Mike Varney/Shrapnel/80ties shred
- MetalDelight
Mike Varney/Shrapnel/80ties shred
De liefhebbers en de mensen die er mee opgroeiden kennen ze wel, de (instrumentale) shred albums uit de jaren 80/begin 90.
Meestal kwamen deze bands/gitaristen terecht bij het Shrapnel label van mastermind en producer Mike Varney.
Cacophony, Jason Becker, Vinnie Moore, Tony Macalpine, Joey Tafolla, M.A.R.S., Chastain, Marty Friedman, Apocrypha, Racer X, Michael Lee Firkins etc.
Welk album is je favoriet en mag volgens jou absoluut niet in onze collectie ontbreken?
Mijn favoriet plus geweldige herinneringen:
Meestal kwamen deze bands/gitaristen terecht bij het Shrapnel label van mastermind en producer Mike Varney.
Cacophony, Jason Becker, Vinnie Moore, Tony Macalpine, Joey Tafolla, M.A.R.S., Chastain, Marty Friedman, Apocrypha, Racer X, Michael Lee Firkins etc.
Welk album is je favoriet en mag volgens jou absoluut niet in onze collectie ontbreken?
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Re: Mike Varney/Shrapnel/80ties shred
Tsja, veel gaaf spul uitgebracht. Met name Apocrypha, Hexx, Cacophony en natuurlijk Vicious Rumors zijn briljante ontdekkingen. Ook Chastain mag er zeker zijn. Lijkt me de hoogste tijd dat de eerste twee albums van Hexx eens op cd uitgebracht worden, trouwens. Al jaren geleden aangekondigd, maar het is er nooit van gekomen.
Overigens heb ik meer met de bands dan met de solo-artiesten. Ik word niet zo snel warm van louter instrumentale gitaarmuziek, vooral als het veelal in het teken van gepiel staat. Dan liever zoals Cacophony dat deed. Al is die eerste soloplaat van Joey Taffola best leuk.
Overigens heb ik meer met de bands dan met de solo-artiesten. Ik word niet zo snel warm van louter instrumentale gitaarmuziek, vooral als het veelal in het teken van gepiel staat. Dan liever zoals Cacophony dat deed. Al is die eerste soloplaat van Joey Taffola best leuk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- MetalDelight
Ik heb de eerste 2 Hexx platen op vinyl, magistrale platen. Under The Spell is wel als bootleg cd uitgebracht overigens. Is meende ik een split-cd met nog een andere band, heb hem zelf niet. Inderdaad onbegrijpelijk dat die platen nog niet zijn opgepoetst en opnieuw uitgebracht.
De eerste reeks instrumentale platen uit de Mike Varney stal heb ik hoog in het vaandel. Met name Vinnie Moore, Tony Macalpine en de door jou genoemde Tafolla zijn prachtplaten, daar gaat het nog om de melodie en songs. Hoe goed Jason Becker ook was, Perpetual Burn kan dan toch niet op tegen Vinnie Moore's Time Odyssey
Persoonlijk vindt ik dan Greg Howe, Frank Gambale en co. stukken minder. Meer jazzy gepiel zonder kop en staart.
Doe mij dan maar Autumn Lords.
De eerste reeks instrumentale platen uit de Mike Varney stal heb ik hoog in het vaandel. Met name Vinnie Moore, Tony Macalpine en de door jou genoemde Tafolla zijn prachtplaten, daar gaat het nog om de melodie en songs. Hoe goed Jason Becker ook was, Perpetual Burn kan dan toch niet op tegen Vinnie Moore's Time Odyssey

Persoonlijk vindt ik dan Greg Howe, Frank Gambale en co. stukken minder. Meer jazzy gepiel zonder kop en staart.
Doe mij dan maar Autumn Lords.
- Jeroen
- Contacteer:
Die van Hexx is zowel met No Escape op bootleg-cd uitgebracht (ruis te over) en als Reborn Classic met Nightcrawler. Heb em hier wel, bij gebrek aan beter. Ook Nightcrawler vind ik tof, dus dat scheelt.
- MetalDelight
Ok, ik heb die Nightcrawler op vinyl gehad. Leuk maar maakte (te) weinig rondjes.
Hexx- Under The Spell --> wat een gave hoes ook
Hexx- Under The Spell --> wat een gave hoes ook

- Jeroen
- Contacteer:
Dat zeker. Prima band. Overigens kan ik ook prima uit de voeten met het death/thrash georiënteerde werk van Hexx. Lekker wild, beetje technisch en scheurend. Keurig.
Zo, das n blast from the past haha. Ja ik luisterde deze namen allemaal, op M.A.R.S na, die ken ik niet (meer). Favoriet destijds? Allemaal wel denk ik. Ws Cacophony, Chastain, Jason Becker, MLF, Marty Friedman en Joey Tafolla.MetalDelight schreef:De liefhebbers en de mensen die er mee opgroeiden kennen ze wel, de (instrumentale) shred albums uit de jaren 80/begin 90.
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk