Creme de la creme van de metal scene op releaseparty MARTYR

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
mcb

Creme de la creme van de metal scene op releaseparty MARTYR

Bericht door mcb » za mar 12, 2016 6:04 pm

Aangekondigd als special guests op de YOU ARE NEXT releaseparty van MARTYR 29 April in De Helling - Utrecht zijn de volgende toppers van de NL metal scene:
MArloes Voskuil - Izegrim
Nick Holleman - Vicious Rumors, Powerized, Methusalem
Gert Nijboer - Highway Chile
More tba

Als supports de legendarische speed metal legends Sad Iron en de metalen oldskool spierballen van Vexation

Tickets zijn nu in presale verkrijbaar voor maar 8 euro 50 !!

http://www.dehelling.nl/agenda/4946/MARTYR

Afbeelding

Appelflap
Contacteer:

Re: Creme de la creme van de metal scene op releaseparty MAR

Bericht door Appelflap » za mar 19, 2016 9:07 am

Ik krijg altijd de neiging om nog één keer een metal band op te richten als ik dit soort posters zie. En dan allemaal met kort haar, kleurrijke kleding, geen puntige gitaren, en dan poseren in n kinderboerderij of een veld met krokussen oid en dan met n warme glimlach gewoon de camera inkijken :)
🚫 voor een verbod op scootmobielen, bladmuziek en overwerk

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za mar 19, 2016 11:22 am

Wat een geniale parodie, Appelflap!
Heerlijk Helder Taalloeder

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za mar 19, 2016 11:53 am

Iets als dit?

Afbeelding
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za mar 19, 2016 1:23 pm

Das al n héél stuk beter idd!

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za mar 19, 2016 1:53 pm

In cd-booklets uit de jaren '80 zie je veel bands nog lachen, slayer inclusief. Het is alleen wel jammer dat in de jaren 90 alles zo grimm moest worden, niet enkel meer de shockerende bands uit eind jaren '80. In zekere zin zijn ze al een parodie van zich zelf geworden qua uiterlijk. Het is allemaal verre van shockerend geworden. Bij veel bands stoort de anti-christelijke rethoriek mij dan ook enorm en die laat ik vrolijk links liggen, ondanks dat de pic-lp van van ancient rites met een brandende kerk daarop bij mij aan de muur hangt. Ik wil niet stoer doen tegenover jou, appelflap, maar alleen aangeven dat ik ook moe wordt van alle stoerdoenerij van die bands. Dat lachen verboden is ofzo. Buiten de fotoshoots om lachen ze toch ook neem ik aan? Wat is er zo speciaal aan hun band dat er in die context niet gelachen mag worden? Op podium hebben ze toch ook lol? Maar nee hoor, op de bandfoto's moeten we heel stoer zijn.
Heerlijk Helder Taalloeder

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » za mar 19, 2016 5:09 pm

Ik vind de muziek nog steeds briljant maar dat gemaakt grimmige is te kleuterachtig voor woorden. Prima hoor als je met de metal meute mee wilt lopen, en aan alle clichés wil voldoen, maar ga dan niet afgeven op de hersenloze maatschappij, popmuziek etc, want je bent zelf honderd keer zo erg met je pretenties haha.

En mij stoort die antichristelijke onzin extra (uiteraard). Zo laf om anno 2016 nog tegen t christendom te zijn in Europa. Het christendom is grotendeels verlicht, de angel is er uit. Ga dan lekker anti-islam zijn en moskeeën verbranden maar neeeee daar zijn de heren salonsatanisten te laf voor.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo mar 20, 2016 12:33 am

Appelflap schreef:I Zo laf om anno 2016 nog tegen t christendom te zijn in Europa. Het christendom is grotendeels verlicht, de angel is er uit. Ga dan lekker anti-islam zijn en moskeeën verbranden maar neeeee daar zijn de heren salonsatanisten te laf voor.
Kut. Ik ben het gewoon echt heel erg met je eens.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo mar 20, 2016 4:44 am

Knip je haren, gooi al je donkere kleding weg, koop n banjo en begin n anti-islamitische blekkie band!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mar 20, 2016 3:54 pm

Waarom alleen anti-islam? Wat mij betreft is er nog steeds ruimte voor anti-religieuze bands zolang er (monotheïstische) godsdiensten zijn die bepaalde elementen uit het straatbeeld willen laten verdwijnen. Het zijn niet alleen moslims die veel zeuren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 20, 2016 5:17 pm

Wat Ruud zegt. Anti-religieus, en dan met name de drie grote monotheïstische wereldreligies. Zonder jodendom immers geen christendom en zonder christendom en jodendom geen islam.

Overigens ben ik het verder wel met Appelflap eens. Boos kijken, armen over elkaar of episch in de verte staren, dat heeft z'n beste tijd wel gehad. Het hoeft allemaal niet zo zwartgallig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » zo mar 20, 2016 7:24 pm

innuendo schreef:Waarom alleen anti-islam?
De juiste vraag is "waarom (bijna) alleen anti-christelijk?" Ik schat dat zo'n 99% van de anti-religieuze teksten, symbolen etc in de metalwereld anti-christelijk is. Is er nog wat te klagen over t christendom? Natuurlijk. Is het in proportie met de hoeveelheid blinde orthodoxie, geweld, ostracisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en andere onwenselijke patronen die het christendom propageert in vergelijking met de islam? Ik zou zeggen doe je ogen open.

En ook al zou t gelijk zijn (wat niet zo is), dan zouden de andere monotheïstische religies net zo veel negatieve aandacht moeten krijgen van de heren blekkies. Maar als je n kerk verbrand krijg je hooguit n taakstraf en wat angstige en verbouwereerde blikken van gelovigen. Als je n moskee verbrand, krijg je n fatwa. Als je in je teksten Mohammed toewenst wat je Jezus toewenst,kun je maar beter je optredens cancellen.

Nee, blekkies zijn ontzettende schijterds. Grote bek tegen de meest zwakke prooi.

Persistence

Bericht door Persistence » zo mar 20, 2016 8:15 pm

Het is niet meer dan logisch dat die artiesten zich in eerste instantie keren tegen de dogma's en tradities waarmee ze zelf opgegroeid zijn i.p.v. een geloof die tot voor kort (+/- 15j) irrelevant voor ze was. Zo ken ik bijv. ook geen één anti-christelijke metalband uit het MO. In zuid VS valt de anti-christelijke metal juist weer in smaak. Prima verklaarbaar fenomeen dus...

Persistence

Bericht door Persistence » zo mar 20, 2016 8:21 pm

Lennert schreef:Iets als dit?

Afbeelding

:lolup:

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » zo mar 20, 2016 8:58 pm

Persistence schreef:Het is niet meer dan logisch dat die artiesten zich in eerste instantie keren tegen de dogma's en tradities waarmee ze zelf opgegroeid zijn i.p.v. een geloof die tot voor kort (+/- 15j) irrelevant voor ze was. Zo ken ik bijv. ook geen één anti-christelijke metalband uit het MO. In zuid VS valt de anti-christelijke metal juist weer in smaak. Prima verklaarbaar fenomeen dus...
Dit dus.

Er zijn natuurlijk wel anti-islam metalbands, bijv. Al-Namrood: https://www.vice.com/read/anti-religiou ... arabia-666.

Verder: laat die mensen toch lekker kijken en poseren zoals ze willen. Dat past toch bij de muziek, de sfeer, etc.?
Front voor/der Matigheid
last.fm

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mar 20, 2016 10:40 pm

Ach, de anti-islamitische bands gaan er wel komen. Zolang er clubs zijn van mensen met een gezamelijke denkbeeldige vriend die menen 'ons' te moeten opleggen wat we moeten doen en denken, zijn dergelijke bands nog heel erg gewenst.

Persistence

Bericht door Persistence » zo mar 20, 2016 11:01 pm

Een muzikaal aangelegde wijsneus vertelt aan iemand anders, uit een "vreemde" context, waarin hij/zij/jij juist niet moet geloven; same shit but different flavour (m.b.t. opleggen).

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 7:50 am

Persistence schreef: :lolup:
Wat is er precies grappig?

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 7:56 am

Hieronimus schreef:
Persistence schreef:Het is niet meer dan logisch dat die artiesten zich in eerste instantie keren tegen de dogma's en tradities waarmee ze zelf opgegroeid zijn i.p.v. een geloof die tot voor kort (+/- 15j) irrelevant voor ze was. Zo ken ik bijv. ook geen één anti-christelijke metalband uit het MO. In zuid VS valt de anti-christelijke metal juist weer in smaak. Prima verklaarbaar fenomeen dus...
Dit dus.

Er zijn natuurlijk wel anti-islam metalbands, bijv. Al-Namrood: https://www.vice.com/read/anti-religiou ... arabia-666.
Ja ze zijn er ja, vandaar dat ik schreef 99% en niet 100%. Maar als ik t nieuws n beetje volg en de statistieken n beetje bekijk klopt t gewoon niet. Zoals ik al zei: t christendom is verlicht, de angel is eruit, ze is geen dreiging meer (en ja er zijn nog steeds kwalijke aspecten) en daarnaast kun je niet ontkennen dat De volgelingen in theorie relatief geweldloos zouden moeten handelen in t geval van beledigingen aan hun adres. De islam daarentegen... Nee, de blekkies zijn gewoon bang.
Hieronimus schreef:Verder: laat die mensen toch lekker kijken en poseren zoals ze willen. Dat past toch bij de muziek, de sfeer, etc.?
Ik laat iedereen poseren. Ik geef gewoon lekker mijn mening. En ' het past bij de muziek' is n mening die ik niet deel

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 9:30 am

Appelflap schreef:Zoals ik al zei: t christendom is verlicht, de angel is eruit, ze is geen dreiging meer

A) Het christendom bestaat 600 jaar langer dan de islam, het christendom heeft meer tijd gehad om zichzelf te vernieuwen (wat is vernieuwing, daar kan over gediscussieerd worden gezien de strafbare feiten van de kerk in het laatste 100 jaar, inclusief de dubieuze rol van het Vaticaan, m.n. paus Pius XII, tijdens de tweede wereldoorlog).

B) Niets is een lineair proces, kijk maar naar Anders Breivik en zijn fanclub. Ook Christenenen kunnen de terrorist uithangen maar die worden vooralsnog behandeld als een geesteszieke einzelgänger (terwijl zijn aanhang steeds maar groeit).

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 9:37 am

Persistence schreef: A) Het christendom bestaat 600 jaar langer dan de islam, het christendom heeft meer tijd gehad om zichzelf te vernieuwen (wat is vernieuwing, daar kan over gediscussieerd worden gezien de strafbare feiten van de kerk in de laatste 100 jaar, inclusief de dubieuze rol van het Vaticaan, m.n. paus Pius XII, tijdens de tweede wereldoorlog).
B) Niets is een lineair proces, kijk maar naar Anders Breivik en zijn fanclub. Ook Christenenen kunnen de terrorist uithangen.
Ik geloof dat niemand echt leest wat ik schrijf.... Ik schrijf:

Natuurlijk. Is het in proportie met de hoeveelheid blinde orthodoxie, geweld, ostracisme, vrouwonvriendelijkheid, homohaat en andere onwenselijke patronen die het christendom propageert in vergelijking met de islam? Ik zou zeggen doe je ogen open.

En dat er redenen zijn dat de ene religie 'verlichter' is dan de ander lijkt me duidelijk. Waarom dat een argument zou zijn in deze discussie is me niet duidelijk. En ja, strafbare feiten, rol van de kerk in WO2, ja. Zoals ik meerdere malen zei, er is genoeg commentaar te leveren. Ik zou ook een anti-amateur-voetbalclub band kunnen oprichten (genoeg corruptie, geweld, discriminatie daar) of, als t op grotere schaal moet zijn, een anti-kapitalisme band (extreme corruptie, belastingontduiking, slavernij, milieuvervuiling, moorden etc etc)

Ik geloof dat er tot nu toe geen bevredigend antwoord wordt gegeven op mijn stelling.

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 9:53 am

Je vergeet een belangrijk ding: metal is een relatief nieuwe uitvinding van het 'westen'. Als je je verdiept in etnische muziek uit landen die jij kenbaar verafschuwt, zul je zien dat men op een (gedwongen) subtiele manier kritiek uit op de misdaad tegen menselijkheid, in de naam van een opperwezen. Dit gebeurt al heel lang in het midden oosten, door dichters, musici en andere intellectuelen. Verdiep je maar eens in de verlichte geschiedenis van Arabië en Perzië, toen wetenschap, kunst (m.n. dichtkunst) en filosofie uitzonderlijk daar werden geproduceerd. Daarnaast heeft het midden oosten ook een lange traditie van verdraagzaamheid jegens andersgelovigen (gehad). Daar waar Christenen elkaar continue een koppie kleiner maakten, werden Joden en Christenen getolereerd in islamitische landen (ze moesten wel een tax betalen, dat wel). Ook dát is (was) het midden oosten. Dus. Zoals ik al zei, niets is een lineair proces. Het heeft daardoor weinig nut om appels met peren te vergelijken.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2016 10:17 am

De angel is er nog niet uit. Het christendom is nog steeds verrot. Volgens mij zijn er nog altijd pogingen om edities van Elsrock niet door te laten gaan vanuit christelijke hoek en is er sowieso regelmatig gezeik om dit soort dingen. Ik vind dat o zo tolerante christendom helemaal niet zo tolerant. Ik kom nog steeds gelovigen tegen die mij van mijn muzikale interesses willen 'afhelpen'. Fuck lekker een eind op, denk ik dan. Behalve een keer in Istanbul heeft geen enkele moslim me geprobeerd te bekeren. Toen ik voor mijn afstuderen een onderzoek heb gedaan naar zogenaamde satanische muziek, ben ik in Groningen bij een voorlichtingsavond geweest. Bleek vooral een kerkdienst te zijn. Heeft me een half uur geduurd vanaf het einde om uberhaupt weg te kunnen fietsen. Dat was best naar, kan ik je zeggen.

En dan zijn er nog genoeg kerkelijke schandalen waarin seksueel misbruik, machtsmisbruik en zelfverrijking veelvuldig voorkomen. Het gebeurt in de hele wereld. In Afrika heeft aids jarenlang zich vrij kunnen verspreiden, omdat kerk condooms verbood. Kinderen mogen in de veluwe geen Harry Potterboeken lezen. Dat vrouwen nog altijd achtergesteld zijn ten opzichte van mannen is een christelijk litteken dat nog heel lang te zien zal zijn. Ik gooi dat achterlijke christendom op dezelfde stapel als de barbaarse islam.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 10:43 am

Persistence schreef: Als je je verdiept in etnische muziek uit landen die jij kenbaar verafschuwt,
Ik ga jouw hersenloze geschreeuw maar weer negeren. Ik ben een ezel.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 10:48 am

innuendo schreef:De angel is er nog niet uit. Het christendom is nog steeds verrot. Volgens mij zijn er nog altijd pogingen om edities van Elsrock niet door te laten gaan vanuit christelijke hoek en is er sowieso regelmatig gezeik om dit soort dingen. Ik vind dat o zo tolerante christendom helemaal niet zo tolerant. Ik kom nog steeds gelovigen tegen die mij van mijn muzikale interesses willen 'afhelpen'. Fuck lekker een eind op, denk ik dan. Behalve een keer in Istanbul heeft geen enkele moslim me geprobeerd te bekeren. Toen ik voor mijn afstuderen een onderzoek heb gedaan naar zogenaamde satanische muziek, ben ik in Groningen bij een voorlichtingsavond geweest. Bleek vooral een kerkdienst te zijn. Heeft me een half uur geduurd vanaf het einde om uberhaupt weg te kunnen fietsen. Dat was best naar, kan ik je zeggen.
Prima, ik kan ook allerlei anecdotisch bewijs aanleveren, maar dat zegt niets. Je snapt verder mijn punt? Goed, laten we in jouw optiek even stellen dat de negatieve aspecten van beide religies gelijk zijn. Wat ik dus niet met je eens ben, maar vooruit. Waarom is dan de verhouding anti-christelijke bands en anti-islamitische bands dan niet ongeveer gelijk aan de aantallen volgelingen in onze Westerse landen? Ik blijf me zelf n beetje herhalen, en ik probeer wat gras weg te maaien door aan te geven dat er idd nog genoeg kwalijke zaken vanuit t christendom geschieden maar door duidelijk over verhoudingen te spreken maar men blijft maar aanhalen hoe slecht t christendom wel niet is.

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 10:51 am

Appelflap schreef:
Persistence schreef: Als je je verdiept in etnische muziek uit landen die jij kenbaar verafschuwt,
Ik ga jouw hersenloze geschreeuw maar weer negeren. Ik ben een ezel.

Afbeelding

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2016 11:13 am

Appelflap schreef:
innuendo schreef:De angel is er nog niet uit. Het christendom is nog steeds verrot. Volgens mij zijn er nog altijd pogingen om edities van Elsrock niet door te laten gaan vanuit christelijke hoek en is er sowieso regelmatig gezeik om dit soort dingen. Ik vind dat o zo tolerante christendom helemaal niet zo tolerant. Ik kom nog steeds gelovigen tegen die mij van mijn muzikale interesses willen 'afhelpen'. Fuck lekker een eind op, denk ik dan. Behalve een keer in Istanbul heeft geen enkele moslim me geprobeerd te bekeren. Toen ik voor mijn afstuderen een onderzoek heb gedaan naar zogenaamde satanische muziek, ben ik in Groningen bij een voorlichtingsavond geweest. Bleek vooral een kerkdienst te zijn. Heeft me een half uur geduurd vanaf het einde om uberhaupt weg te kunnen fietsen. Dat was best naar, kan ik je zeggen.
Prima, ik kan ook allerlei anecdotisch bewijs aanleveren, maar dat zegt niets. Je snapt verder mijn punt? Goed, laten we in jouw optiek even stellen dat de negatieve aspecten van beide religies gelijk zijn. Wat ik dus niet met je eens ben, maar vooruit. Waarom is dan de verhouding anti-christelijke bands en anti-islamitische bands dan niet ongeveer gelijk aan de aantallen volgelingen in onze Westerse landen? Ik blijf me zelf n beetje herhalen, en ik probeer wat gras weg te maaien door aan te geven dat er idd nog genoeg kwalijke zaken vanuit t christendom geschieden maar door duidelijk over verhoudingen te spreken maar men blijft maar aanhalen hoe slecht t christendom wel niet is.

Omdat moslims vrij weinig invloed op onze levens hebben. De moslims die hier leven, doen dat grotendeels in hun eigen wereldje. Ze bepalen niet hoe we ons moeten gedragen en daarbij komt kijken dat ze al zo'n negatieve positie hebben. Waarom schoppen tegen iemand die vanwege discriminatie toch al nauwelijks aan een baan komt. Maar goed, het aantal moslims zal groeien hier en zolang die mensen niet zullen seculariseren (wat uiteindelijk vast gaat gebeuren), zal er ook meer anti-islamitische muziek gemaakt worden. Kwestie van tijd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2016 11:18 am

En btw, veel bands zien niet antichristelijk, maar antireligieus. Satanistische bands zullen echt niet hun schouders ophalen over de islam.

Een stuk uit mijn interview met Suicidal Angels uit Griekenland:

De muziek heeft een sterk antichristelijke vibe. In Nederland is de invloed van de kerk op het dagelijks leven sterk afgenomen. Hoe is dat in Griekenland en hoe ervaar je dat zelf?

Onze muziek is niet alleen sterk antichristelijk, maar ook antireligieus en we zijn ook tegen alle machten die andere mensen hun wil opleggen. Zoals je zelf misschien wel weet, hebben verschillende religies zich daaraan schuldig gemaakt en gebeurt dat ook vandaag de dag. De geschiedenis van Griekenland is grotendeels bepaald door de macht van de kerk en de christenen. Als je ooit hier komt, dan zal je in elke hoek en op elke berg een kerk zien. Klein of groot, dat maakt niet uit. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat de kerk nog altijd sterk aanwezig is in het leven van de Grieken. Het is niet persoonlijk, maar ik kan er gewoon niet goed tegen. En daar komen dan nu ook nog die schandalen bij waarin priesters kinderen verkrachten, actief zijn in kinderporno of zwart geld krijgen van de regering enzovoort. Al die zaken zijn een enorme bron van inspiratie.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 11:27 am

innuendo schreef:En btw, veel bands zien niet antichristelijk, maar antireligieus. Satanistische bands zullen echt niet hun schouders ophalen over de islam.
Dat zou heel goed kunnen. Ik zit ook echt niet meer in de metal scene dus ik kan er naast zitten, maar wat ik zo nog meekrijg van de blekkie scene is alleen maar omgedraaide kruizen, anti-christelijke thematiek en zelfs als ze meer anti-religieus in t algemeen zijn gebruiken ze alleen maar de christelijke terminiologie. Klopt toch wel?

innuendo schreef:Een stuk uit mijn interview met Suicidal Angels uit Griekenland:
Zoals ik al zei, anecdotisch bewijs is precies dat: anecdotisch. Zie mijn vorige vraag :)

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 11:36 am

innuendo schreef: Omdat moslims vrij weinig invloed op onze levens hebben. De moslims die hier leven, doen dat grotendeels in hun eigen wereldje. Ze bepalen niet hoe we ons moeten gedragen en daarbij komt kijken dat ze al zo'n negatieve positie hebben. Waarom schoppen tegen iemand die vanwege discriminatie toch al nauwelijks aan een baan komt. Maar goed, het aantal moslims zal groeien hier en zolang die mensen niet zullen seculariseren (wat uiteindelijk vast gaat gebeuren), zal er ook meer anti-islamitische muziek gemaakt worden. Kwestie van tijd.
Dat is wel een goed argument, maar ik denk toch dat je n beetje in het straatje van de status quo in blekkie land redeneert. Moslims bepalen in EU landen meer en meer. Hoofddoekjes op paspoort foto's, moskeeën, wijken waar de politie niet durft te komen, terroristische aanslagen (veel en veel frequenter ivm expliciet christelijke terrorisme), de stroom veelal moslims vluchtelingen uit moslims landen, culturele conflicten etc. Natuurlijk bestaat er geen mondiaal geaccepteerd Lastige Religie Quotient waarmee we de negatieve impact van een religie op de maatschappij kunnen uitdrukken en zo de 2 religies kunnen vergelijken, maar als ik vind de verhouding gewoon zoek. En uiteraard hen noch iemand bewijzen dat dat deels komt omdat blekkies laf zijn, maar ik ga er van uit dat t zeker meespeelt. Iedereen kan christenen belachelijk maken. Maar een Mohammed die op je albumhoes uit elkaar getrokken wordt en teksten over Allah etc durft men niet.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2016 11:58 am

Daarom zeg ik: kwestie van tijd. De PVV wordt helaas ook steeds populairder.

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 12:08 pm

innuendo schreef:En btw, veel bands zien niet antichristelijk, maar antireligieus. Satanistische bands zullen echt niet hun schouders ophalen over de islam.

Een stuk uit mijn interview met Suicidal Angels uit Griekenland:

De muziek heeft een sterk antichristelijke vibe. In Nederland is de invloed van de kerk op het dagelijks leven sterk afgenomen. Hoe is dat in Griekenland en hoe ervaar je dat zelf?

Onze muziek is niet alleen sterk antichristelijk, maar ook antireligieus en we zijn ook tegen alle machten die andere mensen hun wil opleggen. Zoals je zelf misschien wel weet, hebben verschillende religies zich daaraan schuldig gemaakt en gebeurt dat ook vandaag de dag. De geschiedenis van Griekenland is grotendeels bepaald door de macht van de kerk en de christenen. Als je ooit hier komt, dan zal je in elke hoek en op elke berg een kerk zien. Klein of groot, dat maakt niet uit. Het is niet moeilijk om te begrijpen dat de kerk nog altijd sterk aanwezig is in het leven van de Grieken. Het is niet persoonlijk, maar ik kan er gewoon niet goed tegen. En daar komen dan nu ook nog die schandalen bij waarin priesters kinderen verkrachten, actief zijn in kinderporno of zwart geld krijgen van de regering enzovoort. Al die zaken zijn een enorme bron van inspiratie.
Mooi geformuleerd door deze Griekse Adonis :). Geen wonder dat er eens in de zoveel tijd opstand is in dit soort landen waar religie, politiek, corruptie, machtsmisbruik, onderdrukking synoniemen zijn van elkaar. Deze elementen zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 21, 2016 12:18 pm

Appelflap schreef:
Dat zou heel goed kunnen. Ik zit ook echt niet meer in de metal scene dus ik kan er naast zitten, maar wat ik zo nog meekrijg van de blekkie scene is alleen maar omgedraaide kruizen, anti-christelijke thematiek en zelfs als ze meer anti-religieus in t algemeen zijn gebruiken ze alleen maar de christelijke terminiologie. Klopt toch wel?

Ben ik het niet mee eens. Enerzijds heb je inderdaad de (anti)christelijke symboliek, maar vergeet niet de heidense symbolen. Van pentagrammen tot mjölnirs (Thor's hamer). Allemaal geadopteerde tekens uit een tijd van voor de grote godsdiensten opgedrongen werden. Niet dat die lui in Wodan en Donar gaan geloven, maar de romantiek West-Europa van voor het christendom is overduidelijk aanwezig.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 12:35 pm

innuendo schreef:Daarom zeg ik: kwestie van tijd. De PVV wordt helaas ook steeds populairder.
Helaas ja. Ik denk dat t ook moeilijk is omdat we over zaken praten waar weinig statistieken over zijn.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 12:37 pm

innuendo schreef:
Appelflap schreef:

Ben ik het niet mee eens. Enerzijds heb je inderdaad de (anti)christelijke symboliek, maar vergeet niet de heidense symbolen. Van pentagrammen tot mjölnirs (Thor's hamer). Allemaal geadopteerde tekens uit een tijd van voor de grote godsdiensten opgedrongen werden. Niet dat die lui in Wodan en Donar gaan geloven, maar de romantiek West-Europa van voor het christendom is overduidelijk aanwezig.
Snap ik, en dat zie ik ook. Maar ik heb t niet over pro-heidense mikmak, ik heb het over de anti- mikmak. En daar zie ik overheersend de anti-christelijke thematiek.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma mar 21, 2016 1:43 pm

Appelflap schreef:Ik geloof dat er tot nu toe geen bevredigend antwoord wordt gegeven op mijn stelling.
Bevredigend zal het misschien niet zijn, maar in Persistence's eerdere post zit wel een toereikende verklaring.
Je moet kijken naar het milieu waaruit de bandleden komen en dat is veelal christelijk.
Appelflap schreef:
Sommige bands wel, sommige niet. Hoe die verhoudingen liggen, dat weet niemand? Ik heb daar weer een ander gevoel bij, ik zie nu juist láng niet meer zoveel antichristelijke praat dan 15 jaar geleden. Selectiebias?
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 2:39 pm

Selectiebias? Nee. Ik praat toch continu over de hoeveelheid anti-christelijke thematiek afgezet tov anti-islamitsche thematiek?

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 3:14 pm

Hieronimus schreef:
Je moet kijken naar het milieu waaruit de bandleden komen.
Yep, het is een proces van dialectiek dat geuit wordt in de muziek als een expressievorm, zonder de lineariteit en teleologie, waarmee dialectiek vaak geassocieerd wordt. Nu vindt ik de anti-religie discourse van de blekkies weinig intellectueel en ongefundeerd, maar je ziet wel duidelijk dat er een drive is in kunstenaars, maar ook normale mensen, om zichzelf af te zetten tegen hetgeen wat ze juist zo goed kennen, hun eigen context, uit directe ervaring ( zelf-reflectie hoort hier ook bij). Diezelfde drive zie je bijv. ook terug in een Picasso ("Guernica"), of een Bukowksi.

Persistence

Bericht door Persistence » ma mar 21, 2016 3:46 pm

Appelflap schreef:de hoeveelheid anti-christelijke thematiek afgezet tov anti-islamitsche thematiek
Omdat metal in het midden-oosten niet geluisterd wordt zoals in de EU/VS, is dat zo moeilijk om zelf te bedenken?

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » ma mar 21, 2016 6:20 pm

Appelflap schreef:Selectiebias? Nee. Ik praat toch continu over de hoeveelheid anti-christelijke thematiek afgezet tov anti-islamitsche thematiek?
Een bias wat betreft de bands (met zulke thematiek) die jij kent. Hetzelfde geldt voor de bands die ik ken, was ook mijn punt. Ik zie meer anti-religieuze, beter gezegd, anti-monotheïstische (want tig paganistische) bands dan puur anti-christelijke bands.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » ma mar 21, 2016 7:06 pm

Hieronimus schreef:
Appelflap schreef:Selectiebias? Nee. Ik praat toch continu over de hoeveelheid anti-christelijke thematiek afgezet tov anti-islamitsche thematiek?
Een bias wat betreft de bands (met zulke thematiek) die jij kent. Hetzelfde geldt voor de bands die ik ken, was ook mijn punt. Ik zie meer anti-religieuze, beter gezegd, anti-monotheïstische (want tig paganistische) bands dan puur anti-christelijke bands.
Ah op die fiets. Dat zou kunnen. Ik denk van niet maar t zou kunnen.

Dan nog blijft n feit dat ALS een anti-religieuze band zich van thematiek en symbolen bedient het meestal anti-christelijk Is. En nog blijft n feit dat ALS n band er weer voor kiest om specifiek één van de drie monotheïstische religies aan te vallen, het meestal t christendom is.

