Ten eerste wil ik zeggen dat dit geen Sonata Arctica haat-thread is, ik ben zelf een enorme Sonata-fan, maar er is één dingetje wat mij dwars zit.
Ik heb Sonata nu 4x live gezien in de afgelopen 2-3 jaar, en het is mij opgevallen dat eigenlijk vrijwel steeds dezelfde lijst met standaard nummers gespeeld wordt. Ik vind het niet raar als Full Moon altijd gespeeld wordt, Sabaton kan het ook niet maken om Primo Victoria niet te spelen, maar als ook nog eens Replica, Don't Say a Word, Black Sheep en Last Amazing Grays vrijwel elke show (die ik gezien heb) gespeeld wordt gaat dat mij een beetje dwars zitten. Voordat Stones Grow Her Name uitwas kon ik ook de volgende nummers hieraan toevoegen: "In Black and White, Paid in Full, Flag in the Ground, Blank File, Caleb, Juliet" Met een variatie van 1-2 liedjes. Dieptepunt was toen de Full Moon opening/Total Eclipse of the Heart grap 2x achter elkaar gemaakt werd in shows 1.5 jaar van elkaar verwijderd.
Ik vind de live shows nog steeds uitstekend, ik zou alleen weer eens wat andere nummers willen horen, liedjes zoals San Sebastian, My Selene, The Cage, Silver Tongue, Wolf&Raven etc. worden structureel niet meer gespeeld lijkt het.
Mijn vraag is eigenlijk dit: Ben ik de enige die dit is opgevallen, of zijn er nog andere Sonata fans die dit gemerkt hebben?
Sonata Arctica Live
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Sonata Arctica Live
Mijn vriendin is groot fan en klaagt steen en been over de setlist. Ze neemt ook geen blad voor de mond en dat is als nietfan best leuk eigenlijk: al die verbaasde gezichten als ze na een aankondiging roept: 'DIT VIND IK NOU ECHT EEN KUTNUMMER VAN DE NIEUWE PLAAT'.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Kon dit niet gewoon in het bandtopic?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Schijnen meer bands te zijn die al 300 jaar dezelfde setlist hebben.
En daar dan ook nog eens zonder veel gezeik mee weg komen.
Soms valt er wel eens een bandlid om, na iets verkeerd gegeten te hebben of zo.
Ook dan blijft echter de setlist nagenoeg hetzelfde, en word met een vervanger het saaie pad gewoon vervolgd..
Ik weet echter wel een oplossing voor je probleem.
Sonata Arctica mijden als ware het builenpest.
Doe ik ook al jaren ,en ik kan het iedereen aanraden.
En daar dan ook nog eens zonder veel gezeik mee weg komen.
Soms valt er wel eens een bandlid om, na iets verkeerd gegeten te hebben of zo.
Ook dan blijft echter de setlist nagenoeg hetzelfde, en word met een vervanger het saaie pad gewoon vervolgd..
Ik weet echter wel een oplossing voor je probleem.
Sonata Arctica mijden als ware het builenpest.
Doe ik ook al jaren ,en ik kan het iedereen aanraden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Sorry als dit niet de juiste forumplek was, ik ben nog niet helemaal bekend met deze site. Als een mod of admin het op de juiste plek kan/wil zetten: be my guest.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit merkt. Ik blijf wel gewoon lekker naar de albums luisteren, maar speciaal naar de liveshows gaan wordt em voorlopig niet. Zo goed vond ik de nummers van Stones nou ook weer niet :p
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit merkt. Ik blijf wel gewoon lekker naar de albums luisteren, maar speciaal naar de liveshows gaan wordt em voorlopig niet. Zo goed vond ik de nummers van Stones nou ook weer niet :p
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik heb de band slechts 1 keer live gezien (ten tijde van Reckoning Night, good times), maar wat ik op youtube zie en wat ik lees van fans, valt de setlist mij ook bijzonder tegen, helemaal met het laatste album (dat ik erg goed vond) vind ik het vreemd dat ze de gaafste nummers niet spelen en weer gaan voor de meest simpele deuntjes.
Wel een goede live band, niet daarvan.
Wel een goede live band, niet daarvan.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )