bestond het publiek grotendeels uit familie, vrienden en bekenden van de bands. Een oosters onderonsje met tante hannies, opa's, jonge vaders en kleuters. Best gezellig verder, hoewel sommige potige veertigers uiteindelijk zo bezopen waren dat ze volgens mij met hun agressieve bewegingen het idee hadden dat ze op een gabberparty in de jaren negentig zaten.
Nee, het typische oldschoolsfeertje, dat bijvoorbeeld wel in 2005 in het naburige Hardenberg op Raise Your Fist aanwezig was, ontbrak helemaal. De organisatie was ook zeer amateuristisch. Geen fatsoenlijke site, weinig informatie, totaal geen PR, zelfs niet in regionale bladen, etc. Desalniettemin ben ik blij dat ik er geweest ben. Eindelijk weer eens metaloptredens in De Lantaarn, toch een van de mooiste kleinere zaaltjes van Nederland, waar o.a. Saxon, Doro, Vicious Rumors, Tim Owens, Laaz Rockit, Forbidden en Fates Warning hebben opgetreden.
Oh ja, Jeroen: waar was je? Imperium was wel wat voor jou, evenals Undersiege, die band van Egbert Berents. Over de andere bands heeft Coen al genoeg gezegd. Hier nog wat filmpjes ter illustratie:
Opvallend is dat in het geïsoleerde dunbevolkte oosten oldschool metal vooral een ouwelullenfenomeen is en niet de hippe jonge typjes aantrekken die je in dichtbevolkte regio's in West-Europa tegenkomt. Dat komt natuurlijk ook door de afwezigheid van een internationale headliner. Wat dat betreft is het jammer dat Hellendoorn praktisch zo goed als niet bereikbaar is via openbaar vervoer en de grote naam Masters of Metal (alias Agent Steel) heeft afgezegd.
Afgezien van een paar typisch Hollandse heavy metal maniacs bestond het publiek grotendeels uit familie, vrienden en bekenden van de bands. Een oosters onderonsje met tante hannies, opa's, jonge vaders en kleuters. Best gezellig verder, hoewel sommige potige veertigers uiteindelijk zo bezopen waren dat ze volgens mij met hun agressieve bewegingen het idee hadden dat ze op een gabberparty in de jaren negentig zaten.
Nee, het typische oldschoolsfeertje, dat bijvoorbeeld wel in 2005 in het naburige Hardenberg op Raise Your Fist aanwezig was, ontbrak helemaal. De organisatie was ook zeer amateuristisch. Geen fatsoenlijke site, weinig informatie, totaal geen PR, zelfs niet in regionale bladen, etc. Desalniettemin ben ik blij dat ik er geweest ben. Eindelijk weer eens metaloptredens in De Lantaarn, toch een van de mooiste kleinere zaaltjes van Nederland, waar o.a. Saxon, Doro, Vicious Rumors, Tim Owens, Laaz Rockit, Forbidden en Fates Warning hebben opgetreden.
Oh ja, Jeroen: waar was je? Imperium was wel wat voor jou, evenals Undersiege, die band van Egbert Berents. Over de andere bands heeft Coen al genoeg gezegd. Hier nog wat filmpjes ter illustratie:
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Oef, het valt mij meteen weer op dat Eternal Dark eigenlijk alleen goed klinkt in Hammerfall uitvoering, die gasten hebben de kunst van het coveren in ieder geval beter onder de knie dan een band als Picture het origineel spelen heeft. Welke van de duizenden Imperium's was dit? En hoeveel publiek komt er op zo iets af?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Eru Iluvatar
80 man schat ik; dat is qua aantal bezoekers de helft van wat er een maand daarvoor vlak in de buurt op de Dalmsholte Metal Meeting stond, met als line-up Vanderbuyst, een Dio-coverband en een regionale jonge thrashband, maar wel goede PR en een bij het jonge publiek bekende naam.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
80 man is natuurlijk alsnog wel erg weinig, helemaal als je hoort dat er voornamelijk familie op af is gekomen. Nu kan dat ook best liggen aan het feit dat er natuurlijk geen echt grote bands aanwezig waren (die Nederlandse bands zijn de kroeg van tante Sjaan uit Kutschubbeveen vaak zat te bewonderen), of dat de organisatie gewoon crap was, maar dan doen ze het bij Ages Of Metal of de Baroeg toch een stuk beter met oldschool muziek.
En welke Imperium was het nu?
En welke Imperium was het nu?

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- innuendo
- Lult over cdtjes
Masterplan stond afgelopen vrijdag ook voor niet meer dan 80 man te spelen. Wel zonde hoor. De laatste plaat mag dan behoorlijk matig zijn, maar live staat het als een huis.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Lennert, gezien de songtitels denk ik deze: http://www.metal-archives.com/bands/Imperium/2111
- Metalheank
Klopt, die progressieve thrashmetal uit Hengelo. Gave band wel.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Jaja er komt nog wel íets goeds uit Hengelo
Ik ken ze overigens niet.

The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle