Scar Symmetry- The Singularity

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
MetalDelight

Scar Symmetry- The Singularity

Bericht door MetalDelight » ma okt 13, 2014 7:55 pm

Het afgelopen weekend dit nieuwe album volop de kans gegevens en tot dusver ben ik positief verrast.
Niet dat ik Christian Alvestam al vergeten ben maar de vocalen op dit album zijn een stuk beter te pruimen dan op de voorgaande 2 albums.
De melodieuze "samenzang" op bijvoorbeeld Neohuman is prachtig geslaagd.
Daarnaast begint Per Nilsson zo langzamerhand 1 van mijn favoriete snarenplukkers te worden.
Zijn frasering en nootkeuze zijn exact mijn smaak. Het spel is technisch en progressief maar verzand nimmer in oeverloos gepiel.
In mijn opinie heeft Scar Symmetry met dit album een flinke stap voorwaarts gemaakt. Ik kijk uit naar live shows.

Meer meningen?

Progressive Jeff

Re: Scar Symmetry- The Singularity

Bericht door Progressive Jeff » ma okt 13, 2014 11:12 pm

Ik vind het een superalbum, zie ook mijn review elders op deze site:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=8341

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma okt 13, 2014 11:24 pm

Ik heb eigenlijk nooit veel met deze band gehad. Het is weliswaar best oke, maar dit soort melodieuze death/power/heavy/dark/nogwat metal lite met de onvermijdelijke progressieve rand gaat me doorgaans erg snel vervelen. Als ik deze stijl wil horen, grijp ik eigenlijk altijd terug op het mijns inziens beste Soilwork-album, Natural Born Chaos. Wereldplaat. Weliswaar commerciëler en compacter, maar qua feel ergens wel vergelijkbaar. Maar misschien is dat tegenwoordig wel heel anders. Ik zal deze nieuwe eens luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

MetalDelight

Bericht door MetalDelight » do okt 16, 2014 5:25 pm

Progressive Jeff schreef:Ik vind het een superalbum, zie ook mijn review elders op deze site:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=8341
Goede objectieve review waar ik me helemaal in kan vinden :)

Progressive Jeff

Bericht door Progressive Jeff » do okt 16, 2014 7:43 pm

Dank u :)

Bastiaan
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr okt 17, 2014 9:59 pm

Jeroen schreef:Als ik deze stijl wil horen, grijp ik eigenlijk altijd terug op het mijns inziens beste Soilwork-album, Natural Born Chaos. Wereldplaat. Weliswaar commerciëler en compacter, maar qua feel ergens wel vergelijkbaar.
A Predator's Portrait dan? Die vind ik nog een slag beter. Ook iets ruiger, misschien wel wat onstuimiger - en daardoor juist vetter. Helaas heeft deze plaat door weinig promo en afgelaste tournees nooit de lof gekregen die het naar mijn mening verdiend. Volgens mij zijn ze door de tegenslagen al een half jaar later aan Natural Born Chaos gaan werken.

Ik vind de nieuwe Scar Symmetryplaat ongelooflijk goed. De band verrast niet meer echt, ondanks weer wat dingetjes die nét even anders zijn, maar het niveau ligt nog steeds hoog.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Plaats reactie