Eens?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma mar 21, 2016 7:11 pm

Wat een vermoeiende Calimero-shit. Hier, een spiegel. Nu snap je misschien wat ik met mijn metalforumdominee opmerking bedoelde. Zogezegd rationele argumenten en causaliteiten gebruiken om je gepreek te rechtvaardigen. Dikke doei zeg.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » ma mar 21, 2016 8:33 pm

yowannuzz schreef:
Appelflap schreef:I Zo laf om anno 2016 nog tegen t christendom te zijn in Europa. Het christendom is grotendeels verlicht, de angel is er uit. Ga dan lekker anti-islam zijn en moskeeën verbranden maar neeeee daar zijn de heren salonsatanisten te laf voor.
Volgens mij kun je sowieso vraagtekens zetten bij de wijze waarop metal traditioneel met het thema religie omgaat, in de overtuiging ertegen te rebelleren. De conceptuele matrix van de onderdrukker aannemen om jezelf daarbinnen als de boeman te presenteren, dat is geen rebellie, dat is masochisme. Nietzsche wist dat al: “Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, daß er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein” - wie met monsters vecht loopt het risico zelf een monster te worden. De maskers opzetten die je worden aangereikt binnen de matrix van de autoriteit waar je tegen in opstand wilt komen betekent slechts dat je juist je aangewezen rol speelt in het morele drama dat je zegt te verwerpen.

Er is een heel potentieel aan nog nauwelijks onderzochte mogelijkheden voor metal buiten het traditionele schema van pure negatie. Hoe verguisd ook, Hunter Hunt-Hendrix had wat dat betreft wel degelijk een punt met zijn ‘transcendental black metal’. Juist vanwege de extremiteit en intensiteit ervan is metal het genre bij uitstek om voertuig te zijn voor trancendentie, voor het ‘verzadigd fenomeen’ (om met Jean-Luc Marion te spreken) – de mogelijkheden zijn eindeloos, en in ieder geval interessanter dan constant dezelfde grijsgedraaide plaat af te spelen.
οu φροντiς

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » ma mar 21, 2016 8:52 pm

yowannuzz schreef:
Dan moeten de alarmbellen toch gaan rinkelen! Je weet dan eigenlijk één ding zeker: je zit er dus naast!
Ga maar opnieuw nadenken en als er weer hetzelfde uitkomt dan heb je pech en ben je niet geschikt.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma mar 21, 2016 11:19 pm

Anders gaan we gewoon weer gezellig muziek luisteren? Prima geëscaleerd dit topic.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 21, 2016 11:46 pm

Kan een moderator dit misschien overzetten in het gelooftopic?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Heyoka
Krijst von Telg

Bericht door Heyoka » di mar 22, 2016 12:23 am

Ik geloof van wel.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di mar 22, 2016 7:46 am

KoenM schreef:Wat een vermoeiende Calimero-shit. Hier, een spiegel. Nu snap je misschien wat ik met mijn metalforumdominee opmerking bedoelde. Zogezegd rationele argumenten en causaliteiten gebruiken om je gepreek te rechtvaardigen. Dikke doei zeg.
Ja man. Vette shit man. Ga je nu weer elders verder preken? Metal up your ass man!

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di mar 22, 2016 7:47 am

paradigm shift schreef:
yowannuzz schreef:
Volgens mij kun je sowieso vraagtekens zetten bij de wijze waarop metal traditioneel met het thema religie omgaat, in de overtuiging ertegen te rebelleren. De conceptuele matrix van de onderdrukker aannemen om jezelf daarbinnen als de boeman te presenteren, dat is geen rebellie, dat is masochisme. Nietzsche wist dat al: “Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, daß er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein” - wie met monsters vecht loopt het risico zelf een monster te worden. De maskers opzetten die je worden aangereikt binnen de matrix van de autoriteit waar je tegen in opstand wilt komen betekent slechts dat je juist je aangewezen rol speelt in het morele drama dat je zegt te verwerpen.

Er is een heel potentieel aan nog nauwelijks onderzochte mogelijkheden voor metal buiten het traditionele schema van pure negatie. Hoe verguisd ook, Hunter Hunt-Hendrix had wat dat betreft wel degelijk een punt met zijn ‘transcendental black metal’. Juist vanwege de extremiteit en intensiteit ervan is metal het genre bij uitstek om voertuig te zijn voor trancendentie, voor het ‘verzadigd fenomeen’ (om met Jean-Luc Marion te spreken) – de mogelijkheden zijn eindeloos, en in ieder geval interessanter dan constant dezelfde grijsgedraaide plaat af te spelen.
Dit. Dat. friet.

Appelflap
Contacteer:

Bericht door Appelflap » di mar 22, 2016 7:51 am

Heyoka schreef:Ik geloof van wel.
Want Heyoka gelooft in mij,
Hij ziet toekomst in ons allebei,
Hij vraagt nooit maak je voor mij eens vrij,
Want hij weet, dit gaat voorbij,
Hij geloooooooft in miiiiiijjjj