Textures, 13-02-2016@ 013

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Textures, 13-02-2016@ 013

Bericht door yowannuzz » do feb 11, 2016 6:10 pm

Overmorgen dus !!
Voor slechts 13 euri in de vvk, en 15 aan de deur.
site van 013 schreef:Textures had al twee albums gemaakt vol onnavolgbare progressieve metal, voordat iemand ook maar de term ‘djent metal’ in de mond genomen had. Op debuutalbum 'Polars’ waren het nog jonge honden die de polyritmische maatsoorten van hun grote voorbeelden Meshuggah vertaalden naar een eigen, meer open geluid. Inmiddels, na drie ijzersterke opvolgers, worden ze gerekend tot de voorlopers van een compleet genre. Het leverde ze wereldwijde headline tours op, tot in India aan toe. (En als enige heavy metalband ooit prime-time bij DWDD, ook dat.)

Niets minder dan terecht natuurlijk. De progressieve mathmetal van deze Brabantse trots heeft door de jaren heen een compleet eigen karakter ontwikkeld. Van gecalculeerde chaos tot prog passages en zelfs ambient klanktapijten. Die sound is zo geijkt en zo sterk dat zelfs een wissel van zanger de band geen kwaad deed. Op ‘Dualism’ (2011) liet Daniël de Jongh dan ook horen niet onder te doen voor zijn voorganger Erik Kalsbeek. In 2016 komt het nieuwe album ‘Phenotye', een dubbelaar met 'Genotype' (een 45-minuten durend nummer) dat een jaar later uitkomt. Dat brengt de heren vanavond naar 013. Het is één van slechts twee clubshows op Nederlandse bodem.

Het niveau van de metalbands in Tilburg ligt hoog, dus wij hoefden niet ver te zoeken voor de supports van vanavond. De progressieve metalcoreband Pelgrim en de nieuwe band van Koert van Zon (ex-Nuclear Sushi). Zij zullen op deze avond hun album 'Ephemera' presenteren. Unchained Reality opent.
Nieuwe album van Textures is wederom zeer indrukwekkend, al is het zeker geen makkelijke kost.
Tevens wordt het de eerste keer dat ik in het verbouwde 013 kom.
En ik heb er godver zin in, eerste concert dat ik bezoek sinds Baroeg open Air.
Kan ik nog meer mensen van dit forum daar verwachten ?!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Textures, 13-02-2016@ 013

Bericht door Bastiaan » do feb 11, 2016 8:45 pm

Ook present. Ook voor de eerste keer in het nieuwe 013. Vind het nieuwe album bijzonder sterk. Belooft een mooie avond te worden. [headbang]
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Re: Textures, 13-02-2016@ 013

Bericht door Basement » di feb 23, 2016 7:19 pm

metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Textures, 13-02-2016@ 013

Bericht door yowannuzz » di feb 23, 2016 10:12 pm

Oh, ja, dit was een goed feestje.
Textures was nog niet volledig op oorlogssterkte, maar het was zeer genietbaar.

Was overigens in de kleine zaal.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie