Bandcollecties
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Bandcollecties
Naar aanleiding van meerdere gesprekken met Eru over dit onderwerp vroeg ik me toch af van welke bands jullie alle albums hebben staan? Willen jullie van je favoriete band ook daadwerkelijk alles aangeschaft hebben en beslaat dit dan alleen studioalbums of ook live albums, ep's en singles? Voorheen wilde ik van praktisch iedere band die ik goed vond ook daadwerkelijk alles hebben, maar in het geval van een flink aantal bands ben ik hier toch op terug gekomen. Toen ik mezelf enkele jaren geleden flink in thrash aan het verdiepen was trachtte ik alles van bands als Forbidden, Annihilator en Nuclear Assault aan te schaffen. Bij Forbidden kan ik Green nog steeds niet vinden, maar voel ik de noodzaak langzaamaan ook minder om deze per se aan te schaffen. Van Annihilator hoef ik All For You eigenlijk niet en mis ik ook alles na Schizo Deluxe, terwijl ik me bij Nuclear Assault al afvraag waarom ik Third World Genocide heb en of ik Out Of Order en Something Wicked ooit nog aan zou schaffen als ik ze tegen kom (waarschijnlijk wel, maar dan echt niet voor meer dan 5 euro).
Toch zijn er een flink aantal bands waar ik niet anders van kan dan alle studio (en soms ook live albums) van aan te schaffen zoals het geval is bij Iron Maiden en Blind Guardian. Aan de andere kant heb ik bands als Megadeth waar ik alles religieus van aanschafte tot ik het niet langer kon om nog langer mee te gaan in het gedachtepatroon van de redneck Mustaine die ooit mijn held was (Supercollider niet in mijn collectie) of waarvan het echt te bagger werd (Queensryche's Dedicated To Chaos). Hoe gaan jullie om met het compleet maken van jullie collectie? Is er een punt van onvoorwaardelijke liefde of zijn er momenten waarop het genoeg is (slechte albums bijvoorbeeld) waarop het completeren ook stopt bij jullie?
Op het moment heb ik alle studioalbums van de volgende acts (vanaf 3 studioalbums, vind het wat flauw om een cultact met twee releases hier onder te plaatsen):
- Agent Steel
- Ayreon
- Blind Guardian
- Dream Theater
- Fairyland
- Heathen
- Heidevolk
- Gamma Ray
- Iced Earth
- Iron Maiden
- Jon Oliva's Pain
- Marillion
- Nevermore
- Orden Ogan
- Paradise Lost
- Psychotic Waltz
- Rammstein
- Virgin Steele
Toch zijn er een flink aantal bands waar ik niet anders van kan dan alle studio (en soms ook live albums) van aan te schaffen zoals het geval is bij Iron Maiden en Blind Guardian. Aan de andere kant heb ik bands als Megadeth waar ik alles religieus van aanschafte tot ik het niet langer kon om nog langer mee te gaan in het gedachtepatroon van de redneck Mustaine die ooit mijn held was (Supercollider niet in mijn collectie) of waarvan het echt te bagger werd (Queensryche's Dedicated To Chaos). Hoe gaan jullie om met het compleet maken van jullie collectie? Is er een punt van onvoorwaardelijke liefde of zijn er momenten waarop het genoeg is (slechte albums bijvoorbeeld) waarop het completeren ook stopt bij jullie?
Op het moment heb ik alle studioalbums van de volgende acts (vanaf 3 studioalbums, vind het wat flauw om een cultact met twee releases hier onder te plaatsen):
- Agent Steel
- Ayreon
- Blind Guardian
- Dream Theater
- Fairyland
- Heathen
- Heidevolk
- Gamma Ray
- Iced Earth
- Iron Maiden
- Jon Oliva's Pain
- Marillion
- Nevermore
- Orden Ogan
- Paradise Lost
- Psychotic Waltz
- Rammstein
- Virgin Steele
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Bandcollecties
Dan moet ik de hele discografie de moeite waard vinden. Vroeger had ik een aantal bands wel compleet of was ik hard op weg. Dat is dus wel afgelopen. Ik vind het zonde om tijd en vooral geld te steken in slechte platen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
Ik heb maar een soort rare verslaving en dat is het verzamelen van Agalloch werk.
Collectie tot nu toe:
Pale Folklore op CD en vinyl
The Mantle op CD en vinyl
Ashes Against the Grey op CD en vinyl
Marrow of the Spirit op CD (gelimiteerde zwarte uitgave) met album shirt en vinyl
The Serpent & the Sphere op CD (vinyl is nog niet uitgebracht voor zover ik weet) met album shirt
Whitedivisiongrey op CD en vinyl
Faustian Echoes vinyl
Oak Folk compilatie (Agalloch draagt daaraan bij met de track "Where Shade Once Was")
Collectie tot nu toe:
Pale Folklore op CD en vinyl
The Mantle op CD en vinyl
Ashes Against the Grey op CD en vinyl
Marrow of the Spirit op CD (gelimiteerde zwarte uitgave) met album shirt en vinyl
The Serpent & the Sphere op CD (vinyl is nog niet uitgebracht voor zover ik weet) met album shirt
Whitedivisiongrey op CD en vinyl
Faustian Echoes vinyl
Oak Folk compilatie (Agalloch draagt daaraan bij met de track "Where Shade Once Was")
Ik maak me hier geregeld schuldig aan, ik heb Morbid Angel's Illud Divinum Insanus en Lou Reed & Metallica's - Lulu onder andere voor een prikkie gekocht om ze zonder ze ooit te beluisteren de kast in te schuiven.
'Waarom, waarom...?' is de enige vraag die hierop te stellen is.
Echt geen idee.
'Waarom, waarom...?' is de enige vraag die hierop te stellen is.
Echt geen idee.
- kriegsnebel
Het lastige is om ook alle demo's te vinden die uitgebracht zijn toen de band nog niet bekend was, eigenlijk een onmogelijke opgaven. De demo's laat ik vaak dan ook zitten.
Het zelfde als een band/label een rerelease uitgeeft, zonder enige vernieuwing of uitbreiding met bonustracks of dergelijke heb ik niet de behoefte om deze aan te schaffen. Als ik de originele uitgave niet heb(en onmogelijk te vinden is) dan is het wel leuk om de rerelease aan te gaven.
Van zover ik weet zijn dit de bands waar ik alles van heb:
-Ad Hominem
-Fluisterwoud
-Ghost
-Nargaroth
-Sabaton
Alles op vinyl en cd.
Maar de interesse om alles van 1 band te hebben is wel minder geworden.
Helemaal als een band een LP ut geeft is 5 verschillende kleuren vinyl, dan vind ik exemplaar wel prima.
Het zelfde als een band/label een rerelease uitgeeft, zonder enige vernieuwing of uitbreiding met bonustracks of dergelijke heb ik niet de behoefte om deze aan te schaffen. Als ik de originele uitgave niet heb(en onmogelijk te vinden is) dan is het wel leuk om de rerelease aan te gaven.
Van zover ik weet zijn dit de bands waar ik alles van heb:
-Ad Hominem
-Fluisterwoud
-Ghost
-Nargaroth
-Sabaton
Alles op vinyl en cd.
Maar de interesse om alles van 1 band te hebben is wel minder geworden.
Helemaal als een band een LP ut geeft is 5 verschillende kleuren vinyl, dan vind ik exemplaar wel prima.
Bier en metal
Mee eens. Ik kan geen artiest bedenken met, zeg, tien albums of meer, waarvan ik alle platen top vind en ik alles op cd of vinyl wil hebben.innuendo schreef:Dan moet ik de hele discografie de moeite waard vinden. Vroeger had ik een aantal bands wel compleet of was ik hard op weg. Dat is dus wel afgelopen. Ik vind het zonde om tijd en vooral geld te steken in slechte platen.
Er zijn genoeg bands waarvan ik alles ken en ook heel wat waarbij ik in de buurt kom (Maiden, Slayer, de bands waar ik al het langst naar luister zeg maar), maar volgens mij heb ik van geen enkele band de gehele discografie compleet.
