Zo 30-3, Doornroosje, Grand M, Audrey H, Zodiac, Vintage C
Zo 30-3, Doornroosje, Grand M, Audrey H, Zodiac, Vintage C
Grand Magus, Audrey Horne, Zodiac en The Vintage Caravan dus, dat paste niet helemaal in de kopregel.
Vandaag komt het Zweedse metalinstituut Grand Magus voor de eerste keer naar Doornroosje. Het geluid van de band, die al sinds 1996 bestaat, is langzaam geëvolueerd van doom en stoner naar meer epische heavy metal zoals te horen is op de laatste twee albums. Headbangen met de vuist omhoog is het devies op de volvette melodieuze, stampende heavy riffs de krachtige zang van Janne 'JB' Christoffersson!
Het gezelschap komt niet alleen en neemt maar liefst drie supports mee, niet de minste. Audrey Horne heeft al vele zieltjes gewonnen op het FortaRock festival afgelopen zomer. De moderne mix van vintage hardrock en klassieke klinkt vertrouwd met invloeden van bands als Iron Maiden, Thin Lizzy en ZZ Top. Zowel het Duitse Zodiac als het uit IJsland afkomstige The Vintage Caravan grossieren in bluesy hardrock. Beide bands hebben nieuw materiaal uit wat ten gehore wordt gebracht op deze zondag in maart.
Open:18:30
Start:19:00
€17,50
Fijne package lijkt me, ik ga er proberen bij te zijn.
Vandaag komt het Zweedse metalinstituut Grand Magus voor de eerste keer naar Doornroosje. Het geluid van de band, die al sinds 1996 bestaat, is langzaam geëvolueerd van doom en stoner naar meer epische heavy metal zoals te horen is op de laatste twee albums. Headbangen met de vuist omhoog is het devies op de volvette melodieuze, stampende heavy riffs de krachtige zang van Janne 'JB' Christoffersson!
Het gezelschap komt niet alleen en neemt maar liefst drie supports mee, niet de minste. Audrey Horne heeft al vele zieltjes gewonnen op het FortaRock festival afgelopen zomer. De moderne mix van vintage hardrock en klassieke klinkt vertrouwd met invloeden van bands als Iron Maiden, Thin Lizzy en ZZ Top. Zowel het Duitse Zodiac als het uit IJsland afkomstige The Vintage Caravan grossieren in bluesy hardrock. Beide bands hebben nieuw materiaal uit wat ten gehore wordt gebracht op deze zondag in maart.
Open:18:30
Start:19:00
€17,50
Fijne package lijkt me, ik ga er proberen bij te zijn.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
Re: Zo 30-3, Doornroosje, Grand M, Audrey H, Zodiac, Vintage
Grand Morne? Grand Mood? Grand Master? Grand Massive? Grand Maris? Oh, Grand Magus...
Waarom ga je in hemelsnaam bandnamen zitten afkorten in een topictitel? Laat dan gewoon de laatste een of twee ("kleine") bandnamen weg, daar koopt normaliter toch niemand een kaartje voor.
Verder zijn Grand Magus en Audrey Horne leuke bands, maar al vaker gezien, dus heb ik zelf voor die dag wat anders gepland.
Waarom ga je in hemelsnaam bandnamen zitten afkorten in een topictitel? Laat dan gewoon de laatste een of twee ("kleine") bandnamen weg, daar koopt normaliter toch niemand een kaartje voor.
Verder zijn Grand Magus en Audrey Horne leuke bands, maar al vaker gezien, dus heb ik zelf voor die dag wat anders gepland.
ik koop juist voor die twee kleine bands mijn kaartje.
Voor de volledigheid wellicht? Is dat bij je opgekomen? Maak je niet zo druk, zeker als je komt om te melden dat je niet gaat. Ik koop trouwens mijn kaartje voor The Vintage Caravan (en Audrey Horne). Supports zijn voor mij een belangrijke afweging om wel of niet te gaan. Ik was gisteren waarschijnlijk niet naar Monster Magnet gegaan als er geen interessante openingsband was geweest.Gilbert schreef:Grand Morne? Grand Mood? Grand Master? Grand Massive? Grand Maris? Oh, Grand Magus...
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
Alle vier goede bands dus aanwezig!
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
Prima openingspost en titel, kerel.Bastiaan schreef:Voor de volledigheid wellicht? Is dat bij je opgekomen? Maak je niet zo druk, zeker als je komt om te melden dat je niet gaat. Ik koop trouwens mijn kaartje voor The Vintage Caravan (en Audrey Horne). Supports zijn voor mij een belangrijke afweging om wel of niet te gaan. Ik was gisteren waarschijnlijk niet naar Monster Magnet gegaan als er geen interessante openingsband was geweest.Gilbert schreef:Grand Morne? Grand Mood? Grand Master? Grand Massive? Grand Maris? Oh, Grand Magus...
De ruimte is nu eenmaal beperkt. En wie nieuwsgierig is klikt toch wel verder.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Spirit In Black
- Latebloomer
@Spirit in Black: zet ff een tijdschema online.
- Spirit In Black
Schema
18.30 deur en kassa open
18:45 - 19:20 The Vintage Caravan
19:35 - 20:05 Zodiac
20:20 - 21:30 Audrey Horne
21:50 - 23:00 Grand Magus
18.30 deur en kassa open
18:45 - 19:20 The Vintage Caravan
19:35 - 20:05 Zodiac
20:20 - 21:30 Audrey Horne
21:50 - 23:00 Grand Magus
- Latebloomer
wat een fantastisch optreden van Audrey Horne! Echt zo'n band waarvan de CD's iets te poppy zijn, maar die live de pannen van het dak rost. Schitterende actie ook dat de band (bijna) voltallig een nummertje in het publiek speelde.
Grand Magus was degelijk.
TVC helaas moeten missen. Zodiac bewust laten schieten (hoewel ik hun laatste nummer wel heb meegepikt en dat viel me helemaa niet tegen).
Grand Magus was degelijk.
TVC helaas moeten missen. Zodiac bewust laten schieten (hoewel ik hun laatste nummer wel heb meegepikt en dat viel me helemaa niet tegen).