Line-up: Winterfylleth (UK), Terzij de Horde, Black Decades & Saille (BE).
Bandnaam Winterfylleth is de oud-Engelse vertaling van het woord 'october'. De band heeft zich ontwikkeld tot een van Engeland's meest toonaangevende black metal acts van dit moment. 7 oktober jl. werd in samenwerking met Candlelight Records hun 4e cd "The Divination of Antiquity" uitgebracht die al snel zeer goede 9/10 reviews oogstte binnen de internationale metalpers.
Organische, meeslepende, Britse black metal die je meevoert in een zwartgeblakerde variant van het fraaie Engelse platteland.
Terzij De Horde combineert progressieve/doom black metal met de rauwheid van extreme hardcore en screamo acts tijdens live shows. Terzij de Horde is oud-Nederlands voor 'buitengesloten van de menigte' wat goed het karakter van de band weergeeft. Het is tevens een frase uit het gedicht “Einde” van de legendarische dichter Hendrik Marsman. Marsman is als geen ander een grote inspiratiebron voor de band, evenals andere schrijvers en denkers van het meer duistere soort.
Een nieuwe full-length is in de maak, plus een 10" split.
P60 heeft de eer nog voor de officiële releasedatum (10 november) een introductie te krijgen van het nieuwe -derde- album van het Vlaamse Saille, dat bestaat sinds 2009. In zo'n relatief korte periode drie full-lengths uitbrengen is een bijzondere prestatie. De eerste reacties op de nieuwe CD zijn dan ook goed. Epische melodische black metal zoals in de hoogtijdagen van het subgenre. Denk aan Tartaros, Limbonic Art, Emperor.
Black Decades, opgericht in 2012. Na jarenlange activiteit in hardcore/punk bands Cathode, Kriegstanz en Staathaat ontstond de behoefte aan vernieuwing en experiment. Met behoud van eenvoud in tekst en stijl ontdekte de band de primitieve en rauwe rand van metal, doom en crust. De eerste full-length wordt deze winter verwacht.
Black Metal Fest
Zondag 9 november // deur open 16:00
€10 vvk // €12,50 deur
Meer informatie & tickets: http://www.p60.nl/agenda/812
FB-event:
9/11/2014 Winterfylleth +3 @ P60, Amstelveen - Middagshow
Re: 9/11/2014 Winterfylleth +3 @ P60, Amstelveen - Middagsho
Ik sla deze over.
Winterfylleth is op zich niet verkeerd maar de rest van de line up boeit me niet echt.
Winterfylleth is op zich niet verkeerd maar de rest van de line up boeit me niet echt.
Re: 9/11/2014 Winterfylleth +3 @ P60, Amstelveen - Middagsho
Jammer, was wel leuk, vooral Winterfylleth (ook de derde keer dat ik ze zag erg meeslepend) en Saille. De andere twee bands deden mij weinig.