Enslaved......Gilbert schreef:Mee eens. Ik kan geen artiest bedenken met, zeg, tien albums of meer, waarvan ik alle platen top vind en ik alles op cd of vinyl wil hebben.innuendo schreef:Dan moet ik de hele discografie de moeite waard vinden. Vroeger had ik een aantal bands wel compleet of was ik hard op weg. Dat is dus wel afgelopen. Ik vind het zonde om tijd en vooral geld te steken in slechte platen.
Ik heb ook een aantal bands waar ik alle releases van heb. Niet alles op Cd en Vinyl. Maar bijvoorbeeld bij Volbeat wel.
Volbeat
Satyricon
Enslaved
Watain
Megadeth
Bon Jovi

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Bon Jovi heb ik bijna compleet, alleen het laatste album niet 
Bands als Rush (mis ik het debuut van), Fates Warning (mis ik Perfect Symmetry), Candlemass (mis ik Chapter VI van), Savatage (mis ik Fight For The Rock), Megadeth (mis ik 13 en Supercollider van) en Queensryche (mis ik American Soldier en Dedication To Chaos van) ben ik (met uitzondering van de laatste twee bands) wel aan het bij om het compleet te maken, helemaal bij Rush, Fates Warning en Candlemass vind ik toch alle albums wel de moeite waard op een eigen manier. Als ik het album boven een 70/100 zou geven, en het daarmee replay value geef, wil ik toch alles wel hebben van een band als ze genoeg klassiekers hebben uitgebracht die de moeite waard zijn. Zodoende zal ik van Iron Maiden en Blind Guardian ook alles blijven aanschaffen.

Bands als Rush (mis ik het debuut van), Fates Warning (mis ik Perfect Symmetry), Candlemass (mis ik Chapter VI van), Savatage (mis ik Fight For The Rock), Megadeth (mis ik 13 en Supercollider van) en Queensryche (mis ik American Soldier en Dedication To Chaos van) ben ik (met uitzondering van de laatste twee bands) wel aan het bij om het compleet te maken, helemaal bij Rush, Fates Warning en Candlemass vind ik toch alle albums wel de moeite waard op een eigen manier. Als ik het album boven een 70/100 zou geven, en het daarmee replay value geef, wil ik toch alles wel hebben van een band als ze genoeg klassiekers hebben uitgebracht die de moeite waard zijn. Zodoende zal ik van Iron Maiden en Blind Guardian ook alles blijven aanschaffen.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ik heb alles van:
Ayreon
Dream Theater
Guns N' Roses
Halford
Iron Maiden
Judas Priest
Metallica
Rush
System of a Down
Van Megadeth ontbreekt Super Collider. Van Helloween ontbreekt Chameleon. Van Gamma Ray ontbreekt Insanity & Genius.
Ayreon
Dream Theater
Guns N' Roses
Halford
Iron Maiden
Judas Priest
Metallica
Rush
System of a Down
Van Megadeth ontbreekt Super Collider. Van Helloween ontbreekt Chameleon. Van Gamma Ray ontbreekt Insanity & Genius.
die laatste mis je ook niet zoveel aan!Lennert schreef:Bon Jovi heb ik bijna compleet, alleen het laatste album niet

- Eru Iluvatar
Alles heb ik alleen van The Devil's Blood en Hammers Of Misfortune. De enige bands waarbij ik alles goed genoeg vind om aan te hebben geschaft.
Veel grote bands hebben ontzettend veel filler-materiaal. Men denke aan Queen, Rush, Jethro Tull, Genesis, King Crimson, The Kinks, Judas Priest, Iron Maiden, Yes, etc.
Allemaal bands die gewend zijn geraakt aan de inkomens die ze vergaarden dankzij het regelmatig afleveren van albums en op tournee gaan. Het resultaat zijn een select aantal topnummers, maar ook een hoop onwaardig B-materiaal.
Nee, doe mij dan maar die kleine hedendaagse hardrock/metal-bands die heel spaarzaam iets afleveren, maar dan ook veel consistenter is wat betreft kwaliteit dan die grote bands uit het verleden.
Veel grote bands hebben ontzettend veel filler-materiaal. Men denke aan Queen, Rush, Jethro Tull, Genesis, King Crimson, The Kinks, Judas Priest, Iron Maiden, Yes, etc.
Allemaal bands die gewend zijn geraakt aan de inkomens die ze vergaarden dankzij het regelmatig afleveren van albums en op tournee gaan. Het resultaat zijn een select aantal topnummers, maar ook een hoop onwaardig B-materiaal.
Nee, doe mij dan maar die kleine hedendaagse hardrock/metal-bands die heel spaarzaam iets afleveren, maar dan ook veel consistenter is wat betreft kwaliteit dan die grote bands uit het verleden.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mijn voorliefde voor Iron Maiden (ik vind alleen Virtual XI erg matig) daargelaten, vind je echt dat Rush matige albums heeft uitgebracht? Ik hoor in ieder album (ok, ik ken het debuut niet) genoeg creativiteit en liefde om het in ieder geval geen fillers te noemen. Bij een band als Queen moet ik toegeven dat ik wel wat selecter te werk ga sinds ik enkele maanden geleden wat albums ben begonnen te kopen, want ik weet dat ik hier ook genoeg niet interessant van vind (hun disco periode bijvoorbeeld) en alleen geniet van de epische hardrock. Bij een band als Rush vind ik wel echt alles leuk.Eru Iluvatar schreef:Alles heb ik alleen van The Devil's Blood en Hammers Of Misfortune. De enige bands waarbij ik alles goed genoeg vind om aan te hebben geschaft.
Het debuutalbum van Rush is ook de moeite waard. Het lijkt veel op de wat meer straight forward nummers van Fly By Night. Alleen al Working Man maakt het de aankoop waard. Geddy's belachelijk hoge vocalen en grote rockgehalte maken het voor mij zeker de moeite waard.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Pfoeh, dat zijn nogal wat bands. Vaak vind ik cool om alles te hebben staan en op een hele enkele uitzondering na luister ik het ook met plezier. Ook minder geachte cd's vind ik vaak best goed. Singletjes en live-cd's koop ik niet zo vaak, al is dat bij sommige bands wel het geval.
Een eerste aanzet (vooral studioplaten):
Emperor
Iron Maiden
Riot
Fatal Embrace
Anacrusis
Ayreon
Abigor
Meshuggah
Kiss
Communic
Helstar
Opeth
Scanner
Dark Angel
Pagan's Mind
Paralysis
Hades
Empyrium
Everon
Blackfield
Anacrusis
Borknagar
Rush
Anubis Gate
Heathen
Nevermore
Agent Steel
Iced Earth
Arena
Forbidden
Nuclear Assault
Depressive Age
Bruce DIckinson
The Kovenant
Atheist
Exodus
Hexenhaus
The Flower Kings
Headhunter
Karmakanic
Sadist
Destruction
Sodom
Kreator
Knight Area
Sadus
Nasty Savage
Deathrow
Artillery
Defiance
Testament
Iron Savior
Nokturnal Mortum
Wrath
Megadeth
Zero Hour
Overkill
Paradox
Jag Panzer
Crimson Glory
Poltergeist
Sabbat
Onslaught
Mortal Sin
Sacrosanct
Heir Apparent
Fates Warning
Lizzy Borden
Sacred Oath
Sacred Steel
Mercyful Fate
King Diamond
Liege Lord
Dimmu Borgir
Mekong Delta
Psychotic Waltz
Amulance
Sacred Warrior
Exxplorer
Helloïse
Annihilator
Suidakra
IQ
Death
Textures
Antidote
Bathory
Death Angel
Abba
Phantom
Evilfeast
Airbag
Thunderbolt (POL)
Pendragon
Grip Inc.
Coroner
Mystic Force
Believer
Vicious Rumors
Leviathan (Colorado)
Metal Church
Redemption
Sacred Reich
en ga zo maar door. Heerlijk, veel keuze, veel muziek, veel draaiplezier.
@Lennert, wat Kees zegt over Rush klopt niet. Of hij moet de best-of albums bedoelen, maar verzamelaars reken ik nooit echt mee, mits er zeldzaam materiaal op staat.
Een eerste aanzet (vooral studioplaten):
Emperor
Iron Maiden
Riot
Fatal Embrace
Anacrusis
Ayreon
Abigor
Meshuggah
Kiss
Communic
Helstar
Opeth
Scanner
Dark Angel
Pagan's Mind
Paralysis
Hades
Empyrium
Everon
Blackfield
Anacrusis
Borknagar
Rush
Anubis Gate
Heathen
Nevermore
Agent Steel
Iced Earth
Arena
Forbidden
Nuclear Assault
Depressive Age
Bruce DIckinson
The Kovenant
Atheist
Exodus
Hexenhaus
The Flower Kings
Headhunter
Karmakanic
Sadist
Destruction
Sodom
Kreator
Knight Area
Sadus
Nasty Savage
Deathrow
Artillery
Defiance
Testament
Iron Savior
Nokturnal Mortum
Wrath
Megadeth
Zero Hour
Overkill
Paradox
Jag Panzer
Crimson Glory
Poltergeist
Sabbat
Onslaught
Mortal Sin
Sacrosanct
Heir Apparent
Fates Warning
Lizzy Borden
Sacred Oath
Sacred Steel
Mercyful Fate
King Diamond
Liege Lord
Dimmu Borgir
Mekong Delta
Psychotic Waltz
Amulance
Sacred Warrior
Exxplorer
Helloïse
Annihilator
Suidakra
IQ
Death
Textures
Antidote
Bathory
Death Angel
Abba
Phantom
Evilfeast
Airbag
Thunderbolt (POL)
Pendragon
Grip Inc.
Coroner
Mystic Force
Believer
Vicious Rumors
Leviathan (Colorado)
Metal Church
Redemption
Sacred Reich
en ga zo maar door. Heerlijk, veel keuze, veel muziek, veel draaiplezier.
@Lennert, wat Kees zegt over Rush klopt niet. Of hij moet de best-of albums bedoelen, maar verzamelaars reken ik nooit echt mee, mits er zeldzaam materiaal op staat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik ben zo dol op Queen dat ik zelfs hun discomuziek wel kan hebben. Body Language is zo fout dat ik de humor er wel van in zie. Rush lijkt me ook wel een band die de moeite waard is om alles van aan te schaffen. Ik zal ook wel eens een lijstje maken, maar het zal me verbazen wanneer daar meer dan tien bands op staan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Hellhammer
Vroeger probeerde ik alles van Sabbat/Metalucifer te verzamelen, maar dat bleek een redelijke sisyfustaak. Verder heb ik volgens mij alles van:
Kiss
Candlemass
Judas Priest
Iron Maiden
Brocas Helm
Pagan Altar
Arghoslent
Journey (!!!!!!)
Manowar
Vengeance Rising
Verder nog een hele sloot van bandjes die één of twee albums hebben uitgebracht, maar dan wordt het een beetje flauw.
Kiss
Candlemass
Judas Priest
Iron Maiden
Brocas Helm
Pagan Altar
Arghoslent
Journey (!!!!!!)
Manowar
Vengeance Rising
Verder nog een hele sloot van bandjes die één of twee albums hebben uitgebracht, maar dan wordt het een beetje flauw.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Manowar heb ik geprobeerd, maar ik kan het niet meer over mijn hart verkrijgen vanwege het feit dat het een behoorlijke kloteband is geworden.
-
Ik heb een paar bands waar ik alle studio-albums van heb:
Iron Maiden
Iced Earth
Morgana Lefay
Nevermore
Communic
Powerwolf
Sabaton
System of a Down
Jon Oliva's Pain
En dan zijn er nog bands waar ik alle cd's van heb, maar nog niet allemaal origineel
Iron Maiden
Iced Earth
Morgana Lefay
Nevermore
Communic
Powerwolf
Sabaton
System of a Down
Jon Oliva's Pain
En dan zijn er nog bands waar ik alle cd's van heb, maar nog niet allemaal origineel